پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان خانه‏هاى فرهنگ جمهورى اسلامى ايران در خارج از كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، امروز در ديدار مسؤولان خانه هاى فرهنگ جمهورى اسلامى ايران در خارج از كشور، با اشاره به تلاش آمريكا براى ايدئولوژى سازى و استعلاى فكرى و فرهنگى تأكيد كردند: پيام معنوى مورد نياز جهان كنونى و دنياى آينده، تنها در اقيانوس عظيم و بيكران معارف اسلامى نهفته است، و انتقال اين پيامهاى نو با تكيه بر دانش و تقوا امكان پذير است.
مقام معظم رهبرى تشكيل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى را تأمين كننده انسجام مورد نياز در تبليغات خارج از كشور خواندند و با تجليل از شخصيت فكرى و فرهنگى حجت الاسلام والمسلمين تسخيرى و قدردانى از تلاشهاى مسئولان و كاركنان آن سازمان، بر لزوم تلاش مستمر براى رفع كمبودهاى موجود در روند فعاليتهاى اين سازمان تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى دهه هاى آينده را دنياى اطلاعات، ارتباطات و حاكميت فكرهاى منطقى برشمردند و با اشاره به سر آمدن دوران اعمال روشهاى نظامى، سياسى و تصرفات غاصبانه اقتصادى براى تسلط بر دنيا افزودند: ملاك برترى در دنيا، استعلاى فكرى و فرهنگى است و استكبار نيز براى تحقق همين موضوع در تلاش است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بحرانهاى درونى جامعه آمريكا را مورد توجه قرار دادند و با اشاره به واقعيات ملموس آن كشور افزودند: جامعه آمريكا دچار بحران شديد هويت فرهنگى و شخصيتى است و به علت از بين رفتن پايه هاى اخلاق، از درون در حال متلاشى شدن است و مسئولان اين كشور براى غلبه بر اين گسستگى خطرناك درونى، دست به ايدئولوژى سازى و صدور ايدئولوژى زده اند، اما اين تلاشها به جايى نمى رسد.
مقام معظم رهبرى در تبيين تلاشهاى آمريكا براى اثبات حقانيت كارهاى تجاوز گرانه اين كشور در جهان افزودند: در جامعه آمريكا، حتى ناسيوناليسم نيز امرى سطحى است، اما در برابر اين واقعيات، مسئولان آمريكا مى خواهند با ايدئولوژى سازى ثابت كنند كه حضور تجاوزكارانه اين كشور در مناطق مختلف جهان، حق آنهاست و تلاش مى كنند نظام تك قطبى سياسى را بهتر از نظام چند قطبى جلوه دهند.
حضرت آيت الله خامنه اى افزودند: به رغم اين تلاشها جهان، طالب ايدئولوژى قانع كننده و تفكر آرامش بخش است و در اين ميان، پيامهاى معنوى اسلام متاع ارزشمندى است كه در همه جا خريدار دارد و اين امر، برترى را از آن نظام اسلامى و تفكرات اسلامى مى سازد.
مقام معظم رهبر حضور فعال، تلاش صحيح و تبليغات متناسب با نيازهاى ملتها را، عوامل نفوذ هر چه بيشتر تفكر دينى در جهان برشمردند و به مسئولان خانه هاى فرهنگ جمهورى اسلامى ايران در خارج از كشور خاطر نشان كردند: «دانش و تقوا و پاكيزگى روحى و معنوى»، دو عامل جذب دلهاى ملتها به سوى تبليغات و پيامهاى نظام اسلامى است و براى ارتقاء و استفاده صحيح از اين دو عامل، بايد ضمن دانش افزايى مستمر، هجرت درونى و معنوى را همواره مورد توجه كامل قرار دهيد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين تحرك و فعاليت روزافزون را لازمه ثمر دادن كار فكرى و فرهنگى خواندند و با اشاره به لزوم توجه مستمر به هدفهاى پيش بينى شده، ارزيابى مداوم و تصحيح جهت كارها را از ديگر عوامل موفقيت در كارها برشمردند.
حضرت آيت الله خامنه اى كتاب، سنت و معارف اهل بيت را اقيانوس عجيب و عظيم ارزيابى كردند و افزودند: تدبر در اين اقيانوس بيكران، آشكار مى سازد كه پيامها و حرفهايى سرشار از نور و معنا در اختيار مسلمانان است كه بايد به دنياى ظلمانى كنونى منتقل شود.
مقام معظم رهبرى تهاجم فرهنگى غرب را امرى بسيار جدى توصيف كردند و فرمودند: تهاجم فرهنگى غرب به مناطقى كه از آن احساس خطر مى كند، بويژه به نظام اسلامى، بسيار جدى است، اما اين مسأله هنوز خوب فهميده نشده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تأكيد كردند: هويت هر ملت، با فرهنگ آن ملت مشخص شود و غربيها كه در صدد تسلط بر جهان هستند، تلاش مى كنند ملاكها و معيارهاى خود را در همه جا جايگزين كنند و اگر غرب ببيند در اين كشور كسانى، مسئوليت بر عهده دارند كه فرهنگ غرب را قبول دارند، ديگر حتى از اسم اسلام ناب هم نمى ترسند، اما هنگامى كه مى بيند در اين كشور همه مسئولان، فرهنگ غرب را رد مى كنند، مى فهمد كه با نظام اسلامى مشكل جدى دارد و به همين دليل است كه غرب دائما به نظام اسلامى مى گويد به جامعه جهانى برگرديد، در حالى كه منظور اصلى آنها از اين درخواست، آن است كه فرهنگ غرب را بپذيريد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى را سازمانى بسيار حساس و مهم خواندند و نتايج فعاليتهاى آن را در برخورد با فرهنگ غرب بسيار با ارزش برشمردند.
پيش از بيانات مقام معظم رهبرى حجت الاسلام والمسلمين تسخيرى رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى گزارشى از فعاليتها و برنامه هاى اين سازمان به استحضار رساند و تأكيد كرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى با دركى دست از اهداف روش اسلامى، آرمانهاى بلند امام راحل (رض)، منويات عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامى و شناختى درست از توطئه هاى بين المللى، مأموريتهاى خود را با صلابت و آگاهى دنبال كند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /