پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

«پیشۀ انبیاء» ویژه روز معلم

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری به مناسبت روز معلم و گرامیداشت این روز، بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب را در قالب پادپخش تقدیم حضور علاقه مندان می نماید. در ادامه نیز متن بیانات به کار رفته در این پادپخش آورده شده است.

پادپخش پیشۀ انبیاء ویژه روز معلم

شهید مطهّری خیلی خصوصیّات ممتازی داشت لکن به نظر من شاخصه‌ی شخصیّت او معلّمی بود؛ معلّم بود؛(16/اردیبهشت/94)

حقیقتاً نفَس معلّم نفَس طیّب است و هر فضایی که معلّمین در آن فضا حضور داشته باشند، انسان اطمینان دارد که رحمت الهی و برکات الهی ان‌شاءالله در آن فضا و در آن مکان خواهد بود. ( 16/اردیبهشت/94 )

یکی از کارهای واجب ما این است که آحاد ملت ما، از کوچک و بزرگ، از مقامات عالی تا آحاد مردم، قدر معلم را بدانند، اهمیت معلم را درک کنند، حرمت معلم را بشناسند؛ این از کارهای بسیار اساسی است. رسانه‌ها باید نقش ایفاء کنند، مسئولان باید نقش ایفاء کنند. ( 14/اردیبهشت/94 )

ای بسا کسانی بودند که میتوانستند سراغ کارهای دیگری بروند که هم درآمد بیشتری داشت، هم ممکن بود موقعیتهای سیاسی و اجتماعی بیشتری داشته باشد، اما خود را وقف این مجموعه کردند؛ این خیلی باارزش است. ( 18/اردیبهشت/92 )

ماده‌ی خامی که در دست معلم است و با کار خود و تلاش خود میخواهد او را به محصول نهائی برساند، یک ماده‌ی بی‌جان نیست؛ انسان است....... ( 13/اردیبهشت/91 )
این نوجوان ممکن است فردا کسی مثل امام بزرگوار ما بشود ( 13/اردیبهشت/91 )

اگر معلم خوب عمل کند، صحیح عمل کند، با تدبیرعمل کند، با دلسوزی عمل کند، به نظر ما همه‌ مشکلات جامعه حل میشود.( 13/اردیبهشت/91 )

یعنی شما میتوانید به معنای حقیقی کلمه، انسان طراز اسلام را به وجود بیاورید؛ میتوانید نیروی انسانی طراز جمهوری اسلامی را به وجود بیاورید؛ این نقش معلم است. اینها تعارف نیست؛ اینها حقایقی است که وجود دارد. ( 14/اردیبهشت/90 )

من به همه‌ی معلّمین سرتاسر کشور، به این وسیله و در این موقعیّت سلام عرض میکنم و امیدوارم خداوند همه‌ی معلّمین عزیز را در کنف حمایت خودش حفظ کند. ( 16/اردیبهشت/94 )

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /