پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز عيد سعيد فطر

نماز عيد سعيد فطر صبح امروز به امامت حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و با حضور جمعيت عظيمى از مردان و زنان مؤمن و خداجوى كه صفوف فشرده و به هم پيوسته اى را در مصلاى بزرگ تهران و خيابانها و بزرگراههاى اطراف آن تشكيل داده بودند، اقامه شد.
مقام معظم رهبرى در خطبه اول نماز، عيد سعيد فطر را به مسلمين جهان و بويژه ملت عظيم الشأن ايران تبريك گفتند و با استناد به حديثى از حضرت اميرالمؤمنين على (ع) روز عيد فطر را روز پاداش اعمال انسان در ماه مبارك رمضان توصيف كردند و از ملت مؤمن و با اخلاص ايران خواستند كه لحظه به لحظه عمر خود را قدر بدانند و براى نزديك شدن به خدا تلاش و مجاهدت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى در خطبه دوم نماز، سال جارى را سال توفيقات بزرگ و انجام كارهاى بسيار مهم ارزيابى كردند و فرمودند: خدا را سپاس مى گوييم كه در اين سال دلهاى ملت ايران را به هم نزديك كرد و عزت ملت ايران را در چشم جهانيان افزايش داد.
حضرت آيت الله خامنه اى حضور گسترده و عظيم مردم در راهپيمايى روز جهانى قدس را گوياى آگاهى و موقعيت شناسى ملت ايران دانستند و فرمودند: مردم آگاه و انقلابى ايران امسال پرشورتر و قوى تر از سالهاى گذشته اجتماعات عظيم ميليونى را در سراسر كشور به راه انداختند و من از آحاد مردم و مسؤولين عزيز در سراسر كشور تشكر مى كنم كه با صداى بليغ و رساى خويشتن عزت ايران اسلامى را در پيش چشم جهانيان به نمايش گذاشتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در سخنانشان از اوضاع دردناك ملتهاى مسلمان عراق، افغانستان و برخى ملتهاى مسلمان در آسياى ميانه اظهار تأسف كردند و با اشاره به كشتار بيرحمانه مردم بيگناه الجزاير فرمودند: كشتار مردم در الجزاير آبروى مدعيان حكومت بر ملت بزرگ اين كشور را در دنيا برده است و مسؤولين اين كشور با وجود وقاحتى كه از خود نشان مى دهند، در طول تاريخ نخواهند توانست تهمتهاى بزرگى را كه متوجه آنان است، از خود بزدايند.
مقام معظم رهبرى فرمودند: مسؤولين جهان اسلام بايد عاملان اين جنايات را مشخص كنند. من ادعا نمى كنم كه اين كشتارها كار دولت الجزاير است، اما اگر اين جنايات در هر كشورى اتفاق بيفتد و كار هر كس كه باشد، دولت مسؤول است؛ زيرا دولت بايد از مردم خود حمايت كند، بنا بر اين، دولت الجزاير با ياوه گويى و متهم كردن ديگران نمى تواند گريبان خود را از قضاوت تاريخ و افكار عمومى جهان رها كند.
حضرت آيت الله خامنه اى، بازگشت به اسلام و وحدت را علاج مشكلات مسلمانان برشمردند و با توصيه به ملت ايران و مسؤولان نظام براى تعميق وحدت عزت بخش موجود در جامعه اسلامى فرمودند: به لطف خداوند توده هاى مردم و قشرهاى وسيع ملت مسلمان ايران و نيز مسؤولين كشور، دلهايى نورانى و با صفا دارند، كه بسيار حايز اهميت است و بايد همگى سعى كنند از هر حركتى كه مايه كدورت و اختلاف مى شود، خوددارى كنند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /