پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اقشار مختلف مردم با ايشان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى روز دوشنبه در ديدار اقشار مختلف مردم با ايشان، از حوادث اخير كوى دانشگاه تهران به عنوان حادثه اى غيرقابل قبول در جمهورى اسلامى ياد كردند و فرمودند: اين حادثه تلخ قلب مرا جريحه دار كرد.
مقام معظم رهبرى تصريح كردند: حرفهاى گفتنى زياد است اما مطلبى كه از نظر من مهمتر از همه است و ذهن مرا مشغول كرده است حمله به خوابگاه جوانان و دانشجويان است. حمله به منزل، مأوا و مسكن يك جمعى بخصوص در شب و يا در هنگام نماز جماعت به هيچ وجه در نظام اسلامى قابل قبول نيست.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: جوانان اين كشور چه دانشجويان و چه غير دانشجويان فرزندان من هستند و براى من هر چيزى كه براى اين مجموعه ها مايه ى اضطراب، ناراحتى و اشتباه در فهم باشد، بسيار سخت و سنگين است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اين كه در نظام جمهورى اسلامى هر كس كه تخلف كند بايد با او برخورد شود، اظهار داشتند: هر كسى بوده فرقى نمى كند چه در لباس نيروى انتظامى و چه در غير آن. كسانى كه در نظام جمهورى اسلامى تخلف مى كنند بايد با برخورد شود اما برخورد با كسى كه تخلفى نكرده است، كسى كه در خانه خود در حال استراحت است آن هم در محيط جوان دانشجويى كار بسيار خطا و ناروايى است.
مقام معظم رهبرى فرمودند: اين كه صد يا دويست نفر از كوى دانشگاه خارج شدند و حرفهايى زدند، اين بهانه و مجوزى نمى شود كه افرادى در هر لباس و با هر نامى وارد آن محيط شوند و كارهاى ناروايى انجام دهند. بخصوص وقتى كه نام مقدس نيروى انتظامى در ميان مى آيد، قضيه سخت تر مى شود عملى كه موجب بدنامى نيروى انتظامى مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در ادامه سخنان خود خاطر نشان كردند: شما مى دانيد كه نيروى انتظامى در اطراف كشور در مرزها، جاده ها و در برخورد با اشرار چه جانفشانيهايى مى كنند و چه زحمتهايى مى كشند و بسيارى از آنها براى حفظ امنيت ما جان خود را از دست داده اند، عملى انجام شود كه چهره اين خدمتگزاران در نظر برخى تيره گردد، ايا اين انصاف است ؟ حضرت آيت الله خامنه اى فرمودند: ايا اين درست است كه بعضى با آوردن نام يا حسين(ع) و يا زهرا(س) وارد اتاق دانشجوى بسيجى و جانباز شوند و او را از خواب بيدار كنند و آنگونه حوادثى به وجود آورند ؟ نام مقدس امام حسين (ع) و فاطمه زهرا (س) قلب را مى فشارد، اين همه جوان مؤمن عاشق امام حسين و فاطمه زهرا (س) در همه جاى كشور در خدمت اسلام و در خدمت كشور هستند و در طول دوران دفاع مقدس و در هر خطرى كه اين كشور را تهديد كند، اينها سينه سپر مى كنند و وارد مى شوند و بعد كسانى با استفاده از اين نامها اين جور حوادثى را به وجود بياورند كه حقيقتا براى من خيلى تلخ بود، البته من تأكيد كرده ام كه در اين زمينه تحقيق شود.
مقام معظم رهبرى در ادامه سخنانشان مطالبى را خطاب به مردم، دانشجويان، جوانان و سران جناحها و گروههاى سياسى و نيز مطالبى را درباره توطئه دشمنان ايراد كردند، كه متعاقبا ارسال خواهد شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /