پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

نامه به رئیس جمهور جناب آقای خاتمی

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز 28 اسفند 78 در نامه ای خطاب به رئیس جمهور ، با ابراز نگرانی از آینده ی امنیت کشور، ضمن اشاره به روند کند پیگیری پرونده قتلهای زنجیره ای، بر رسیدگی جدی به پرونده ی اتفاقات اخیر، در مدت معینی تأکید فرمودند.
متن نامه ی رهبر انقلاب بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای خاتمی ریاست محترم جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی
با سلام و تحیت حادثه ی ترور هفته قبل و برخی قضایای پیرامونی تا امروز، موجب نگرانی اینجانب از آینده ی امنیت کشور است و از آنرو شایسته است که جنابعالی به دستگاههای مسؤول همچون وزارتهای اطلاعات و کشور و شورای امنیت کشور دستور فرمائید با سرعت و جدیت بیشتری در جستجوی کشف و تعقیب عوامل جنایت باشند.
بیم آن هست که این قضیه نیز مانند پرونده ی قتلهای زنجیره یی دامنه دار و تبدیل به موضوعی مبهم و شایعه انگیز گردد.
در موضوع قتلها با این که جنابعالی هیئتهایی را پی در پی مسؤول پیگیری کردید، تمام نشدن موضوع، موجب بروز شایعات و ایجاد فضای تردید و ابهام شد، در این قضیه نیز مشاهده می شود که متأسفانه برخی زبانها و قلمها بشدت سرگرم التهاب آفرینی و شایعه پردازی اند . بی تعهدی را به آنجا رسانده اند که علاوه بر نام آوردن از افراد و اشخاص، با اتهامهای بی دلیل، حتی سازمانهای مسؤول و مورد اعتماد و حتی سپاه و بسیج یعنی مطمئن ترین حافظ امنیت ملی را زیر سؤال برده اند.
در چنین فضای آشفته یی کدام دستگاه قضایی و امنیت می تواند با دقت و تسلط بر اعصاب ، به مسؤولیت خود قیام کند؟ این جوسازی و غوغاگری موجب آن است که عناصر جنایتکار با خیال راحت بتوانند از چشم قانون پنهان بمانند و به همین خاطر اینجانب نسبت به اظهارات کسانی که به این جو دامن می زنند خوشبین نیستم.
شایسته است مسؤولان یاد شده را موظف فرمائید که در مدت معینی به نتیجه ی قانع کننده یی در پرونده ی حادثه برسند، در این صورت نگرانی و دغدغه ی اینجانب کاهش خواهد یافت.
والسلام علیکم و رحمة الله
سید علی خامنه ای
28/12/78

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /