پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رايزنان‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در نقاط مختلف‌ جهان‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار رايزنان‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در نقاط مختلف‌ جهان‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ عنوان‌ پديده‌اي‌ فرهنگي‌ و جهاني‌ ياد و تأكيد كردند: اين‌ حادثه‌ عظيم‌ و عميق‌ فرهنگي‌ موجب‌ تغيير نگرش‌ به‌ اسلام‌ و تفكر ديني‌ در دنياي‌ اسلام‌ و سراسر عالم‌ و ارايه‌ برداشتي‌ نو از اسلام‌ در اداره‌ امور بشريت‌ شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ علت‌ جهاني‌ بودن‌ حادثه‌ پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ايران‌ را تأثير فرهنگي‌ اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامي‌ ارزيابي‌ كردند و افزودند: انعكاس‌ اين‌ پديده‌ فرهنگي‌ در دنياي‌ اسلام‌، ارايه‌ برداشت‌ و تلقي‌ جديدي‌ از نقش‌ اسلام‌ در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ زندگي‌ بشر و اداره‌ امور بود.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ اين‌ كه‌ پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ايران‌ نقش‌ اسلام‌ را در هدايت‌ يك‌ حركت‌ عظيم‌ مردمي‌ و اداره‌ كشور و تدوين‌ قانون‌ اساسي‌ مترقي‌ در صحنه‌ عمل‌ نشان‌ داد، خاطرنشان‌ كردند: اين‌ پديده‌ شگفت‌انگيز فرهنگي‌ نشان‌ داد اسلام‌ در حساس‌ترين‌ و مهمترين‌ مسايل‌ جهاني‌ موضعي‌ صريح‌ و قابل‌ دفاع‌ دارد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در مورد انعكاس‌ پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ايران‌ در سطح‌ جهان‌ افزودند: پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌، با هدايت‌ و رهبريهاي‌ امام‌ خميني‌ (ره‌) قدرت‌ تأثير گذاري‌ تفكر ديني‌ را در جهان‌ غرق‌ در ماديات‌ به‌ نمايش‌ گذاشت‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ نگرش‌ جديد در مورد اسلام‌ و تفكر ديني‌ در جهان‌ اسلام‌ و سرتاسر عالم‌ بعد از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تأكيد كردند: بر همين‌ اساس‌ از همان‌ ابتداي‌ تشكيل‌ نظام‌ اسلامي‌ در ايران‌، مراكز نظام‌ سلطه‌ جهاني‌ تلاش‌ دارند با جنجال‌ آفريني‌ در مقابل‌ اين‌ تفكر و پديده‌ فرهنگي‌ تأثيرگذار و غير قابل‌ انكار بايستند و آن‌ را وادار به‌ انفعال‌ نمايند، اما با عنايت‌ خداوند توطئه‌ آنان‌ همواره‌ خنثي‌ و با شكست‌ مواجه‌ شده‌ و نظام‌ اسلامي‌ پس‌ از 20 سال‌ همچنان‌ پايدار مانده‌ است‌.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ رسالت‌ سنگين‌ نمايندگان‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در ديگر كشورها از آنان‌ به‌ عنوان‌ نمايندگان‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و انديشه‌هاي‌ امام‌ (ره‌) و عناصر خط مقدم‌ جبهه‌ فرهنگي‌ ياد و تصريح‌ كردند: نمايندگان‌ فرهنگي‌ ايران‌ در كشورهاي‌ جهان‌ بايد با حكمت‌، تدبير، هوشياري‌ و شادابي‌ به‌ انجام‌ رسالت‌ سنگين‌ خود بپردازند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ افزودند: اساس‌ تفكر اسلام‌ بر تبيين‌ و بيان‌ است‌ و هدف‌ ما ابلاغ‌ اين‌ تفكر و برداشت‌ نو از اسلام‌ و نشان‌ دادن‌ برنامه‌ موفق‌ اسلام‌ براي‌ سامان‌ دادن‌ زندگي‌ بشر است‌.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ تسخيري‌ رئيس‌ سازمان‌ فرهنگ‌ و ارتباطات‌ اسلامي‌ گزارشي‌ از فعاليتهاي‌ اين‌ سازمان‌ در مقابله‌ با ابعاد مختلف‌ تهاجم‌ فرهنگي‌ و گسترش‌ زبان‌ فارسي‌ ارايه‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /