پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران‌ نفر از دانشجويان‌ و دانش‌آموزان

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، صبح‌ امروز در ديدار هزاران‌ نفر از دانشجويان‌ و دانش‌آموزان‌، بسيج‌ مردم‌ بويژه‌ جوانان‌ را براي‌ ايجاد آمادگي‌هاي‌ لازم‌ در برابر دشمنان‌ و بسيج‌ شدن‌ مسؤولان‌ را براي‌ گشودن‌ گره‌هاي‌ اقتصادي‌ زندگي‌ مردم‌ و مبارزه‌ قاطع‌ با چپاولگران‌ اقتصادي‌، دو نياز اصلي‌ كشور خواندند.
در اين‌ ديدار كه‌ بمناسبت‌ روز ملي‌ مبارزه‌ با استكبار جهاني‌ برگزار شد حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ اوضاع‌ منطقه‌ و كشور و تحليل‌ اهداف‌ و روشهاي‌ آمريكا در برخورد با ملت‌ ايران‌، به‌ تجليل‌ از شجاعت‌ و ايمان‌ جوانان‌ ايراني‌ پرداختند و خاطرنشان‌ كردند: دشمن‌ درصدد است‌ با ايجاد رعب‌ در دل‌ ملت‌ ايران‌ و جوانان‌ اين‌ سرزمين‌، خواسته‌هاي‌ خود را به‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ تحميل‌ كند اما اين‌ ملت‌ عظيم‌ بويژه‌ جوانان‌ سرافراز، با بسيج‌ عمومي‌ و خودسازي‌ اخلاقي‌، جسمي‌، علمي‌ و روحي‌، خود را براي‌ برافراشته‌ نگه‌ داشتن‌ پرچم‌ اسلام‌ و دفاع‌ از دين‌ و ميهن‌ و «عزت‌ و شرف‌ ملي‌» آماده‌ مي‌سازند.
ايشان‌ همچنين‌ بسيج‌ مسؤولان‌ را در راه‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ كاملا ضروري‌ برشمردند و تأكيد كردند: مسؤولان‌ اجرايي‌ كشور بايد توانايي‌ خود را در حل‌ مشكلات‌ مردم‌ نشان‌ دهند و قواي‌ سه‌ گانه‌ بايد پاسخگويي‌ به‌ توقع‌ بحق‌ مردم‌، يعني‌ مبارزه‌ با چپاولگران‌ اقتصادي‌ و برچيدن‌ سفره‌ فساد اقتصادي‌ را مهمترين‌ وظيفه‌ خود بدانند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ امكاناتي‌ كه‌ در اختيار مسؤولان‌ كشور است‌، حل‌ مشكلات‌ مردم‌ را ممكن‌ دانستند اما خاطرنشان‌ كردند: شرط تحقق‌ اين‌ مهم‌، آنست‌ كه‌ مسؤولان‌، با پرهيز از سرگرميهاي‌ سياسي‌ و طرح‌ مسائل‌ غيرلازم‌ و خيالي‌، از بزرگ‌ كردن‌ مسائل‌ كوچك‌ خودداري‌ كنند و همه‌ همت‌ خود را به‌ موضوعات‌ اصلي‌ كشور يعني‌ مسائل‌ اقتصادي‌، مبارزه‌ با مفسدان‌، حفظ فرهنگ‌ و روحيه‌ ديني‌ و ايجاد «حركت‌ علمي‌ و جنبش‌ نرم‌افزاري‌» معطوف‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اختلافات‌ مسؤولان‌ را براي‌ مصالح‌ كشور منافع‌ مردم‌ كاملا مضر دانستند و خاطرنشان‌ كردند: قانون‌ اساسي‌ با اتقان‌ كامل‌، ساخت‌ سياسي‌ كشور را مشخص‌ كرده‌ و هركسي‌ وظيفه‌اش‌ معلوم‌ است‌ بنابراين‌ مسؤولان‌ بايد ضمن‌ حفظ وحدت‌ كلمه‌، وظايف‌ خودشان‌ را انجام‌ دهند.
ايشان‌، مسؤولان‌ را به‌ پرهيز از مرعوب‌ شدن‌ در برابر دشمن‌ توصيه‌ كردند و افزودند: البته‌ مسؤولان‌ عاليرتبه‌ كشور، مرعوب‌ دشمن‌ نيستند و با تكيه‌ بر پروردگار، به‌ قدرت‌ ايمان‌ مردم‌، كه‌ در پيروزي‌ انقلاب‌، استكبار جهاني‌ را مات‌ كرد اعتقاد كامل‌ دارند اما بعضي‌ها در گوشه‌ و كنار ممكن‌ است‌ مرعوب‌ دشمن‌ شوند كه‌ اين‌ مسئله‌ بسيار مضر و مخرب‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ همچنين‌ در تبيين‌ اهداف‌ امريكا در قبال‌ ملت‌ ايران‌، به‌ جنجال‌آفريني‌هاي‌ دشمن‌ اشاره‌ كردند و افزودند: امريكاييها همه‌ روشها را در برابر ملت‌ ايران‌ بكار گرفته‌اند اما ناكام‌ مانده‌اند. ايشان‌ افزودند: حمله‌ امريكاييها به‌ يك‌ كشور ديگر، هزينه‌هاي‌ سنگين‌ و غيرقابل‌ تحملي‌ به‌ آنان‌ تحميل‌ مي‌كند بهمين‌ علت‌ امريكا هر جا احتمال‌ مقاومت‌ ملتها را بدهد خطر حمله‌ نظامي‌ به‌ آن‌ كشور را نمي‌پذيرد و تلاش‌ مي‌كند با تهديد و جوسازي‌ «سياسي‌ و رسانه‌اي‌» خواسته‌هاي‌ خود را تحميل‌ كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، غافل‌ كردن‌ مسؤولان‌ كشور را از رسيدگي‌ به‌ مطالبات‌ حقيقي‌ مردم‌ از جمله‌ اهداف‌ كنوني‌ آمريكا برشمردند و افزودند: دشمن‌ درصدد است‌ با ايجاد اختلاف‌، القاي‌ نااميدي‌ و خداي‌ ناكرده‌ خريدن‌ بعضي‌ها، عزم‌ مسؤولان‌ را براي‌ انجام‌ دادن‌ اقدامات‌ اساسي‌ متزلزل‌ كند و از اين‌ طريق‌ مردم‌ را از نظام‌ اسلامي‌ دلسرد سازد.
ايشان‌ تضعيف‌ باورها و انگيزه‌هاي‌ اساسي‌ مردم‌ را از ديگر اهداف‌ امريكا خواندند و خاطرنشان‌ كردند: آنها مي‌خواهند با از بين‌ بردن‌ اميد و انگيزه‌ تلاش‌ و فعاليت‌ مردم‌ و جوانان‌، توان‌ ملت‌ را در مقابله‌ با دشمنان‌ نظام‌ و كشور تضعيف‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ برخورداري‌ از جوانان‌ سرشار از نشاط و اميد و شجاعت‌ را از جمله‌ امتيازات‌ ملت‌ ايران‌ دانستند و تصريح‌ كردند: آمريكا تلاش‌ مي‌كند ملت‌ ايران‌ را با جو سازي‌، نظرسازيهاي‌ مجعولي‌ كه‌ عواملشان‌ درست‌ مي‌كنند و برخي‌ تيترها و نوشته‌هاي‌ انسانهاي‌ واداده‌، مرعوب‌ جلوه‌ دهد اما حتي‌ تيزبينان‌ امريكايي‌ هم‌ مي‌دانند كه‌ چنين‌ چيزي‌ واقعيت‌ ندارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، از بين‌ بردن‌ وحدت‌ ملي‌ را از ديگر اهداف‌ امريكا خواندند و خاطرنشان‌ كردند: دشمن‌ با ديواركشي‌هاي‌ قومي‌، مذهبي‌، حزبي‌ و سياسي‌ درصدد است‌ مردم‌ را دچار تفرقه‌ كند و با طرح‌ مسائل‌ انحرافي‌ و تضعيف‌ برخي‌ مسؤولان‌ يا دفاع‌ ظاهري‌ از برخي‌ از آنها، مسؤولان‌ كشور را نيز دچار دوگانگي‌ كند اما همه‌ اين‌ روشها و اهداف‌، در صورت‌ هوشياري‌ مردم‌ و مسؤولان‌ و عمل‌ به‌ وظايف‌ مشخص‌ شده‌، ناكام‌ خواهد ماند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ سه‌ حادثه‌ تاريخي‌ روز 13 آبان‌، مضمون‌ حقيقي‌ اين‌ روز را مقابله‌ ملت‌ ايران‌ با زورگويي‌ها و دسيسه‌ها و توطئه‌هاي‌ استكبار برشمردند و افزودند: نخستين‌ مضمون‌ اين‌ روز حقيقتا مهم‌ كه‌ در تبعيد حضرت‌ امام‌ خميني‌ در سال‌ 1343 بدست‌ رژيم‌ آمريكايي‌ پهلوي‌ مشخص‌ شد رويارويي‌ امريكا با نهضت‌ اسلامي‌ و هراس‌ استكبار از بيداري‌ اسلامي‌ بود. ايشان‌ با اشاره‌ به‌ كشتار دانش‌آموزان‌ در 13 آبان‌ 1357 بدست‌ رژيم‌ ستم‌شاهي‌ افزودند در نمود ديگري‌ از مبارزه‌ ملت‌ ايران‌ با استكبار، در 13 آبان‌ 1358 دانشجويان‌ مؤمن‌ به‌ خط امام‌، بعنوان‌ مظهر شهامت‌ و سرعت‌ عمل‌ ملت‌ ايران‌ سفارت‌ امريكا را كه‌ به‌ لانه‌ جاسوسي‌ و مركز خرابكاري‌ تبديل‌ شده‌ بود تسخير كردند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ همچنين‌ با اشاره‌ به‌ نزديك‌ بودن‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌، آحاد ملت‌ را به‌ استفاده‌ از بركات‌ اين‌ ماه‌ عظيم‌ توصيه‌ كردند و افزودند: در اين‌ ماه‌، در روز جهاني‌ قدس‌، دفاع‌ ملت‌ ايران‌ از مظلومان‌ فلسطين‌ بار ديگر به‌ جهانيان‌ نشان‌ داده‌ خواهد شد.
در اين‌ ديدار جمعي‌ از دانشجويان‌ دانشگاهها، جمعي‌ از اعضاء اتحاديه‌ انجمن‌هاي‌ اسلامي‌ دانشجويان‌ دانشگاهها و مراكز آموزش‌ عالي‌ كشور (دفتر تحكيم‌ وحدت‌)، جامعه‌ اسلامي‌ دانشجويان‌، و اتحاديه‌ انجمن‌ اسلامي‌ دانشجويان‌ مستقل‌. تعدادي‌ از دانشجويان‌ دانشگاه‌ آزاد اسلامي‌، جمعي‌ از اعضاي‌ بسيج‌ دانشجويي‌ و دانش‌آموزي‌ از سراسر كشور، شماري‌ از دانشجويان‌ شاهد و ايثارگر، جمعي‌ از اعضاء اتحاديه‌ انجمن‌ اسلامي‌ دانش‌آموزان‌ سراسر كشور، تعدادي‌ از دانش‌آموزان‌ فرزندان‌ شهداء و جانبازان‌، جمعي‌ از اعضاء مجلس‌ دانش‌آموزي‌ تهران‌، و شماري‌ از طلاب‌ حوزه‌ دانشجويي‌ علوم‌ اسلامي‌ شهيد بهشتي‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /