پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي

رهبر معظم انقلاب اسلامى در نماز جمعه پرشكوه صدها هزار نفر از مردم مؤمن و روزه دار تهران در مصلاى امام خمينى، با اشاره به ترسيم چشم انداز منطقى، واقع بينانه و درخشان 20 سال آينده كشور تأكيد كردند: امريكا با تلاش براى استحاله فرهنگى و سياسى ملت و مسؤولان ايران، درصدد شكست نظام اسلامى و جلوگيرى از پيشرفت ملت بزرگ ايران است اما با هوشيارى همگانى مردم و مسؤولان، راه بجايى نخواهد برد.
حضرت آيت الله خامنه اى در خطبه دوم اولين نماز جمعه مصلاى تهران چشم انداز 20 سال آينده جمهورى اسلامى ايران را مبناى سياستگذاريها و برنامه ريزى هاى مختلف نظام برشمردند و افزودند: اين آينده روشن و مطلوب كه برمبناى واقعيات كشور و جهان و براساس كار كارشناسى و منطقى ترسيم شده است به فضل پروردگار و با همت و تلاش مسؤولان و مردم محقق خواهد شد.
ايشان زيرساختهاى محكم كشور را، مبناى حركت بسوى آينده اى روشن و پيشرفته خواندند و خاطرنشان كردند: علاوه بر پيشرفتهاى زيربنايى، فراهم شدن زمينه بروز استعدادهاى جوانان كشور و دستيابى دانشمندان جوانِ ايران عزيز به فناوريهاى پيشرفته، مهمترين زيرساختى است كه دستيابى به آينده روشنِ ترسيم شده را امكان پذير مى سازد.
ايشان نقش جوانان مؤمن و حزب اللهى را در پيشرفتهاى علمى، مورد توجه قرار دادند و افزودند: بسيارى از كارهاى برجسته علمى كشور در محيطهايى سرشار از معنويت و ذكر پروردگار صورت گرفته است كه اين مسئله، بسيار با ارزش است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به سخنان اخير مقامات امريكايى در مورد دمكراسى در منطقه، افزودند: كارنامه سياه دولت استكبارى امريكا در حمايت از رژيمهاى ديكتاتورى و مستبد و اقدامات ضدمردمى اين رژيم در مناطقى همچون عراق و افغانستان ماهيت حقيقى اينگونه حرفهاى گستاخانه مقامات امريكايى را براى ملتها روشن كرده است.
ايشان با اشاره به ناكامى دولت امريكا در افغانستان و عراق افزودند: اشغالگران، ديكتاتور عراق يعنى صدام را برداشتند و بجاى او يك ديكتاتور بيگانه و امريكايى گذاشتند و با سركوب و كشتار و بى اعتنايى به خواست مردم عراق سعى كردند اهداف خود را در اين كشور محقق سازند اما هر روز از ملت عراق تودهنى مى خورند.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به اذعان مقامات امريكايى به بى نتيجه بودن حمله نظامى افزودند: اگرچه در حرفهاى امريكايى ها، همچنان نوعى غرور بچشم مى خورد اما عمق حرفهاى آنها، نشان مى دهد كه ضرباتى كه از مردم افغانستان و عراق خورده اند، ضربات مؤثرى بوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در تبيين نقشه امريكا براى رويارويى با ملت ايران خاطرنشان كردند: حمله به عراق نتيجه مطلوب را براى امريكا بهمراه نياورده است بنابراين طبيعى است كه تهاجم نظامى به ايران بزرگ و ملت شجاع و مؤمن ايران، به شكست سنگين ترى منجر خواهد شد بهمين علت امريكايى ها امروز تلاش مى كنند با استحاله ملت و مسؤولين ايران به اهداف خود برسند.
ايشان افزودند: دشمن با دو جريان استحاله فرهنگى و سياسى تلاش مى كند كه ابتدا ملت ايران را به آرمانها و عقايدش بى اعتنا كند تا بعد بتواند با تكيه بر عوامل و مزدوران خود، زمينه بازگشت سيطره امريكا به اين كشور را فراهم سازد.
حضرت آيت الله خامنه اى، تلاش براى ايجاد اختلاف ميان جناحهايى كه از دل انقلاب بوجود آمده اند، ايجاد چالش و فضاى تشنج برسر مسائل غيرواقعى و بى اهميت و ايجاد اختلاف در مورد مسلمات نظام اسلامى از جمله قانون اساسى را از جمله خطوط اصلى نقشه امريكا در ايران برشمردند و افزودند: سالها قبل گفته شد كه برخى روزنامه ها پايگاه امريكا هستند و امروز خود امريكايى ها با اعلام تلاش براى تقويت برخى روزنامه ها، حتى اگر چنين روزنامه اى نداشته باشند عملاً به اين نقشه اعتراف مى كنند.
ايشان، ترويج لااباليگرى و بى اعتنايى به انضباط و اخلاق دينى در ميان جوانان را از ديگر خطوط نقشه امريكا خواندند و با اشاره به لزوم هوشيارى جوانان و مسؤولان آموزش و پرورش و ديگر دستگاهها در مقابل اين خط دشمن تأكيد كردند: امروز هركسى كه به عقب ماندگى علمى كشور كمك كند، هر عنصرى كه در راه خدمت قواى سه گانه مردم، كارشكنى نمايد، هركسى كه افكار و نظريات امريكايى ها را در روزنامه ها و تريبون ها مطرح كند و هر فردى كه با شايعه و تهمت زنى به جنگ روانى دشمن بر ضد ملت ايران و نظام اسلامى كمك نمايد، عملاً در خدمت امريكاست.
رهبر معظم انقلاب مقاومت در مقابل جريان سازى سياسى و فرهنگى امريكا را راه صحيح مبارزه با امريكا برشمردند و افزودند: امام راحل عظيم الشأن، سالها قبل فرمودند امريكا در افكار عمومى جهان اسلام، منفورترين رژيم عالم است و امروز نيز همچون گذشته رئيس جمهور امريكا و رئيس رژيم صهيونيستى، منفورترين اشخاص عالم در افكار عمومى جهان اسلامند.
حضرت آيت الله خامنه اى در خطبه عربى نماز با اشاره به جمعه آينده روز جهانى قدس افزودند: ملت فلسطين با انتفاضه مبارك خود، دشمن صهيونيستى را عاجز كرده و مسلمانان جهان نيز در روز قدس ضمن اعلام حمايت از اين ملت مظلوم، به دشمنان اسلام نشان خواهند داد كه مسئله فلسطين، مسئله اصلى جهان اسلام است و مسلمانان هيچگاه مردم مظلوم فلسطين را فراموش نخواهند كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در خطبه اول نماز جمه مهمترين شاخصه دوران حكومت حضرت على عليه السلام را عدالت برشمردند و خاطرنشان كردند: تمام مشكلاتى كه در دوران حكومت آن حضرت بوجود آمد همه ناشى از پافشارى حضرت اميرالمؤمنين (ع) بر اجراى عدالت بود.
ايشان كوتاه نيامدن در اجراى عدالت را بزرگترين درس آن حضرت براى مسلمانان و شيعيان و نظام اسلامى دانستند و افزودند: حضرت اميرالمؤمنين (ع) در دوران حكومت خود با سه گروه ناكثين، مارقين و قاسطين درگير شدند كه در اين ميان قاسطين كه ظلم و ستم مبناى حكومت دارى آنان بود از هر سه گروه خطرناكتر بودند زيرا ارزش عدالت و عمل به عدل را بهيچ وجه قبول نداشتند.
حضرت آيت الله خامنه اى از جريان ناكثين و پيمان شكنان بعنوان همرزمان و دوستان قديمى حضرت على (ع) كه در مقابل عدالت آن حضرت طاقت نياوردند ياد كردند و افزودند: مارقين هم گروهى افراطى و متعصب و داراى ظواهر دينى بودند كه اعتقاد دينى آنان براساس معرفت و همراه با عمق و ريشه نبود كه در اين دوران منافقين، نمونه اين جريان بشمار مى روند.
مقام معظم رهبرى مبناى حكومتى و فكرى گروه قاسطين را مقابله با عدالت دانستند و خاطرنشان كردند: اين جريان در زمان حكومت حضرت على (ع)، مسائلى همچون حمايت از صحابه و يا شوراى صحابه را مطرح كردند تا در مقابل عدالت علوى بايستند.
حضرت آيت الله خامنه اى، نظام استكبارى و در رأس آن آمريكا را همسان گروه قاسطين و ظالمين در زمان حضرت على (ع) برشمردند و تأكيد كردند: نظام استكبارى كه بهيچ وجه ارزش عدالت را قبول ندارد و قائل به مبناى عدالت نيست با مطرح كردن شعارهايى همچون دموكراسى و حقوق انسان تلاش دارد در مقابل ارزش عدالت بايستد.
ايشان، نظام اسلامى را ادامه دهنده راه حضرت اميرالمؤمنين (ع) براى اجراى عدالت دانستند و افزودند: ما در نظام اسلامى ادعاى اجراى كامل عدالت را نداريم بلكه رسالت نظام اسلامى، ادامه مسير عدالت علوى و تلاش براى تأمين عدالت در جامعه است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اينكه عدالت بايد شعار نظام اسلامى و محور تمام فعاليت هاى نظام قرار گيرد خاطرنشان كردند: برهمين اساس بايد در تمام برنامه ريزيها و چشم انداز كشور، عدالت محور باشد و اين مهمترين مسئله مورد نياز امروز جامعه مى باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با اشاره به ليالى قدر و اهميت و ارزش اين ليالى در قرآن و احاديث، مردم را به كسب آمادگى روحانى و معنوى جهت بهره بردارى هرچه بيشتر از بركات اين ليالى توصيه كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /