پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد از ستاد فرماندهى نيروى زمينى سپاه پاسداران

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز با حضور در محل ستاد فرماندهى نيروى زمينى سپاه پاسداران از نزديك در جريان توانمنديها و پيشرفتهاى اين نيرو قرار گرفتند.
فرمانده كل قوا پس از ورود به ميدان، در مقابل مقبره شهداى گمنام حضور يافتند و ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا اداى احترام كردند و سپس از يگانهاى حاضر در ميدان سان ديدند.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين مراسم در سخنانى از ايمان، انگيزه و روحيه و همچنين آموزش، سازماندهى و امكانات و تجهيزات بعنوان عوامل اساسى براى قدرتمندى و كارآيى مجموعه نيروهاى مسلح ياد و تأكيد كردند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامى امروز از اين عوامل اساسى برخوردار است و بايد هويت اصلى سپاه كه همان عشق و ايمان و معرفت است همچنان حفظ و تقويت شود.
ايشان با اشاره به اينكه همواره در طول تاريخ انگيزه هاى قدرت طلبانه و تجاوزكارانه قدرتهاى فزون خواه وجود داشته و امروز نيز قدرتها با ناديده گرفتن تاريخ و هويت و منافع ملتها درصدد بدست آوردن منافع نامشروع خود هستند، افزودند: در چنين شرايطى و براساس دستورات اسلام بايد همواره قوى بود و قدرت دفاعى را بيش از پيش تقويت كرد.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اينكه عدم آمادگى دفاعى و عدم تحمل سختيها، دو عامل اصلى ضعف و ناتوانى يك ملت است خاطرنشان كردند: ملت ايران با برخوردارى از جوانان و فرماندهان مؤمن و شجاع و آمادگى بالاى رزمى و دفاعى، قدرتمندانه در مقابل زورگويى هاى قدرتمندان ايستاده است.
در اين مراسم همچنين سردار سرلشگر رحيم صفوى فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى در گزارشى از آمادگيهاى دفاعى نيروهاى پنجگانه سپاه براى مقابله با هرگونه تهديدى گفت: سپاه پاسداران اكنون به يك نيروى بى انتها همراه با تحرك پذيرى و توان نظامى بالا و داراى تاكتيك هاى سيال تبديل شده و با استراتژى جنگ نامتقارن و فرمولهاى جديد آماده دفاع از انقلاب اسلامى و ملت بزرگ ايران است.
سردار سرتيپ جعفرى فرمانده نيروى زمينى سپاه نيز گزارشى از آمادگيهاى رزمى يگانهاى مختلف اين نيرو ارائه كرد.
در اين مراسم همچنين يگانهاى مختلف نيروى زمينى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
فرمانده كل قوا در ادامه اين مراسم از نمايشگاه دستاوردهاى تحقيقاتى و پژوهشى و توانمنديهاى نيروى زمينى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بازديد كردند. در اين نمايشگاه ضمن ارائه سازماندهى جديد رزم يگانهاى نيروى زمينى سپاه، برخى تجهيزات رزمى سبك و سنگين پيشرفته، نفربرهاى زرهى، موشكهاى دوربرد و تجهيزات لجستيكى و مهندسى كه بدست متخصصان داخلى طراحى و ساخته شده است به نمايش گذاشته شده بود.
حضرت آيت الله خامنه اى سپس در جمع فرماندهان نيروى زمينى سپاه پاسداران ضمن ابراز رضايت از توانمنديها و دستاوردهاى اين نيرو، عامل پيروزى ملت ايران در 25 سال گذشته در رويارويى با چالشهاى مختلف را عنصر معنويت دانستند و خاطرنشان كردند: البته اين به معناى نفى نقش عنصر مادى و تجهيزات و امكانات نيست بلكه اراده و ايمان نيروى انسانى نقش تعيين كننده دارد.
ايشان با اشاره به نقش فرماندهان در حفظ و تقويت روحيه ايمان و خلوص در مجموعه هاى نظامى خاطرنشان كردند: فرماندهان سپاه بايد آن انگيزه، ايمان و باورى را كه در دوران حماسه دفاع مقدس بدست آورده اند به نيروهاى جوان منتقل نمايند.
فرمانده كل قوا ضمن تأكيد بر حفظ روحيه بسيجى در مجموعه سپاه، لزوم تقويت بيش از پيش نيروى مقاومت بسيج را خاطرنشان كردند.
قبل از سخنان مقام معظم رهبرى، سردار سرتيپ جعفرى فرمانده نيروى زمينى سپاه، گزارشى از سازماندهى جديد، بازسازى و نوسازى تجهيزات و آمادگيهاى رزمى يگانهاى مختلف نيروى زمينى ارائه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /