پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

تسلیم پیام کتبی رییس جمهوری یمن به مقام معظم رهبری توسط وزیر امور خارجه یمن

آقای ابوبکر عبدالله القربی وزیر امور خارجه جمهوری یمن بعدازظهر امروز با آقای دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل دیدار و پیام کتبی آقای علی عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن خطاب به مقام معظم رهبری را تسلیم وی کرد.
در این دیدار آقای ولایتی با تاکید بر برقراری صلح و آرامش در جهان اسلام اظهار داشت :ما نگران اوضاع یمن هستیم زیرا عوامل تفرقه افکن میان مسلمانان شیعه و سنی در عراق در صدد ایجاد تفرقه و درگیری میان مسلمانان یمن هستند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به تلاش آمریکا و اسرائیل در ایجاد تفرقه میان مسلمانان جهان افزود: حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین همواره بر برقراری وحدت میان شیعه و سنی تاکید می کنند. وی افزود : درگیری داخلی در یمن به هیچ وجه به مصلحت یمن و امت اسلامی نیست و امیدواریم دولت یمن همچون گذشته بتواند از راههای مسالمت آمیز ، صلح را برقرار کند و از ادامه درگیریها جلوگیری به عمل آورد.
همچنین در این دیدار آقای ابوبکر عبدالله القربی وزیر امور خارجه یمن با تاکید بر وجود مواضع مشترک میان دو کشور در مورد مسائل مختلف منطقه ای و جهانی از جمله فلسطین ،لبنان ، و عراق اظهار داشت دولت و ملت یمن از دیدگاهها و اقدامات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد برقراری وحدت در جهان اسلام قدردانی می کنند.
وی ضمن ارائه گزارشی از اوضاع داخلی یمن افزود: دولت یمن تمام تلاش خود را برای برقراری وحدت میان مذاهب اسلامی در این کشور بکار گرفته است اما عوامل خارجی در صدد ایجاد تفرقه هستند.
وزیر امور خارجه یمن همچنین افزود: دولت متبوعش همواره از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری و انرژی هسته ای برای مصارف صلح آمیز حمایت کرده است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /