پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر:

وحدت دنياي اسلام، تنها راه مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان است

ملت موحد و مومن ايران يك ماه روزه داري و عبادت را با اقامه پرشكوه نماز عيد سعيد فطر به جشن ملي معنويت و عبوديت تبديل كرد. در اوج اين نشاط و طراوت معنوي مصلاي بزرگ تهران صبح امروز ميزبان اجتماع عظيم مومناني بود كه نماز مبارك فطر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي اقامه كردند.

حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه هاي نماز با تبريك عيد سعيد فطر به ملت عزيز ايران و امت عظيم اسلامي در سراسر جهان، آحاد مردم را به تقواي الهي و تلاش براي حفظ و تداوم نورانيت و طهارت معنوي ماه مبارك رمضان در ابعاد فردي و اجتماعي دعوت كردند.

ايشان ترك لذتهاي مادي، تلاوت قرآن، آشنايي با معارف و مفاهيم قرآني، ذكر، دعا، تضرع و توجه به خداي متعال در شبهاي قدر را زمينه ساز نورانيت قلبي و نزاهت روحي انسان برشمردند و افزودند: يكي از درسهاي بزرگ اين ماه پُربركت، توان غلبه بر خواهشها و هوسها و لذات مادي است و اين موضوع ثابت مي كند اگر انسان عزم راسخي به كار بندد مي تواند بر هوسهاي نفساني فائق آيد و جلوه ها و اغوا و عادات زشت و ناپسند را ترك كند.

رهبر انقلاب اسلامي تقويت روحيه كمك به يكديگر و «ترجيح منافع ديگران بر منافع شخصي» را، درس ديگر ماه مبارك دانستند و خاطرنشان كردند: سفره هاي بي نام و نشان افطاري كه در مساجد و خيابانها گسترده مي شد، كمك به نيازمندان، اهداي خون، و جلوه هاي ديگر تعاون و همدلي از جمله آثار معنوي رمضان است كه استمرار اين روحيه در همه ماههاي سال، راهگشا خواهد بود.

حضرت ايت الله خامنه اي حضور پررونق جوانان و همه قشرهاي مردم با سلايق فردي، اجتماعي و سياسي گوناگون را در محافل ذكر و دعا لطف پروردگار به ملت بزرگ ايران برشمردند و خطاب به مردم افزودند: اين لذات معنوي را ادامه دهيد و بركات رمضان را در تمامي روزها و شبهاي خود جاري كنيد.

ايشان، اقامه پرشكوه نماز عيد سعيد فطر را در سراسر كشور تجسم انسجام حقيقي و قلبي ملت خواندند و افزودند: اين وحدت بسيار ارزشمند را به عنوان درس رمضان و محصول معنوي اين ماه مبارك حفظ كنيم.

رهبر انقلاب اسلامي با گرامي داشت ياد امام راحل عظيم الشأن،‌ روز جهاني قدس را از مظاهر اتحاد حقيقي دنياي اسلام خواندند و با تجليل و قدرداني از راهپيمايي عظيم ملت ايران در روز قدس افزودند: امسال، از شرق تا غرب دنياي اسلام و حتي در اروپايي كه تحت فشار عصبيت دولتهاست، هرجا مسلمانان امكان يافتند حمايت خود را از ملت مظلوم فلسطين فرياد كردند.

ايشان روز جهاني قدس امسال را نشان دهنده شكست تلاش 60 ساله غاصبان فلسطين و حاميان آنها در محو نام و ياد فلسطين دانستند و خاطرنشان كردند: به بركت بيداري اسلامي، دنياي اسلام امروز در قبال مسئله فلسطين بسيار حساس تر و پرانگيزه تر است به گونه اي كه اگر اين بيداري هنگام اشغال فلسطين وجود داشت اين كشور هيچگاه به اشغال صهيونيستها در نمي آمد.

رهبر انقلاب اسلامي، ‌ايستادگي ملت شجاع، زنده و مقاوم فلسطين را از مهمترين عوامل جلب حمايت ملتهاي مسلمان از مسئله قدس دانستند و خطاب به ملت فلسطين، دولت قانوني اين كشور و برادر مجاهد اسماعيل هنيه «نخست وزير دولت فلسطين» تأكيد كردند: ملت ايران هيچگاه شما را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اذعان برخي صهيونيستها به ضعف روزافزون اين رژيم، شكست و منهزم شدن صهيونيستها را امري قطعي دانستند و ابراز اميدواري كردند به ياري خداوند نسل كنوني ملت فلسطين شاهد اين روز بزرگ باشد.

ايشان حفظ وحدت دنياي اسلام را تنها راه مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام خواندند و با اشاره به مسئوليت سنگين ملتها و به ويژه نخبگان – روشنفكران – علماي دين و برجستگان سياسي جهان اسلام يادآور شدند: دشمنان به علت احساس ضعف در مقابل حركت عظيم بيداري اسلامي، و انواع جنگهاي رواني و تهاجم سياسي – تبليغاتي دست زده اند و با عناويني همچون «عرب و عجم» و «شيعه و سني» سعي مي كنند با دروغ و فريب ايجاد تفرقه كنند و كشورهاي مسلمان را از جمهوري اسلامي ايران بترسانند اما نظام اسلامي و ملت ايران همچنان كه بارها اعلام كرده اند تمامي پيشرفتها و دستاوردهاي خود را متعلق به همه امت اسلامي مي دانند و در همه اوضاع و احوال،‌با هوشياري بر وحدت جهان اسلام تأكيد مي كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي وحدت داخلي را نيز بسيار مهم دانستند و يادآور شدند: معناي وحدت، يكسان شدن نگاهها و سليقه ها نيست بلكه همه سليقه هاي گوناگون بايد دست در دست يكديگر منافع ملي را بر هر چيز ديگر از جمله منافع گروهي مقدم بشمارند و اجازه ندهند خودخواهي ها، وارد عرصه هاي سياسي و اجتماعي شود.

ايشان مسئوليت نخبگان سياسي – اجتماعي و شخصيتهاي مطرح را در حفظ و تقويت وحدت، سنگين برشمردند و افزودند: ملت پرنشاط ايران و نسل جوان پرشور انقلابي با حضور كامل در ميدان كار و تلاش اين روزها در حال دست يابي به تجربيات و دستاوردهاي مهمي است كه تحسين انسانهاي با انصاف جهان را برانگيخته است و استمرار اين حركت پرثمر و پيروز نيازمند حفظ و تقويت وحدت در ابعاد گوناگون است.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /