پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از مسئولان نظام:

به كمك خداوند متعال دنياي اسلام عزت و شكوه اسلامي را خواهد ديد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار جمعي از مسئولان نظام اسلامي و قشرهاي مختلف مردم، افق دنياي اسلام را نسبت به گذشته بسيار روشن، اميدبخش، و پيشرفت امت اسلامي را واقعيتي انكارناپذير دانستند و تأكيد كردند: اين پيشرفت و آينده روشن، به كمك خداوند متعال روزبه روز بيشتر خواهد شد و دنياي اسلام عزت و شكوه اسلامي را خواهد ديد.

رهبر انقلاب اسلامي ذخيره تقواي الهي را يكي از بركات ماه مبارك رمضان برشمردند و افزودند: امروز امت اسلامي بيش از هر زمان ديگر به اين اندوخته، و ارتباط با ذات مقدس خداوند نيازمند است.

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري دوران سخت، و غفلت و نااميدي مسلمانان درگذشته خاطرنشان كردند: با وجود فشارهاي سنگين سلطه گران و استعمارگران تازه نفس بر مسلمانان در آن دوران، اكنون به بركت بيداري امت اسلامي، افق آينده براي مسلمانان بيش از هر زمان ديگرتابناك تر است، و دشمنان اسلام و دنياطلبان به ضعف و شكست خود اذعان مي كنند.

ايشان انكار اين واقعيات را، انكار واضحات و وعده هاي الهي خواندند و افزودند: اين مسائل خوش بيني افراطي نيست بلكه واقعياتي است كه مسلمانان براي ادامه آنها نيازمند يك جهاد بزرگ با ابعاد سياسي، فكري، علمي، اجتماعي و اخلاقي هستند و ملتهاي مسلمان نيز به تدريج با ابعاد گوناگون اين جهاد آشنا شده اند و در آينده بيشتر آشنا خواهند شد.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين پيشرفت امت اسلامي و ضعف و ناتواني مستكبران، به وضعيت امروز منطقه بسيار حساس خاورميانه اشاره و خاطرنشان كردند: رژيم ايالات متحده امريكا كه پس از فروپاشي شوروي، خود را قدرت بلامنازع و كدخداي دهكده جهاني تصور مي كرد، اكنون در فلسطين، لبنان، عراق و افغانستان دچار بن بست و گره هاي ناگشودني شده است و خودشان هم در مورد به نتيجه رسيدن نقشه هايشان اظهار نااميدي و يأس مي كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به دست اندازي هاي اخير امريكا به پاكستان، تأكيد كردند: امريكاييها در اين مسئله نيز ناكام خواهند ماند زيرا مسلمانان بيدارند و روحيه ايستادگي در آنان وجود دارد و با حقوق اسلامي خود آشنا هستند.

ايشان لازمه ادامه مسير پيشرفت و عزت مسلمانان را توجه بيشتر به پروردگار و استعانت از او دانستند و خاطرنشان كردند: ملت مسلمان ايران در مدت 30 سال گذشته با توكل بر خداوند، و با همت و تلاش خود، در مقابل قدرتهاي استكباري با قدرت ايستاده و روز به روز در حال پيشرفت است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: بايد با قدر دانستن هدايتها و تفضلات الهي، اتحاد، اراده و همت خود را مستحكم تر و اميد به آينده را بيشتر كنيم.

در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور در سخناني ضمن تبريك عيد سعيد فطر، ماه رمضان را فرصتي مغتنم براي مسلمانان به ويژه ملت ايران دانست كه با روزه داري و انجام اعمال اين ماه ذخيره اي انبوه از تقوا براي خود اندوخته اند.

رئيس جمهور با اشاره به بيداري و اميد روزافزون ملتها و همچنين مشكلات بيش از پيش قدرتهاي شيطاني تأكيد كرد: بدون ترديد آينده متعلق به مستضعفان، صالحان و مظلومان است و وعده خداوند با ظهورحجت حق و استقرار عدالت ومهرباني در جهان، محقق خواهد شد.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /