پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار پاسداران سپاه و كميته در سالروز تولد امام حسين(ع)

در سالروز ميلاد پربركت سرور آزادگان جهان حضرت حسين بن علي (ع) و بمنظور گراميداشت روز پاسدار صبح امروز جمع زيادي از پاسداران سپاه و كميته به همراه گروهي از جانبازان در حسينيه امام خميني رضوان الله تعالي عليه به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا حضرت آيت الله خامنه اي رسيدند و ضمن تبريك اين روزفرخنده به محضر ايشان، مراتب آمادگي كامل خود براي اجراي مأموريتهاي محوله از سوي مقام معظم رهبري را اعلام داشتند.
فرمانده كل قوا در اين ديدار طي بيانات ارزشمندي كه خطاب به حاضرين ايراد فرمودند، متقابلا اين عيد سعيد را به ملت شهيدپرور ايران. مستضعفان و آزادگان جهان و بويژه برادران پاسدار تبريك گفتند و مقام والا و رفيع سالار شهيدان و پرچمدار مبارزه و فداكاري حضرت ابا عبدالله الحسين(ع)را مورد تكريم و تجليل قرار دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي عنوان پاسدار را يادآور لحظات شكوهمند پاسداري دلسوزترين انسانها از ارزشهاي اسلامي در طول دوازده سال گذشته دانستند و ضمن تمجيد از خدمات ايثارگرانه و مظلومانه ي پاسداران كميته هاي انقلاب اسلامي و نهادهاي بوجود آمده از آن فرمودند: عنوان پاسدار همانند تاج كرامتي است كه خداوند به انقلاب اسلامي، امام عظيم الشأن و ملت فداكار ايران عنايت كرد لذا برادران پاسدار بايد خصوصيات و صفات لازم پاسدار بودن را براي خود حفظ كنند و اين امر بارها شدن از دلبستگي هاي مادي، استقرار مداوم درقله فداكاري و سيردائمي به سوي كمال ممكن خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي به حركت امام امت در جهت رشد و كمال روز افزون انساني در طول حيات خود اشاره كردند و با بيان آثار و تبعات خطرناك ناشي از غافل ماندن از خدا و ارتكاب اعمال خطا فرمودند: هيچكس بخاطر مسلمان بودن و انقلابي شدن نميتواند منتي بر سر اسلام و انقلاب داشته باشد. امروز انسانها و بويژه جوانان زيادي در آمريكا، اروپا و كشورهاي تحت ستم در گمراهي و اسارت نفس به سر ميبرند و جز حوائج مادي شخصي خود چيز ديگري را درك نميكنند. اما ملت بزرگ مابخاطر ايمان خالص، توحيد ناب، شخصيت و استقلال خود كه با عنايت الهي بدست آمده است بايد همواره شكرگزار خداوند متعال باشد. امروز قدرتهاي جهاني انسان را برده خودميدانند اما نتها از ملت بزرگ مسلمان ايران است كه در هراس هستند و از او حساب مي برند زيرا باور دارند كه اين مردم در هيچ شرايطي تسليم آنها نخواهند شد. ما اين افتخار بزرگ را از اسلام بدست آورده ايم و بايد آن را حفظ كنيم.
مقام معظم رهبري توجه برادران روحاني در نيروهاي مسلح را به معنويات اسلام در كنار پرداختن به مسائل مربوط به عقايد و احكام جلب كردند و ضمن تأكيد بر لزوم ارائه پند و اندرز به جوانان براي دور ماندن از هواي نفس، خود خواهي ها و بر انديشي نسبت به مسائل فرمودند: كميته، سپاه و ديگر نيروهاي مسلح نبايد در احزاب. باندها و تشكيلات سياسي وارد شوند و همانطور كه امام امت تصريح فرمودند. وارد شردن نيروهاي مسلح به خط بازيها و گروه گرائي ها حرام و ممنوع است، اما آنها بايد قدرت درك، تشخيص و قضاوت و تحليل سياسي داشته باشند و برادران روحاني بايد در اين جهت تلاش كنند.
فرمانده كل قوا نياز به حراست و حفاظت همه جانبه از انقلاب اسلامي را يادآور شدند وافزودند: سپاه پاسداران افتخار انقلاب اسلامي محسوب ميشود و بايد خود را از لحاظ قدرت نظامي و رزمي و هر آنچه كه براي يك مجمنعه نظامي لازم است تقويت كند. امروز سپاه با نيروهاي برخوردار از نظم، انضباط، ايمان، سلاح و تجهيزات مدرن بايد دركنار ارتش قوي و نيرومند جمهوري اسلامي ايران رشد كند و اين دو بايد قدرت خود رااز نظر تجهيزات و آموزش در كنار هم افزايش دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي به خوي وحشي گيري دشمنان اسلام و انقلاب اشاره كردند و فرمودند: غربي ها نشان دادند كه به هنگام دفاع مسلحانه از منافع نامشروع خود حاضر نيستند حقوق بشر و پرهيز از كشتارغير نظاميان و بمباران شهرها را رعايت كنند. آمريكا، انگليس، فرانسه و چند كشورديگر نيروهاي خود را يكجا متمركز كرده اند تا از طريق جنگ با عراق منافع خود را دراين منطقه تأمين كنند. اما از آنجا كه آنها ممكن است در آينده بخواهند به گونه‌اي ديگر به حفظ منافع خود بپردازند لازم است نيروهاي مسلح ما آماده باشند.
فرمانده كل قوا در پايان سخنانشان آمادگي نيروهاي مسلح را در سايه نظم، انضباط، برنامه ريزي، سازماندهي و حفظ سلسله مراتب ممكن دانستند و با اشاره به خدمات برجسته و بيشمار پاسداران آرزو كردذند كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بطور روز افزون قوي تر، منسجم تر و برخوردار از ايمان و عزم بيشتر به جهاد و تلاش خود در جهتاهداف والاي انقلاب اسلامي ادامه دهند. بر پايه همين گزارش پيش از بيانات مقام معظم رهبري، حجت الاسلام والمسلمين محمدي عراقي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران طي سخنان كوتاهي به مجاهدتهاي پاسداران در عرصه هاي گوناگون انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي اشاره كرد و آمادگي نيروهاي سپاه و كميته براي اجراي اوامر و مأموريت هاي محوله از سوي فرمانده كل قوا را خاطر نشان ساخت. وي همچنين خدمات ارزشمند شهيدمحلاتي نماينده فقيد امام امت در سپاه پاسداران تجليل كرد و خاطره شهداي پاسدار درطول 12 سال گذشته را گرامي داشت.
اين گزارش حاكيست در اين ديدار آقاي دكتر فيروزآبادي رئيس ستاد فرماندهي كل قوا، تيمسار ظهير نژاد رئيس گروه مشاوران نظامي فرماندهي كل قوا،‌تيمسار شهبازي رئيس ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران، آقاي محسن رضايي فرمانده كل سپاه پاسداران بهمراه رئيس ستاد. فرماندهان. معاونين ،مسئولان و جمعي از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، آقاي مختار كلانتري فرمانده كل كميته هاي انقلاب اسلامي بهمراه فرماندهان، مسئولان و جمعي از پرسنل كميته هاي انقلاب اسلامي، مسئولان دفاتر نمايندگي ولي فقيه درسپاه پاسداران، ‌جمعي از خانواده هاي معظم شهداي سپاه و كميته و جمعي از جانبازان بهمراه رئيس بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي و رئيس دفتر عمومي حفاظت و اطلاعات فرماندهي كل قوا حضورداشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /