پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

تشكيل جلسه هيأت وزيران در محضر رهبر انقلاب؛

مقام معظم رهبري: استان كرمانشاه نيازمند كار فوق العاده و تدبير ويژه دولت است

هيأت وزيران، پس از تشكيل جلسه ويژه در استان كرمانشاه، امشب(چهارشنبه) به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي رسيد و گزارش تصميم ها و تدابير دولت را براي حل مسائل و مشكلات استان و شتاب گرفتن روند توسعه اين منطقه ارائه كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار، حل مشكلات استان كرمانشاه را نيازمند اهتمام كامل، كار فوق العاده و تدابير ويژه دولت خواندند و با تشكر از توجه دولت به مسائل اين منطقه تأكيد كردند: بايد با جديت و تحرك تمام، وارد ميدان خدمت به مردم عزيز اين استان شد تا وضع منطقه جهش محسوسي پيدا كند.
ايشان "ضرورت خدمت به مردم سراسر كشور"، "شور و صفا و صميميت خاص مردم استان" و "عقب ماندگي اكثر شاخص هاي منطقه از متوسط كشوري" را سه دليل عمده براي اهتمام ويژه دولت به حل مسائل استان برشمردند و خاطرنشان كردند: كارهاي خوبي در منطقه انجام شده است اما تا رسيدن استان كرمانشاه به نقطه اي كه شايسته‌ي اين مردم شريف است فاصله فراواني وجود دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي، نگراني و دغدغه مسئولان را درباره انجام دادن كامل وظايف خود در قبال مردم، امري ضروري و پسنديده خواندند و افزودند: دولت كارگروه ويژه اي براي پيگيري مستمر اجراي مصوبات خود در خصوص استان كرمانشاه تشكيل دهد و استاندار و نمايندگان مردم استان در مجلس نيز با محوريت نماينده ولي فقيه در استان كرمانشاه، به جد پيگير اجراي اين مصوبات باشند تا وضع مردم منطقه، تكاني جدي بخورد.
ايشان، اشتغال را مسئله اصلي استان كرمانشاه برشمردند و با فراخواندن مسئولان به همت مضاعف براي حل اين مشكل خاطر نشان كردند: بايد با فراهم كردن زمينه هاي لازم از جمله جذب سرمايه بخش خصوصي و ايجاد زير ساخت هاي لازم در بخشهاي كشاورزي، صنعتي و ديگر بخشها، مشكل بيكاري را حل و دغدغه اصلي مردم و جوانان استان را رفع كرد.
ايجاد كانالهاي آبرساني در مناطق اطراف سدهاي استان، گسترش تجارت مرزي، افزايش صادرات و ترانزيت كالا، حل موانع جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي از جمله نكاتي بود كه رهبر انقلاب در اين ديدار بعنوان ديگر خطوط اصلي كاري دولت براي توسعه استان كرمانشاه بيان كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اولويت بندي حقيقي نيازهاي استان و پرهيز از پرداختن به مسائل غير اصلي، افزودند: به گونه اي برنامه ريزي كنيد كه سرمايه‌هاي مورد نياز طرح هاي مصوب، حتماً تأمين شود و از هم اكنون بتوان روي آنها حساب كرد.
رهبر انقلاب با اشاره به انگيزه فراوان دولت براي كار و تلاش، به دست اندركاران قوه مجريه توصيه كردند: تا روز آخر، با همين انگيزه به خدمت مشغول باشيد و اجازه ندهيد بحث دو سال پاياني كارِ اين دولت و رو به پايان بودن دوران مسئوليت بر تلاشهاي شما اثر منفي بگذارد.
ايشان مردم داري و گشاده رويي در برخورد با مردم را شرط لازم مسئوليت و خدمتگذاري در نظام اسلامي خواندند و با اشاره به اقدام خانم محجبه بسيجي در تقديم مدال طلاي مسابقات جهاني وشوو افزودند: قشرهاي مختلف مردم استان كه با روحيه صفا و جوانمردي به كار و تلاش مشغولند شايسته بهترين خدمات هستند.
در آغاز اين ديدار كه با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمانشاه، نمايندگان مردم استان و مسئولان محلي برگزار شد، آقاي رحيمي معاون اول رئيس جمهور اعلام كرد جلسه عصر امروز هيأت وزيران در كرمانشاه 140 مصوبه ويژه داشته است كه با اجراي آنها، توسعه استان شتاب قابل توجهي خواهد يافت.
تخصيص اعتبار ويژه براي اشتغال زايي، تأمين آب كشاورزي، اجراي طرح هاي زير دست سدها، تكميل راه آهن غرب كشور تا مرز، توسعه زير ساختهاي صنعتي،‌ بودجه ويژه براي طرح هاي محروميت زدايي، تأسيس دانشگاه جامع و بين المللي غرب كشور، توجه به بازارچه هاي مرزي،‌ اجراي صدها طرح عمران شهري و روستايي،‌ تجهيز دانشگاههاي استان و طرح هاي فرهنگي و آموزشي از مهمترين نكاتي بود كه معاون اول رئيس جمهور در تشريح طرح هاي مصوب دولت براي استان كرمانشاه، ‌بيان كرد.
آقاي رحيمي افزود: كارگروه ويژه اي از اعضاي هيأت دولت با مسئوليت معاون اول تشكيل مي شود تا ساز و كارهاي لازم براي اجرايي شدن سريع مصوبات را فراهم و اجراي كامل آنها را پيگيري كند.


 

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /