پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

عصر پنجمین روز سفر به شهر مقدس قم صورت گرفت:

بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي حوزه علميه قم

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز به مدت بیش از 4 ساعت از نمایشگاه آثار علمی و تحقیقاتی بیش از هفتاد مرکز و موسسه پژوهشی اسلامی قم بازدید کردند.
در این نمایشگاه که نام آن مشکاه بود ، موسسات و مراکز پژوهشی اسلامی – آثار و مقالات پژوهشی، پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، تحقیقات حوزوی و نرم افزارهای برگزیده علوم اسلامی را در 60 غرفه ارائه کرده بودند.
تعدادی از مقالات  و آثار علمی که در این نمایشگاه ارائه شد مربوط به پاسخگویی به سوالات دینی و قرآنی نسل جوان و آشنایی آنان با آموزه های اصیل مذهبی بود.
پژوهش درخصوص مبانی نظری و عملی اخلاق اسلامی، طرحهای تحقیقاتی تفسیر قرآن کریم بویژه تفسیر موضوعی برای جوانان، معرفی مفاهیم و معارف، ادعیه، مجموعه مباحث علوم عقلی، مقالات و مطالب تخصصی درخصوص معرفی شیعه، بررسی احادیث، مقالات و آثار علمی درباره مهدویت و پاسخگویی به نیازهای فکری و اعتقادی جوانان، آثار تحقیقاتی و پژوهشی مربوط به علوم انسانی اسلامی، موضوع شناسی احکام، علوم قرآنی، مطالعات و پژوهش های فلکی و نجومی و آثار و مقالات پژوهشی درخصوص نهج البلاغه، از جمله آثار علمی ارائه شده در این نمایشگاه بود.
غرفه های کتابخانه مرحوم آیت الله مرعشی نجفی، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات، انجمن های علمی حوزه، کتابخانه های تخصصی حوزه علمیه نیز در این نمایشگاه آثار علمی و تحقیقاتی خود را ارائه کرده بودند.
در این نمایشگاه همچنین نرم افزارهای برگزیده حوزه علمیه بویژه کتابخانه دیجیتال کتابهای اسلامی با قابلیت جستجوی پیشرفته با عنوان فن آوری اطلاعات حوزه علمیه ارائه شده بود.
به هنگام بازدید مقام معظم رهبری از این نمایشگاه به علت تقارن بازدید با اذان مغرب، نماز جماعت به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس ایشان بازدید خود را از نمایشگاه ادامه دادند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /