پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

در ديدار اعضای شورايعالی حوزه های علميه سراسر كشور مطرح شد:

تاكيد رهبر انقلاب بر ضرورت جدی گرفتن تحول و زنده کردن ظرفیت های درونی حوزه های علمیه

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي شورايعالي حوزه هاي علميه سراسر كشور با اشاره به منزلت و جايگاه اين شورا در تربيت روحانيون و علماي تأثيرگذار بر ضرورت جدي گرفتن تحول در حوزه هاي علميه و زنده كردن ظرفيت هاي دروني آن، و ارتقاء سطح اخلاق، فكر و معرفت ديني طلاب تأكيد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي مبناي اصلي كار در حوزه هاي علميه را تربيت فقيه خواندند و خاطرنشان كردند: لازم است در كنار توجه به اين مبناي اصلي به آموزش و فراگيري علوم عقلي اعم از فلسفه و كلام نيز اهتمام شود.
ايشان «روح» حاكم بر حوزه هاي علميه را تربيت علماي وارسته دانستند و در تبيين لوازمِ «صورت و قالبِ» فعاليت هاي حوزه هاي علميه، بر مواردي همچون پرهيز از تقليد روشهاي مديريتي ديوان سالارانه، گسترش تشكيلات اداري، موازي كاري و مدرك گرايي تأكيد كردند.
رهبر انقلاب تقويت سطح علمي و آموزشي در حوزه هاي علميه را ضرورتي قابل توجه دانستند و تصريح كردند: لازم است شورايعالي حوزه هاي علميه در اين زمينه برنامه ريزي كند.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي ابتدا آيت الله استادي رئيس شورايعالي حوزه علميه و سپس حضرات آقايان مقتدايي،‌غروي و حسيني بوشهري گزارشي از اقدامات دوره گذشته مديريت حوزه و مصوبات و سياست گذاري هاي شورايعالي و برنامه هاي مديريت در دوره ي پيش رو بيان كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /