پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

تاكيد رهبر انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان:

شكست مفتضحانه دشمنان در جنگ ديپلماتيك با جمهوری اسلامی ایران/ كشور در شرايط پيشرفت مطلوب قرار دارد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(پنجشنبه) در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان شرايط كشور را در مجموع، در حال پيشرفت مطلوب دانستند و با اشاره به برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران به عنوان نمايش اقتدار، شكوه و عظمت نظام اسلامي، تأكيد كردند: دشمنان ملت ايران، با حماقت خود، ‌اين اجلاس را به يك جنگ ديپلماتيك با جمهوري اسلامي ايران تبديل كردند كه نتيجه آن، شكست مفتضحانه آنها بود.
رهبر انقلاب اسلامي داشتن يك جمع بندي صحيح و منطقي از وضعيت كشور را ضروري خواندند و افزودند: ارزيابي مسائل از جهات گوناگون، نشانگر شرايط مناسب و خوب كشور براي نشان دادن عظمت اسلام است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، يك نمونه از شرايط مهيا و آماده نظام فكري است كه جمهوري اسلامي ايران به دنيا ارائه كرده است.
ايشان برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران را از همه جهت، نمايش اقتدار، شكوه و عظمت دانستند و گفتند: منشأ اين شكوه و عظمت، ‌همان تفكري است كه امام (ره) براساس اسلام، در كشور بوجود آورد و آن را پرورش داد تا رويش پيدا كرد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اجلاس سران عدم تعهد در تهران، مي توانست همانند ساير اجلاس هاي بين المللي، بصورت معمولي برگزار شود اما شرايط سياسي دنيا و زمان و مكان برگزاري اجلاس و همچنين حماقتي كه بدخواهان ملت ايران انجام دادند،‌ موجب شد كه اين اجلاس به پديده اي تأثيرگذار و مورد توجه در دنيا و يك جنگ ديپلماتيك با جمهوري اسلامي ايران،‌ تبديل شود.
حضرت آيت الله خامنه اي  افزودند: تلاش شد تا با برخي فضاسازيها، جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس خود سانسوري كند و مواضع خود را بخصوص بر ضد رژيم صهيونيستي، اعلام نكند اما اجلاس آنچنان پرابهت برگزار شد كه اين تلاشها نيز نتيجه نداد.
رهبر انقلاب اسلامي حضور حدود دوسوم كشورهاي جهان  را در نشست تهران و ايجاد زمينه براي اعلام مواضعي كه در اجلاس هاي بين المللي ديگر بيان نمي شوند، از ديگر نقاط برجسته اجلاس سران عدم تعهد دانستند و افزودند: مواضعي كه از زبان برخي رؤساي كشورها و هيأتهاي حاضر در نشست تهران بويژه انتقاد از ساختار سازمان ملل و شوراي امنيت و ديكتاتوري بين المللي حاكم بر جهان، بيان شد در اجلاس هاي بين المللي مشابه آن سابقه ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي  يكي ديگر از نتايج برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران را خنثي شدن تبليغات و هياهو در مورد تحريم ها دانستند و افزودند: رؤساي كشورها و هيأتهاي شركت كننده در اجلاس سران عدم تعهد، از نزديك جريان عادي زندگي و نشاط مردم را در پايتخت و شهرهاي ديگر ديدند و در حاشيه اجلاس نيز با مسئولان كشور درخصوص قراردادهاي مختلف رايزني كردند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه نتيجه جنگ ديپلماتيك بدخواهان ملت ايران، شكست مفتضحانه آنان بود، خاطرنشان كردند: موفقيت و شكوه و عظمت اجلاس تهران به گونه اي بود كه مخالفان نظام اسلامي و رسانه هاي آنها منفعل و مجبور به اعتراف به واقعيات شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تعابير رسانه هاي غربي از جمله «سيلي ايران بر صورت معارضان» و «اقدام ايران در گوشمالي كساني كه مي خواستند او را منزوي كنند» ،گفتند: براساس قاعده قرآني، هر كاري كه دشمن را به عصبانيت وادارد، يك حسنه و عمل صالح است، بنابراين برگزاري باشكوه و موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران، يك عمل صالح بود.
ايشان تأكيد كردند:  در مسائل مختلف از جمله مسائل داخلي بايد مراقب بود تا مغالطه ها ما را به اشتباه در تحليل گرفتار نكند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ارزيابي من از شرايط اين است كه كشور، در مجموع در حال پيشرفت مطلوب است.
حضرت آيت الله خامنه اي  تأكيد كردند: البته ممكن است در برخي مسائل اجرايي و فكري، نقاط ضعفي هم وجود داشته باشد اما  ارزيابي از شرايط كشور، با در نظر گرفتن همه نقاط قوت و پيشرفتها و برخي نقاط ضعف، است.
در ابتداي اين ديدار آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري ضمن باارزش خواندن مباحث مطرح شده در نشست دوازدهم مجلس خبرگان گفت: نشست هاي مجلس خبرگان از لحاظ شكلي و محتوايي مهم است زيرا علماي صاحب نام و صاحب نفوذ، از سراسر كشور حضور دارند و در مورد مسائل مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و بين المللي اظهار نظر مي كنند.
در ادامه آيت الله محمد يزدي نايب رئيس مجلس خبرگان گزارشي از مهمترين محورهاي مطرح شده در اين اجلاس ارائه كرد. 
وي افزود: قدرداني از برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد در تهران،‌تأكيد بر بازسازي سريعتر مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، اقتصاد مقاومتي و شرايط اقتصادي كشور، مسائل فرهنگي و اجتماعي جامعه از جمله حجاب و عفاف،‌ و مسائل سوريه از جمله مباحثي بود كه در نشست دوازدهم خبرگان مورد بحث قرار گرفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /