پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر انقلاب در دیدار برگزیدگان اقشار مختلف مردم و مسئولان اداری خراسان شمالی:

خدمت بی‌منت به مردم؛ نعمتی الهی برای مسئولان/ زورگوهای غرب کوچک‌تر از آن هستند که ملت مبارز و بصیر ایران را به زانو در آورند

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(سه شنبه) در دیدار "برگزیدگان قشرها و صنوف مختلف"، و مسئولان اداری استان خراسان شمالی، خدمت بی منت به آحاد مردم را نعمتی الهی برای مسئولان کشور خواندند و با اشاره به خدعه تبلیغاتی ـ سیاسی رسانه های غربی درباره علت فشارها بر ایران تأکید کردند: بر خلاف دروغهای مکرر غربی ها، ما میز مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را ترک نکرده بودیم که به آن بازگردیم، آنها در واقع تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند اما، کوچکتر از این حرفها هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای، خدمتگزاری به مردم را، افتخاری حقیقی دانستند و افزودند: بزرگان اهل معرفت، ضمن تأکید فراوان به ذکر و عبادات و توکل، گاه خدمت به مردم را به عبادات دیگر ترجیح می دادند.
ایشان همه خدمتگزاران به مردم را اعم از مسئولان و مدیران کشور و کسانی که در شکلهای غیر رسمی به اقتصاد و فرهنگ و دین مردم خدمت میکنند، به شکر این لطف الهی توصیه کردند و افزودند: در خدمتگزاری، به همه مردم نگاه یکسان داشته باشید و تفاوتی میان هیچکس قائل نشوید.
رهبر انقلاب همت بلند و مضاعف در خدمتگزاری را موجب برکات بیشتر برشمردند و افزودند: همت مضاعف نیازمند کار مضاعف است ضمن اینکه کار مضاعف در پرکاری خلاصه نمی شود بلکه به معنای "کار کیفی، دقیق، برنامه ریزی شده، کارشناسی شده، مستمر، پیگیر و همراه با مشورت" است.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به نیاز جدی کشور به کار و تلاش خاطر نشان کردند: دشمن هرگاه، ضعفی را در کشور احساس کند روحیه می گیرد و آماده هجوم و فشار می شود و هر وقت کار و حرکت موثر و بزرگی را ببیند با ناامیدی درصدد تحت شعاع قرار دادن آن بر می­آید بنابراین، همه بویژه مدیران و مسئولان کشور با کار و تلاش بی وقفه، روحیه امید و نشاط را در جامعه تقویت کنند.
ایشان در همین زمینه بار دیگر این واقعیت را خاطر نشان کردند که: هر حرکتی که نشان دهنده یأس و خستگی و اختلاف باشد بدون تردید به ضرر "مصالح کشور و پیشرفت و عزت ملی" است.
رهبر انقلاب، رشد و پیشرفت دهها برابری ایران در سی و سه سال اخیر را که به رغم همه فشارها، تهدیدها و توطئه های دشمنان صورت گرفته نشان دهنده وجود یک نیروی "درونی، سازنده و حقیقی در کشور" دانستند و افزودند: این واقعیت مشهود و انکار ناپذیر، نشان می دهد که ما در مقابله با دشمنان، دستمان پر است و می توانیم بر آنها غلبه کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیشرفت خوب در ادبیات مقابله با زورگویان جهانی افزودند: یکی از عرصه های پیکار با دشمنان، عرصه حرف زدن های بین المللی است که مسئولان ما امروز در پشت میز مذاکرات گوناگون و تریبون ها، حرف های پخته، جامع، جالب و درست میزنند.
ایشان با یادآوری تسلط صهیونیستها بر اغلب رسانه های غربی و اروپایی افزودند: این رسانه ها بگونه ای خبر سازی، جهت سازی و تلقین می کنند که حتی سیاستمداران غربی نیز تحت تأثیر القائات آنها قرار می گیرند که این نکته مهمی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تبلیغات رایج در رسانه های غربی ـ صهیونیستی افزودند: آنها در یک خدعه و تقلب تبلیغاتی، مدام می گویند علت فشارها به ایران وادار کردن جمهوری اسلامی به بازگشت به پای میز مذاکره است اما ما میز مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را چه زمانی ترک کرده بودیم که حالا برگردیم؟
ایشان افزودند: هدف واقعی کسانی که این فرمول تبلیغات سیاسی را دنبال می کنند، تسلیم شدن ملت ایران در پای میز مذاکرات است و ما به آنها می گوییم: شما کوچکتر از آن هستید که ملت مبارز، بصیر و آگاه ایران را در مقابل خواسته های خود به زانو در آورید.
رهبر انقلاب افزودند: مقامات اروپایی همچنان در فضای قرن نوزدهم و دوران زورگویی های استعماری بسر می برند اما بدانند که تسلیم نشدن ملت و مسئولان ایران در مقابل زورگویی ها، همچنان آنان را با مشکلات فراوان مواجه خواهد کرد.
رهبر انقلاب استحکام درونی را موجب قوت و استحکام ظاهری خواندند و افزودند: به علت همین استحکام، امروز سخن نوی جمهوری اسلامی، از جمله مردم سالاری و مقابله با زورگویی، بر حرکت ملتها تأثیرگذار شده و همین مسئله مستکبران را دستپاچه کرده است که این روند به فضل الهی ادامه خواهد داشت. 
ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانشان، مسئولان استان خراسان شمالی را به برنامه ریزی و تلاش مستمر برای ارتقای وضع عمومی استان فراخواندند و افزودند: ظرفیت های خوب انسانی، طبیعی و اقلیمی خراسان شمالی، نشان می دهد این منطقه در صورت "برنامه ریزی، همت و کار بی وقفه مسئولان و همراهی مردم"، میتواند جزو ده استان برتر کشور قرار گیرد و زندگی شایسته ای را برای مردم با ایمان و صادق خراسان شمالی رقم بزند.
رهبر انقلاب، پیگیری مسئولان، تعیین مقطع زمانی مشخص برای تحقق برنامه ها و اولویت بندی را از ضروریات پیشرفت خراسان شمالی برشمردند و افزودند: با توجه به زمینه های مساعد موجود، کشاورزی مهم ترین اولویت این استان است.
حضرت آیت الله خامنه ای یکپارچه سازی زمین های کشاورزی را گامی موثر در پیشرفت استان خواندند و افزودند: "صنعتی و مدرن شدن" کشاورزی و باغداری، ایجاد صنایع تبدیلی و ساختار سازی برای توزیع و بازرگانی، شتاب توسعه استان را مضاعف خواهد کرد.
توجه به صنعت، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت فراوان گردشگری استان بهره مندی از مزیت قرار گرفتن استان در مسیر میلیون ها زائر حرم امام هشتم علیه السلام، و تمرکز بر مسائل تحقیقاتی و پژوهشی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب برای پیشرفت و توسعه خراسان شمالی و حل مشکلات این منطقه به مسئولان توصیه کردند.
در ابتدای این دیدار آقایان:
دکتر عاشوری ـ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و استاد نمونه کشوری
محمود اسدی ـ رئیس شورای اصناف بجنورد
گَلدی آخوند کمالی ـ از بزرگان و متنفذین اهل سنت استان خراسان شمالی
دکتر جعفری ـ آزاده و نماینده مجلس شورای اسلامی
دکتر حجت الله ربانی نسب ـ رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان خراسان شمالی و پژوهشگر برتر
و احمدی بیغش ـ استاندار خراسان شمالی
بر این محورها و نکات تأکید کردند:
آمادگی همه جانبه مردم استان برای حضور در عرصه های پیشرفت اقتصادی ـ اجتماعی ـ فرهنگی و سیاسی
انتقاد از تغییرات سریع مدیریتی در سطح استان
تخصیص بودجه های تصویب شده برای اشتغال و سرمایه گذاری برای حل مشکل بیکاری
همراهی بازاریان، پیشه وران و اصناف با مردم در قبال بدخواهی های دشمنان
تقویت زنجیره های تأمین و توزیع کالا، ترویج مصرف محصولات ایرانی و ضرورت توجه شهرداریها به گسترش فضاهای تجاری استان
حضور مشتاقانه اهل سنت در مراسم استقبال و دیگر دیدارهای رهبر انقلاب در سفر به استان
تأکید بر برادری و اتحاد شیعه و سنی و مقابله با هرگونه اختلاف افکنی مذهبی و قومی
 توسعه متوازن و زیرساختی استان
سرمایه گذاری ویژه در بخش کشاورزی بعنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی
توجه به مزیت های کشاورزی استان
تدوین سند راهبردی توسعه استان
پیگیری پروژه های مهر ماندگار، مسکن مهر و مصوبات سفرهای استانی دولت
و تکمیل راهها و محورهای مواصلاتی و پروژه های آب رسانی، گاز رسانی و انتقال برق
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /