پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پیام رهبر انقلاب به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

جامعه ي مدرسين تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است/ این نهاد مبارک در سالهاي دشوار مبارزه با رژيم طاغوت، صداي رسای حوزه را بي مهابا به گوش همه رسانيد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان "نیم قرن حضور" که به منظور پاسداشت 50 سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با تاکید بر ضرورت  تكريم نيم قرن تلاش مخلصانه ي اين نهاد حوزوي مبارك افزودند: جامعه ي مدرسين تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است که در سالهاي دشوار مبارزه با رژيم طاغوت، صداي رسا و سخن شجاعانه ي حوزه ي قم را بي محابا به گوش همه رسانيد و تهديد و فشار و زندان و تبعيد نیز نتوانست علماي مجاهد اين تشكل روحاني را مردد و به عقب نشيني وادار سازد.
متن پیام رهبر انقلاب که صبح امروز(پنجشنبه)  از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در این همایش در شهر قم قرائت شد به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحيم
بزرگداشت «جامعه ي مدرسين حوزه ي علميه ي قم» اقدام شايسته ئي است در تكريم نيم قرن تلاش مخلصانه ي اين نهاد حوزوي مبارك و متشكل از علماي فرزانه و بصير؛ نهادي كه در يكي از سخت ترين دورانهاي عمر اين حوزه ي عظيم الشأن، بر اثر احساس نيازي مبرم، پايه گذاري شد و در شرايط گوناگون، چه در دوران مرارتبار اختناق و چه در دوران استقرار نظام جمهوري اسلامي، مجاهدت مقدس و دشوار خود را استمرار بخشيد.
جامعه ي مدرسين تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است.
در سالهاي دشوار مبارزه با رژيم طاغوت، صداي رسا و سخن شجاعانه ي حوزه ي قم را بي محابا به گوش همه رسانيد و تهديد و فشار و زندان و تبعيد، نتوانست علماي مجاهد اين تشكل روحاني را كه با امضاي صريح خود بيانه هاي روشنگر اين نهاد مقدس را اعتبار مي بخشيدند، مردد و به عقب نشيني وادار سازد. پس از پيروزي انقلاب و استقرار نظام جمهوري اسلامي نيز حضور اعضاي اين جامعه در بسياري از عرصه هاي سياسي و جهادي و علمي و تحقيقي، نقش برجسته ي حوزه ي علميه را در اين عرصه ها نمايان ساخت و چهره هاي برجسته ئي از اين مجموعه ی با بركت، در جايگاه والاي مرجعيت و ديگر مسئوليت هاي بزرگ روحاني و سياسي درخشيدند و بخش عظيمي از ملت ايران، سخن آنان را در امر دين و سياست همچون حجت شرعي و معتمَد سياسي، با جان و دل پذيرفتند.
اكنون اين مجموعه ي امين، با نيم قرن تجربه ي سياسي و انقلابي، با نيازهاي تازه و عرصه هاي نوين روبرو است.
روحيه تلاش و ابتكار و اقدام شجاعانه در همه ي عرصه ها، همراه با اخلاص و صفايي كه همواره در آن آشكار بوده است، خواهد توانست گامهاي اين رهرو پنجاه ساله را باز هم استوار تر سازد.
امروز نيروهاي جوان و فاضل كه ثمرات شجره ي طيبه ي حوزه ي علميه اند، چشم به افقهاي دور دست دوخته اند. هدفها دست يافتني و همّتها بس بلند و استوار است.
فرصت و اميد، سرمايه هاي خدادادي است كه جهاد دشوار ملت ايران، لياقت دريافت آن از فيض الهي را به اين ملت بزرگ عطا كرده است. هنر بزرگِ بزرگان و پيش كسوتان حوزه و از جمله، نهادِ كهن و ريشه دار جامعه ي مدرسين، در آن است كه از اين سرمايه گرانقدر، بيشترين بهره مندي را نصيب جريان ديني و انقلابي در اين ميهن خدايي كند. و با داشته هاي امروز، فردايي روشنتر را تدارك ببينند و سخن و وعده الهي را تحقق بخشند كه فرمود: أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاء، تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا...
والسلام علیکم و رحمه الله
سيّدعلي خامنه اي
25 بهمن 1391

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /