پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره)؛

مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد

مراسم عزاداری شام شهادت انسیة الحورا حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها امشب (سه‌شنبه) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم که در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی در سخنانی، اصول حاکم بر خانواده فاطمی(س) را نمونه و درس‌آموز خواند و گفت: در قرآن کریم خانواده زکریای پیغمبر و خانواده حضرت زهرای مرضیه(س)، به عنوان الگو معرفی شده‌اند.
وی در بیان شاخص‌های این دو خانواده‌ی الگو، خاطرنشان کرد: «شتافتن به‌سوی خیرات و نیکی‌ها»، «خشوع در مقابل خدا و خواندن او»، «اعتقاد به نذر و انجام آن»، «خدا ترسی و ترس از روز جزا»، «اطعام فقیران و انفاق در راه خدا» و «اخلاص»، ویژگی‌‌های خانواده‌ی معیار و قرآنی است.
وی با اشاره به خطرات و آسیب‌هایی که امروز خانواده‌ها را تهدید می‌کند، افزود: توجه به اصول زندگی فاطمی(س) و بنا کردن خانواده بر «رضای خدا و رسول خدا» و همچنین تقویت اصل «محبت» بین اعضای خانواده، هم خانواده را در مقابل تهدیدها آسیب‌ناپذیر می‌کند، و هم به سلامت عمومی و اجتماعی کمک می‌نماید.
در این مراسم همچنین آقای میثم مطیعی بر مصائب بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کرد.
مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تا جمعه هفتم فروردین 1394 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /