پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضاي ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان:

حفظ یاد شهیدان یک فریضه است/ معارف شهادت یعنی «ایثار و ایمان» در مخاطبان به معنای واقعی کلمه نافذ شود

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضاي ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان که در تاریخ ۱۳۹۴/۲/۱۴برگزار شده بود، صبح امروز (پنج‌شنبه) در این کنگره در سالن غدیر شهر سمنان منتشر شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های برجسته استان سمنان و تربیت شخصیتهای برجسته دینی، علمی و سیاسی، برگزاری کنگره شهدای استان سمنان و تجلیل از فداکاری و ایثار شهیدان را کاری بسیار خوب و با ارزش خواندند و گفتند: فداکاریهای شهیدان، ذخیره ماندگاری برای انقلاب اسلامی است، و حفظ یاد آن عزیزان، یک فریضه است.
ایشان به تلاش برخی بدخواهان، برای فراموش شدن یاد شهیدان اشاره کردند و افزودند: فعالیتها در تجلیل از یاد شهیدان باید با این هدف باشد که معارف شهادت یعنی «ایثار و ایمان»، در مخاطبان به معنای واقعی کلمه نافذ شود.
رهبر انقلاب در بیان ضرورت توجه به ابزارهای افزایش تأثیرگذاری در مخاطبان بویژه نسل جوان، خاطرنشان کردند: توانایی، همت، عزم و ایمان جوان امروز کمتر از جوان دهه ۶۰ نیست، اما جوان امروز در معرض تهدیدهای خطرناک فکری قرار دارد که این افکار غلط با ابزارها و وسایل ارتباطی فراوان، در سطح گسترده‌ای قابل انتشار هستند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری اهمیت «مخاطب‌شناسی» و برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان، و با تأکید بر توجه به تفاوتهای فرهنگی در ارتباط با مخاطب، گفتند: در این زمینه باید ضمن استفاده از متخصصان، علما و کسانی که در مسائل ارتباطی تجربه دارند، از ابزار هنر نیز حداکثر بهره‌گیری صورت پذیرد.
ایشان، صحنه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و مهمتر از همه عرصه فرهنگی را از عرصه‌های رویارویی ایران اسلامی با دشمنان، خواندند و افزودند: دشمن به شکل ویژه‌ای در حال مبارزه است و می بایست با آمادگی کامل و شناخت شگردهای آن، مقابله کرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /