پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مسئولان ارتش:

چنان اقتداری ایجاد کنید که دشمن جرأت خیال تعرض را هم نداشته باشد/ دشمن به‌دنبال تسلیم نظام اسلامی است با کوتاه آمدن، دشمنی‌ها برطرف نمی‌شود

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار مسئولان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، علت دشمنیها علیه انقلاب اسلامی را ایستادگی ملت ایران و صراحت و تسلیم نشدن در مقابل سیاستهای استکبار خواندند و تأکید کردند: نیروهای مسلح باید با شتاب در پیشرفتها و افزایش آمادگیهای خود، چنان اقتداری ایجاد کنند که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض را به ذهن خود راه دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، برنامه ریزی برای «فردای بهتر و پیشرفته تر ایران اسلامی» را در همه بخشها ضروری دانستند و گفتند: آینده کشور به دست جوانانی است که باید قدر آنها را دانست و برای آنکه ایران فردا بتواند تواناتر، مقتدرتر و با زبان گویاتر در منطقه و دنیا ظاهر شود، باید نسل بعد را آماده تر، مصمم تر، دانشمندتر و شجاع تر پرورش داد.
رهبر انقلاب با اشاره به عقب ماندگیهای مزمن و تاریخی کشور در اثر حکمرانی عناصر وابسته به خصوص در دوران پهلوی، افزودند: پیشرفتهای امروز نیروهای نظامی در بخشهای مختلف بسیار ارزشمند است اما با توجه به عقب ماندگیها باید شتاب حرکت را افزایش داد و چنان اقتداری ایجاد کرد که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض به مرزهای این کشور را به ذهن خود راه دهند.
ایشان مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس را یک تجربه مهم و پیش روی همه دنیا خواندند و خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل است و از ابتدای انقلاب، سیاستهای خود را با صراحت دنبال کرده و از نهیب هیچ قدرتی و مخالفت با سیاستهای آن، واهمه ای ندارد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دشمنیهای جدی و سنگین در مقابل حرکت مستقل و شگفتی ساز ملت ایران، گفتند: دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنیها برطرف نمی شود.
رهبر انقلاب افزودند: سربرآوردن ملت مستقلی که با زورگویان و وابستگان به آنها مخالف است، برای نظام سلطه قابل تحمل نیست، بنابراین در مقابل این ملت دشمنی می کنند و تصور اینکه «اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم، دشمنیها کم می شود»، تصور نادرستی است.
ایشان با اشاره به استقبال ملتها و همچنین برخی دولتهای غیر وابسته از حرکت مستقل ایران، گفتند: ملتها از مشاهده پیشرفت و دفاع صریح ملت ایران از منافع خود در مقابل قدرتها به وجد می آیند و در سفرهای خارجی مسئولان جمهوری اسلامی نیز هر جایی که از طرف دولتها به مردم اجازه اظهار علاقه داده شد، در طرفداری از ایران و مواضع صریح آن، شور و غوغا به پا کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان، با اشاره به اهمیت پژوهش و پیشرفتهای تحقیقاتی در نیروهای مسلح، گفتند: ظرفیتهای بسیار خوبی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور وجود دارد که باید ارتباطات علمی نیروهای مسلح با آنها تقویت شود.
رهبر انقلاب همچنین با تأکید بر اهمیت ورود به حوزه های ناشناخته نظامی و ابتکارات جدید، در خصوص رزمایشهای نظامی نیز خاطرنشان کردند: طراحی رزمایشهای نظامی باید  به فضای جنگ و واقعیتهای میدان جنگ نزدیک باشد و برای تمام امکانات و تواناییهای دشمن، پیش بینی و آمادگی وجود داشته باشد.
در ابتدای این دیدار، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گزارشی از مجموعه ماموریتها و فعالیتهای نیروی دریایی در زمینه های ساخت تجهیزات، اطلاعات، عملیات، توسعه علم و دانش، فناوری اطلاعات، امنیت خطوط مواصلاتی و توسعه دریایی کشور بیان کرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /