پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حكم تنفيذ هفتمين دوره رياست جمهورى

بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم

امروز به بركت الطاف كريمانه ى پروردگار متعال و دعاى حضرت ولى اللَّه اعظم (روحى فداه) و شايستگى و همت ملت بزرگ ايران، يك دوره ى ديگر از دوره هاى مسؤوليت اجرايى كشور رسماً آغاز مى شود و شخص برگزيده ى ديگرى زمام قوه ى مجريه را در فضاى معنوى و سياسى سالم و آرام و آميخته به روح همكارى و همنواختى، به دست مى گيرد. خداى بزرگ را سپاس مى گويم و جبهه ى ستايش و خضوع بر درگاه عظمت و قدرت الهى مى سايم كه در دنياى كنونى كه بيشتر ملتها يا دچار درگيريهاى خونين، يا سرگرم اختلافات خودخواهانه، يا در چنگ حكام ديكتاتور، يا فريفته ى اغواگرى هاى تبليغات و يا دنباله رو احزاب سياسى و رؤساى دنيا طلب آنند، ملت ايران با عزمى راسخ و برخاسته از ايمان، و با شور و همتى خيره كننده، يك بار ديگر رشد عقلانى و سياسى خود را به صحنه آورد. انتخابات رياست جمهورى در امنيت و نظم و آرامش كامل و با شكوهى كم نظير برگزار شد. ملت ايران يك بار ديگر به وصيت جاودان امام كبيرش عمل كرد و به رغم تلاش حساب شده ى دشمنان كه با ترفندهاى گوناگون مى خواستند صحنه ى كار و سياست را از ملت تهى كنند و ميان او با نظام انقلابى و الهى اش فاصله بيندازند، صحنه ى انتخابات را با حضور مبارك خود، سرشار از شور و شعور و اراده و انتخاب كرد.

اكنون بار ديگر مسؤوليت بزرگ رياست جمهورى با اكثريتى قاطع بر دوش مردى روحانى و كارآزموده و انقلابى و اهل دانش و معرفت قرار يافته و يكى از تربيت شدگان حوزه ى معرفت دينى قدرت اجرايى را در كشورى به دست گرفته است كه به بركت ايمان و دين باورى عميق مردمش، پرچمدار نظام دينى و مفتخر به اجراى احكام اسلامى است. اين رويكرد، همچنان كه نشان اعتماد ملت ايران به روحانيت متعهد است، مژده رسان اين نيز هست كه در حركت سازندگى ملت ايران - كه بحمداللَّه سالهاست با همكارى ملت و مسؤولان برجسته آغاز گشته است - همواره توجه به ارزشهاى اصيل معنوى و پايبندى به دين و اخلاق و معنويت، ركن اساسى بوده و خواهد بود.

اين جانب ضمن تبريك به ملت عزيز و با معرفت به شايستگى و برجستگى دانشمند متفكر، جناب حجةالاسلام آقاى حاج سيد محمّد خاتمى (دامت معاليه)، رأى ملت را تنفيذ و ايشان را به رياست جمهورى اسلامى ايران منصوب مى كنم. بديهى است كه تنفيذ اين جانب همانند رأى ملت، تا زمانى است كه ايشان به تعهد خود و صراط مستقيمى كه تاكنون در پيش داشته اند - يعنى راه اسلام و احكام نورانى آن و دفاع از مستضعفان و مظلومان و ايستادگى در برابر دشمنان ستمگر و زورگو و مستكبر - پايبند باشند؛ كه البته چنين خواهد بود. لازم مى دانم جناب رئيس جمهور محترم و كسانى را كه ان شاءاللَّه در كنار و همكار ايشان خواهند بود، به اين نكته توجه دهم كه خدمت به ملت عظيم الشأن ايران، افتخارى بزرگ و ابدى است. اجر الهى و اخروى و سرافرازى دنيوى و اخروى اين مسؤوليت، آنگاه كه با اخلاص و براى خدا باشد، با هيچ كار و تلاش و عبادتى قابل قياس نيست. اين فرصت ارزشمند را كه مانند همه چيز جهان، گذرا و تمام شدنى است، مغتنم شمارند و به قدر همه ى وسع و توان خود، به اين ملت عزيز و صميمى و هوشمند خدمت كنند. حقيقت آن است كه در دوره هاى متوالى رياست جمهورى، دولتها خدمات بزرگ و حتّى بى سابقه يى نثار كشور و ملت ايران كرده اند كه پاداش آنها را جز از خداى بزرگ نمى توان انتظار داشت؛ با اين حال اقشار ضعيف مردم كه شامل صادق ترين و فداكارترين ياوران انقلاب در روزهاى دشوار بوده اند و خواهند بود، همچنان نيازمند توجه و كار و اهتمام ويژه و طولانيند. و وظيفه ى اهم جناب عالى و همكارانتان، رسيدگى و علاج جويى براى آنان و مجاهدت در راه استقرار عدالت اجتماعى است.

ان شاءاللَّه در اين راه، دست قدرتمند كمك پروردگار به شما يارى خواهد رسانيد و عواطف ميليونى آحاد مردم مؤمن و ظلم ستيز، پشتيبان صادق و صميمى شما خواهد بود.

والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - 12/05/1376 - سيّد على خامنه اى
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /