پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى هيأت پيگيرى و نظارت بر اجراى قانون اساسى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، صبح امروز در ديدار اعضاى هيأت پيگيرى و نظارت بر اجراى قانون اساسى، ضمن تأكيد بر ضرورت و اهميت فراوان اين كار ، قانونمند شدن اين امر را زمينه ساز استمرار اين مسأله بسيار مهم دانستند.
مقام معظم رهبرى، قانون اساسى را قانونى ممتاز و بسيار خوب و مبناى تمامى كارها و فعاليتهاى نظام و كشور برشمردند و با اشاره به نظر كاملا مثبتشان در مورد تشكيل اين هيأت، تصريح كردند: با توجه به وظايف مصوبه رياست جمهورى در قانون اساسى، انجام اين مسؤوليت خطير از هيچ شخصيتى جز مقام رياست جمهورى بر نمى آيد.
حضرت آيت الله خامنه اى براى ماندگار شدن اين كار اساسى، بر لزوم قانونمند شدن اين كار تأكيد كردند و فرمودند: به موازات اجراى وظايف اين هيأت، بايد بگونه اى عمل شود كه هيچ شبهه اى در مورد دخالت قوا در يكديگر به وجود نيايد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى براى تكميل اجراى اين وظيفه حساس، يافتن راه كارهاى قانونى را براى تضمين اقدامات لازم، پس از تذكر و اخطار رياست جمهورى، ضرورى دانستند و با تأكيد بر اين كه در نظارت بر اجراى تمامى اصول قانون اساسى، هيچگونه سستى و كوتاهى نبايد روى دهد، پرهيز مطلق از هرگونه گرايش سياسى را در اين روند، بسيار تعيين كننده و مهم برشمردند و افزودند: بايد بگونه اى عمل شود كه حتى رايحه چنين مسأله اى از فعاليتهاى اين هيأت، احساس نشود و اين امر، موضع بسيار مطلوبى به رئيس جمهور مى بخشد.
حضرت آيت الله خامنه اى با ابراز حمايت كامل از اين اقدام، اظهار اميدوارى كردند كه هيأت مسؤول اين كار، با سهولت، سرعت و اتقان، وظايف خود را انجام دهد.
در اين ديدار، پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، دكتر مهرپور گزارشى از روند تشكيل و فعاليتهاى اين هيأت بيان كرد، و سابقه ابراز حساسيت ديرينه معظم له را در نظارت بر اجراى قانون اساسى، متذكر شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /