پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار قاريان داخلي و خارجي به مناسبت بعثت پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص)

در خجسته سالروز بعثت پيامبر عظيم الشأن اسلام حضرت رسول اكرم (ص) صبح امروز 60نفر از قاريان چهل كشور جهان و جمعي از روشن ضميران اهل معرفت در حسينيه امام خميني رضوان الله تعالي عليه حضور يافتند و سه تن از قاريان برجسته تبعه مصر و سوريه در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي آياتي چند از قرآن كريم را تلاوت كردند.
در پايان اين مراسم كه در محيطي آكنده از معنويت و صوت دل انگيز و روح بخش آيات نوراني قرآن كريم برگزار شد، ولي امر مسلمين جهان طي بياناتي سالروز بعثت بي نظير و الهي پيامبر بزرگوار اسلام را به مسلمانان جهان و ملت انقلابي ايران تبريك گفتند و فرمودند: بعثت به عنوان يك حادثه الهي، مهم ترين مسئله اي است كه تاكنون در طول تاريخ بشريت اتفاق افتاده است و هيچ لطف و فضل الهي را نمي توان يافت كه به عظمت و تأثير بعثت رسول اكرم بوده و به اندازه آن در سرنوشت بشر و تاريخ بشريت مؤثر بوده باشد.
رهبر انقلاب اسلامي پي بردن به معنا و حقيقت بعثت را خارج از دسترسي عقول بشريت دانستند و فرمودند: آنچه كه امروز براي مسلمانان سراسر جهان در مسئله بعثت مطرح مي باشد، اين است كه بعثت سرچشمه جوشان فضل و بركت الهي براي انسان ها در طول تاريخ است و يك حقيقت طبيعي اين عالم و يك حالت قطعي و حتمي براي بشريت محسوب مي شود.
هدف از عدالت و حقيقتي كه با بعثت خاتم الانبياء در دنيا مطرح شد كمال رسانيدن همه وجود و به تبع آن بشريت بود، لذا هر انسان مسلماني وظيفه دارد كه بعثت نبوي را در زندگي شخصي و دنيائي خود تحقق بخشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اين مطلب كه شعار ملت ها، دولت ها و صاحبان مكاتب گوناگون در جهت تأمين عدالت اجتماعي، آزادي و آزادگي، علم و دانش، ترقي خواهي و تعالي سطح زندگي جزئي از شعارهاي بعثت الهي است فرمودند: بشريت به سمت تدين به مفاهيم و ارزش هاي بعثت پيامبر عظيم الشأن اسلام در حركت است و ما درجمهوري اسلامي به تحقق شعار دين و عمل به قرآن در زندگي خود افتخار مي كنيم و از شناخت و عشق ورزي به حقيقت و حركت در جهت آن به خود مي باليم و اين راهي است كه همه بشريت بايد طي كند.
رهبر مسلمين جهان از حرمت، تكريم، محبت و نام رسول گرامي اسلام به عنوان محور اصلي تجمع آحاد مسلمين در تمامي ادوار اسلامي ياد كردند و فرمودند: مسلمانان در قرآن، كعبه، فرايض و عقايد نيز مشتركند اما هر كدام از اينها يك بعد از شخصيت انسان را به سوي خود مي خواند و در مجموعه دين اسلام وجود مبارك حضرت محمد مصطفي صلوات الله عليه يك نقطه ي محوري و مركزي به شمار مي رود كه از جهات عقلي، عاطفي، روحي، معنوي و اخلاقي مورد قبول و تفاهم همه فرق و آحاد مسلمين مي باشد و اين خود نشان مي دهد كه مسلمانان از لحاظ فكر و اعتقاد و نيز عاطفه و احساس، وحدت و اشتراك دارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي به تهاجم فرهنگي و توطئه خباثت آميز دشمن بر عليه وجود مقدس پيامبر عظيم الشأن اسلام كه نمونه اي از آن در كتاب موهن آيات شيطاني تجلي يافت اشاره كردند و ضمن تأكيد بر ضرورت اهتمام بيش از پيش به امر قرآن كريم فرمودند: پيروزي انقلاب اسلامي قرآن را به ما باز گرداند و راه قرآن را به روي ما باز كرد و ما بايد عقب ماندگي هاي خود را در فراگيري جامع اين كتاب الهي جبران كنيم و علاوه بر متن قرآن با ترجمه آن نيز كاملاً آشنا شويم.
حضرت آيت الله خامنه اي ضرورت تلاش و برنامه ريزي دستگاه هاي ذيربط در جهت آموزش روخواني و فهم قرآن كريم به تمامي ملت مسلمان ايران را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: روخواني قرآن بايد تمامي ملت را شامل شود و همه مردم بتوانند قرآن كريم را بخوانند و سازمان اوقاف، سازمان تبليغات اسلامي و مؤسسات گوناگوني كه با عشق به قرآن به وجود آمدند بايد اين كار را در رديف اول وظايف خود قرار دهند. در كشوري كه بر اساس اسلام اداره مي شود همه مردم بايد قادر به خواندن درست قرآن كريم باشند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان بر لزوم توجه عميق به ترجمه صحيح قرآن كريم تأكيد كردند و تعدد ترجمه هاي صحيح قرآن را براي جامعه اسلامي مفيد دانستند.
بنابر همين گزارش پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي حجت الاسلام والمسلمين امام جماراني طي سخنان كوتاهي بعثت رسول گرامي اسلام را به محضر رهبر انقلاب و امت اسلام تبريك گفت و افزود: بعثت شريف و نوراني اساس مكاتب دست ساخته بشر را به هم ريخته و با جلب افكار بشريت و نسل امروز جهان به اميدي براي محرومان و مستضعفان تبديل شده است.
وي همچنين به شروع هفتمين دوره مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم اشاره كرد و شركت 60 تن از قاريان برجسته چهل كشور جهان در اين دوره از مسابقات را يادآور شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /