پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام در پي زلزله شديد استانهاي گيلان و زنجان

در پي زلزله نسبتاً شديدي كه نيمه شب امروز موجب خسارات سنگين جاني و مالي در استانهاي گيلان و زنجان شد، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي پيام مهمي خطاب به حجت الاسلام والمسلمين آقاي احسانبخش نماينده ولي فقيه و امام جمعه رشت ارسال كردند.
متن پيام مقام معظم رهبر انقلاب اسلام به اين شرح است:
بسمه‌تعالي‌
انا لله‌ و انا اليه‌ راجعون‌
جناب‌ حجت ‌الاسلام‌ والمسلمين ‌آقاي‌ احسانبخش ـ امام جمعه محترم رشت‌
‌انا لله‌ و انا اليه‌ راجعون
حادثه‌ي ‌تأسف‌بار زلزله‌ي‌ شديد استانهاي‌ گيلان‌ و زنجان‌ و ساير نواحي‌ كشور را كه ‌موجب‌ وارد آمدن‌ خسارات‌ سنگيني‌ شده‌ و عده‌ي‌ زيادي‌ از هم‌ميهنان‌ عزيزمان ‌به‌ رحمت‌ ايزدي‌ پيوسته‌ و خانواده‌هاي‌ بسياري‌ داغدار شده‌اند، به‌ حضرت ‌بقية‌الله‌ و مردم‌ شريف‌ آن‌ سامان‌ تسليت‌ مي‌گويم‌. اين‌گونه‌ حوادث‌ تلخ ‌امتحان‌ الهي‌ است‌ و خسارت ‌ديدگان‌ و ديگر مردم‌ بايد در آن‌ با صبر و تلاش‌ و همكاري‌ و امداد، خود را در اين‌ امتحان‌ سربلند سازند و آن‌ را وسيله‌يي‌ براي ‌تقويت‌ و تكامل‌ مادي‌ و معنوي‌ خود سازند.
درخواست‌ اين‌جانب‌ از مردم‌ بزرگواركشورمان‌ آن‌ است‌ كه‌ به‌ مدد آسيب‌ ديدگان‌ بشتابند و در هر منطقه‌ ائمه‌ي‌ محترم‌ جمعه‌ با تشكيل‌ گروههاي‌ امداد و سازماندهي‌ نيروهاي‌ فعال‌ به‌ ياري‌ و بازسازي‌ مناطق آسيب‌ديده‌ و مردم‌ آن‌ همت‌ بگمارند. و بخصوص‌ در روزهاي‌ اول ‌نيازهاي‌ اوليه‌ي‌ مردم‌ آسيب‌ديده‌، بويژه‌ در روستاها و مناطق‌ را به‌ طور كامل‌ تأمين‌ كنند و در اين‌ كار با دولت‌ و هلال‌ احمر جمهوري‌ اسلامي‌، همكاري ‌و هماهنگي‌ نمايند. براي‌ درگذشتگان مغفرت‌ و رحمت‌ الهي‌ و براي‌ بازماندگان ‌صبر و اجر جزيل‌ مسألت‌ مي‌كنم‌.
سيد علي‌ خامنه‌اي‌
31/3/69
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /