پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي از آزادگان و طبقات مختلف مردم

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار جمع زيادي از آزادگان سرافراز و مقاوم و نيز طبقات مختلف مردم با ايشان طي بيانات مبسوطي بهتلاش استكبار جهاني و صهيونيزم بين المللي براي خدشه دار كردن صلابت و قدرت انقلاب و جمهوري اسلامي ايران اشاره كردند و شركت فعال مردم در انتخابات مجلس خبرگان را يك تكليف شرعي دانستند.
در اين ديدار كه به مناسبت آغاز هفته ي وحدت انجام شد مقام معظم رهبري همچنين با استناد به قانون اساسي، از شوراي نگهبان بعنوان دستگاه تضمين كننده ي حقانيت و اسلاميت نظام نام بردند و تصريح فرمودند كه اهانت ناشي ازعصبانيت، به شوراي نگهبان كه رسمي ترين، اطمينان بخش ترين و مورد اعتمادترين دستگاههاي نظام جمهوري اسلامي است را تحمل نخواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلخ كامي دشمنان اسلام از پيروزيهاي بزرگ ملت مسلمان ايران فرمودند:چشانده شدن شهد پيروزي به ملت ما ثمره ي فداكاري امام عظيم الشأن و فقيدمان در نوشيدن كاسه ي زهر به هنگام پذيرفتن قطعنامه است. در سايه ي اين فداكاري، آزادگان ما به وطن بازگشتند و شرايط به حق جمهوري اسلامي ايران پذيرفته شد. اما اين امربراي دشمنان ما كه خبرگزاري ها و راديوهاي خارجي را در اختيار خود دارند تلخ بود.لذا آنها تلاش مي كنند تا اين پيروزي را خدشه دار و قدرت ملت و نظام اسلامي را ضعيف وانمود سازند. دشمنان ما اكنون براي رسيدن به اين هدف تمام توجه خود را بر روي انتخابات مجلس خبرگان متمركز كرده اند تا صلابت و قدرت ناشي از انقلاب را بشكنند و ادعا كنند كه ملت در دفاع از آرمانهاي خود مردد شده است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم مأيوس ساختن دشمنان اسلام در جريان برگزاري انتخابات دومين دوره ي مجلس خبرگان فرمودند: ملت ايران بايد در اين انتخابات و در صحنه ي عمل مشت محكمي به دهان تمامي بدخواهان خود در سراسر دنيا بكوبد. شركت در انتخابات خبرگان براي آحاد مردم انقلابي وظيفه شناس ايران يك واجب شرعي و لازم است تا دشمن بداند كه جمهوري اسلامي ايران با عنايات الهي و به بركت اسلام، ملت و پيروزيهاي بدست آمده، همچنان قدرتمند و با صلابت به راه خود ادامه خواهد داد.
ايشان به ذكر مسائل مربوط به مجلس خبرگان پرداختند و افزودند: حقايق روشن است. شوراي محترم نگهبان بر اساس مصوبه ي مجلس خبرگان به مسئوليت خود عمل كرده است و در اين مسايل هيچ ايراد واشكالي به آن وارد نيست. اين شورا دستگاهي است كه قانون اساسي آن را وسيله ي تضمين حقانيت و اسلاميت نظام قرار داده است. تضعيف اين دستگاه حركت اسلامي اين نظام راكه براساس قوانين است زير سؤال خواهد برد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اين مطلب كه فقهاي شوراي نگهبان منصوبين امام رضوان الله تعالي عليه هستند فرمودند:اعضاء محترم اين شورا شخصيت هاي برجسته و مورد قبولي هستند كه بدگويي نسبت به آنها كار خلافي است. ما نمي توانيم نظاره گر آن باشيم كه رسمي ترين، اطمينان بخش ترين و مورد اعتماد ترين دستگاههاي نظام جمهوري اسلامي بخاطر عصبانيت يك يا چند نفر مورد اهانت قرار گيرد. اگر بدگويي هايي كه طي چند روز اخير از برخي تريبون ها نسبت به شوراي نگهبان انجام شد تكرار شود اينجانب بر اساس مسئوليت خود آن را تحمل نخواهم كرد.
رهبر انقلاب اسلامي خود را موظف به دفاع از تمامي ارگانهاي قانوني كشور دانستند و فرمودند: اينجانب وظيفه دارم از تمامي ارگانهاي قانوني اين كشور كه مورد تهاجم قرار گيرد دفاع كنم. شوراي نگهبان به اين دليل كه بر اساس تقوي بنا نهاده شده ارگان مقدسي است كه اعضاء فقيه آن مجتهد مسلم و عادل هستند. وشهادت امام خميني قدس سره الشريف بر اجتهاد و عدالت آنها كافي است و اين شورا كارخود را صحيح و بر طبق وظيفه انجام داده است.
مقام معظم رهبري با بيان اين نكته كه امتحان ندادن بعضي از كانديداهاي مجلس خبرگان دليلي بر بدي آنان نيست فرمودند:اين دسته از افراد از جمله علماي محترم، ارزشمند و خدمتگزاري هستند كه عمر خود رادر راه انقلاب صرف كرده اند. ارزش آنها در جاي خود محفوظ است و اينجانب وظيفه يخود ميدانم كه براي سلامت و بقاي عمر آنان و حفظ بركاتشان دعا كنم و هيچ كس حق اعتراض به اين افراد را ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي پذيرفته نشدن برخي از نامزدهاي مجلس خبرگان در امتحانات شوراي نگهبان را يك مسأله عادي توصيف كردند و فرمودند: مجتهد نبودن نبايد براي كساني كه ميتوانند مسئوليت هاي سنگيني را درامور اداره ي كشور عهده دار شوند مستمسكي براي تضعيف آنان قرار گيرد. برخي ازكارهاي بزرگ وجود دارد كه ارزش آن اگر از عضويت در مجلس خبرگان بيشتر نباشد يقيناكمتر نيست و مجتهد نبودن نقيصه اي قابل ايراد گرفتن نيست و از ارزش ايماني،انقلابي و شأن افراد در انقلاب و مسئوليتهاي مهم آنان نمي كاهد.
معظم له در ادامه ي بياناتشان از حجت الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور بعنوان يك مجتهد مسلم و متفكر سطح بالاي اسلامي نام بردند و افزودند: سمت رياست جمهوري با آنكه بالاترين شأن را در اداره ي امور كشور دارد، ‌شرطش اجتهاد نيست. مجتهد نبودن موجب زير سؤال رفتن شخصيت، عظمت و ارزش افراد نمي شود. بنا بر اين شأن كساني كه درامتحان حاضر نشدند يا كساني كه اجتهاد آنان به تأييد نرسيد محفوظ است.
حضرت آيت الله خامنه اي از تقيد امام به قانون بعنوان يكي از خصوصيات برجسته ي آن بزرگوار ياد كردند و متذكر شدند: مطمئناً اگر امام در ميان ما بودند هرگز به نقض قانون آنهم در سطح وسيع انتخابات خبرگان راضي نمي شدند. ما هم به تكليف خود درجهت پايبندي به قانون عمل خواهيم كرد. ما موافق نيستيم كساني كه روش و خط مشي امام را نمي شناسند حرفي را به امام نسبت دهند. ممشاي امام را اهل بصيرت و خبره مي دانند و من همه را به دنبال كردن اين خط صحيح توصيه ميكنم.
مقام معظم رهبري بااشاره به تلاش دشمنان اسلام براي ايجاد تفرقه و اختلاف در صفوف يكپارچه ملت ايران، همگان را به هشياري توصيه كردند و فرمودند: در حالي كه ما دنياي اسلام رابه وحدت دعوت ميكنيم ضرورت دارد كه جناح هاي مختلف در جمهوري اسلامي احترام يكديگررا حفظ كنند و با هم باشند و حفظ حيثيت، آبروي نظام اسلامي و وحدت را بر همه چيز مقدم بدارند. رهبر انقلاب اسلامي انتخابات در جمهوري اسلامي ايران را نه يك رقابت انتخاباتي بلكه انتخاب اصلح دانستند و فرمودند: رقابتها و نزاعهايي از اين قبيل از آن دموكراسي هاي غربي كه از خدا و دين بي خبرند، ميباشد. اينگونه برخوردها كه عده اي مرتكب آن ميشوند با اهداف اسلامي سازگار نيست. مشي اسلامي انتخاب اصلح است و مردم بايد با چشم باز و بصيرت كامل فرد اصلح و مورد اطمينان را انتخاب كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان اين بخش از سخنانشان تخطي و تخلف از وحدت و حفظ حيثيت نظام اسلامي را تخطي از انقلاب خواندند و اين مسأله را براي مردم و بويژه جوانان پرشور و انقلابي كه احساس مسئوليت ميكنند غيرقابل تحمل دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان كه به مناسبت هفته وحدت ايرادفرمودند: به بيان تلاش ممتد استعمار و استكبار براي ايجاد اختلاف ميان مسلمين اشاره كردند و اظهار داشتند در شرايطي كه دشمنان اسلام در اعماق دل مسلمانان حقد و كينه فراواني را به وجود آورده بودند انقلاب اسلامي پرچمي را برافراشت كه مسلمانان مذاهب مختلف آن را پرچم اسلا م و نبي اكرم(ص) دانسته و به همين خاطردوستي و محبت خود را نسبت به آن ابراز ميدارند. انقلاب اسلامي در داخل و خارج بين شيعه و سني وحدت ايجاد كرد، آنان رابه يكديگر نزديك ساخت، عصبيت هاي متقابل راكاهش داد، صفوف نمازهاي جمعه را در تهران با حضور رؤساي نهضت هاي اسلامي و چهره هاي موجه ملتهاي مسلمان بر پا داشت و تمامي نقشه هاي دشمنان را خنثي كرد.
مقام معظم رهبري عالم نمايان، دين فروشان درباري و قلم به مزدها را براي اسلام خطرناك خواندند و فرمودند: ريزه خواران سفره ي سلاطين و سرسپردگان درباري كه چهره ي علماي دين را به خود گرفته اند از هر چيز براي اسلام خطرناكتر هستند و ضرر عالمي كه تقوي و وجدان بيدار نداشته باشد از هر دشمني براي اسلام بيشتر است. اما علماي اسلام انقلابي به بركت اسلام، پيامبر عظيم الشأن و هفته ي وحدت بر تفرقه افكنيهاي دشمنان فائق آمده اند.
ايشان وحدت جهاني اسلام را حصار مستحكمي كه مانع دست اندازي دشمنان به حريم اسلام و مسلمانان خواهد شد دانستند و فرمودند: كساني كه شعار وحدت و برادري اسلامي را سر ميدهند دوست مسلمانان هستند و خير، عزت و افتخار آنان را مي خواهند. منظور ما از وحدت قرار گرفتن شيعه و سني در كنار يكديگراست.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان هدف از تأسيس دارالتقريب بين المذاهب در جمهوري اسلامي ايران را همكاري ميان مذاهب اسلامي در سطح جهان و انجام مباحث علمي و فقهي توصيف كردند و فرمودند: اگر مسلمانان با هم صميمي و هماهنگ باشند وآلت دست دشمنان واقع نشوند يقينا اسلام سربلند و مسلمين عزيز خواهند شد.
بنا برهمين گزارش در اين ديدار جمعي از خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان و نيز آزادگان مقاوم و سرفراز از استانهاي همدان و كردستان و شهرهاي محلات، كاشان، ممسني،اليگودرز، فردوس و طبس، كبوترآهنگ، خرم آباد، بروجرد،‌كرمان و نجف آباد و همچنين گروهي از جانبازان جنگ تحميلي از شهرهاي تهران و كرج بهمراه مسئولين بنيادمستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي، جمعي از پرسنل حفاظت و اطلاعات نيروهاي نظامي و انتظامي و دفتر فرماندهي كل قوا، جمعي از مردم رجائي شهر كرج و مسئولين آموزش نيروي مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /