پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضرت آيت الله خامنه ای در دیدار مسئولان بخشهای مختلف نظام:

پایداری بر اصول اسلام خواست قلبی ملت است

حضرت آيت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار روسای سه قوه و مسئولان و مدیران بخشهای مختلف نظام، صبر و پایداری بر اصول و مبانی اسلام و انقلاب را، موجب پیشرفت بیشتر در عرصه های گوناگون خواندند و با اشاره به حاکمیت عقلانیت بر ارکان نظام افزودند: این عقلانیت زمینه ساز تلاش بی وقفه برای تحقق آرمانهای اسلامی و انقلابی است.

ایشان با اشاره به تأکید قرآن کریم بر استعانت و یاری جستن از صبر و صلاه، توجه به ارتباط این دو عنصر سعادت بخش را ضروری خواندند و افزودند: اگر صبر و پایداری، به روح نماز یعنی توجه به منبع لایزال الهی و ذکر و خشوع متصل شود، استقامت انسان هیچگاه پایان نمی یابد و در این صورت هیچ وقفه ای در مسیر حرکت انسان و جامعه به سمت قله های مادی و معنوی از جمله قله های علم، ثروت، اقتدار سیاسی و اخلاق و معنویت پیش نخواهد آمد.

حضرت آیت الله خامنه ای ماه رمضان را فرصتی گرانبها برای خودسازی و تقوا و دستیابی به حقیقت صبر و صلاه برشمردند و خاطرنشان کردند: صبر بر طاعت پروردگار، پایداری در برابر معصیت، و صبر در مصیبت، در مسائل فردی مشکل گشاست و نکته مهم این است که صبر و پایداری مسئولان در این سه عرصه و در مسائل عمومی و ملی، زمینه های توفیقات ملت را در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی – فرهنگی و دیگر زمینه ها فراهم خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای پایداری مسئولان در خدمت به مردم و انجام دادن وظایف محوله، خودداری از اقدام یا تصمیمی که پیامدهای منفی آن متوجه مردم می شود و صبر و استقامت در مقابل مصائبی همچون هجمه تبلیغاتی سیاسی استکبار به نظام را از نمونه های کاملاً ضروری صبر مسئولان خواندند.

ایشان صبر و پایداری بر اصول و آرمانهای انقلاب و حفظ جهت گیریهای نظام را، مهمترین جلوه استقامت مسئولان و مدیران نظام دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی بر اساس مبانی اسلام شکل گرفته است و باید با صبر و استقامت این مبانی را به تمام ارکان و اجزای نظام، توسعه داد.

حضرت آیت الله خامنه ای، مخالفت نظام اسلامی با «ظلم و استکبار و استبداد بین المللی و استبداد داخلی» را مبنای دشمنی زورگویان جهانی با ملت ایران برشمردند و افزودند: مستکبران جهانی ما را به خوبی می شناسند و ما نیز چنگالهای خونین و باطن متجاوز و مداخله گر آنان را در زیر ظاهر مخملین آنها به خوبی مشاهده می کنیم بنابراین رویارویی استکبار با نظام اسلامی، نوعی مقابله ذاتی و مبتنی بر شناخت متقابل است.

رهبر انقلاب اسلامی پایداری مسئولان بر اصول و مبانی را مظهر صبر حقیقی برشمردند و تأکید کردند: ستمگران جهانی با شبکه رسانه ای خود درباره قصاص اسلامی، اقتصادی اسلامی، قانون اسلامی، شکل حکومت اسلامی و مسائل دیگر جنجال آفرینی می کنند اما همه مسئولان نظام همچنان بر اصول اسلام و انقلاب پای می فشرند.

ایشان حاکمیت عقلانیت بر تمام ارکان نظام را خاطرنشان کردند و افزودند: عقلانیت هرگز به معنای تسلیم و سازش نیست بلکه معنای حقیقی آن تلاش برای تعمیق مبانی و یافتن راههای نیل به ارمانها و اهداف انقلاب است.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از کسانی که به نام «عقلانیت، اعتدال و پرهیز از جنجال» بدنبال تضعیف اصول انقلاب هستند افزودند: این اشخاص، از پایداری بر اصول اسلام که خواست قلبی ملت است، خسته شده اند اما این خستگی را به مردم نسبت می دهند.

ایشان افزودند: در کنار ایستادگی بر شعارها و اصول انقلاب اسلامی، مردم داری، کار برای مردم، دل سوزاندن برای مردم، اهمیت دادن به آرا و احساسات مردم از مسائل مهمی است که مسئولان باید به آن توجه جدی کنند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: هنگامی که مسئولان نظام به مسلمان بودن و مخالفت با استکبار و استبداد و همچنین به خدمتگزاری به مردم افتخار کنند، مردم نیز خرسند خواهند شد و آنها را دوست خواهند داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه پایبندی به شعارهای انقلاب اسلامی هیچ منافاتی با حرکت کشور به سوی پیشرفت ندارد افزودند: دشمن همواره سعی کرده است اینگونه القا کند که با ایستادگی بر ارزشهای اسلام و اصول انقلاب اسلامی، پیشرفت امکان پذیر نیست در حالیکه برخلاف این القائات، پیشرفتهای عظیم کشور به واسطه ایستادگی بر شعارها و اصول بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفتهای شگرف در علم و فناوری خاطرنشان کردند: برخی از این پیشرفتها، در کشور و برخی هم در دنیا بی سابقه است و ایران را جزو معدود کشورهای دارای این فناوری ها قرار داده است.

حضرت آیت الله خامنه ای موضوع فناوری هسته ای را تنها یک نمونه از پیشرفتهای متعدد علمی کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: کشور عزیز ما در عرصه آبادانی و عمران و توسعه زندگی مردم نیز به پیشرفتهای خوبی دست یافته است.

ایشان برخی نوشته ها و سخنان که موفقیت ها و دستاوردهای بزرگ ملت ایران را در عرصه های مختلف زیر سوال می برند، توهین به مردم خواندند و افزودند: سی سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بیست سال بعد از رحلت امام خمینی (ره)، ملت ایران همچنان به شعارهای انقلاب افتخار می کنند و جوانانی که نه دوران امام (ره) و نه دوران جنگ را دیده اند، در بیان و هنر و شعر خود ستایشگر قله های عظیم حرکت ملت ایران هستند که این مسئله ای بسیار با ارزش و با اهمیت است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در نظر گرفتن رضایت مردم در تصمیم ها و اقدامات را پسندیده و خوب دانستند و خاطرنشان کردند: مسئولان اجرایی باید در همه تصمیم ها و اقدامات، عمل به تکلیف را اولویت اصلی خود قرار دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین مسئولان اجرایی را به پرهیز از افراط و تفریط در تصمیم های کلان توصیه و تأکید کردند: حرکت های کلان نباید به دلیل ترس از انجام نشدن و یا بد انجام شدن، متوقف شود، ضمن آنکه در اینگونه تصمیم های کلان نباید بی محابا و شتاب زده عمل کرد.

ایشان با اشاره به طرح تحول اقتصادی و موافقت همه اهل نظر با کلیات آن افزودند: اظهارات رئیس جمهور محترم مبنی بر اینکه طرح تحول اقتصادی بر اساس قانون، با تأنی و در نظر گرفتن همه جوانب، و با هماهنگی مجلس اجرا خواهد شد مایه خرسندی است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در مسائل مهم همچون طرح تحول اقتصادی و اجرای سیاستهای کلی اصل 44، همکاری سه قوه در عمل و گفتار بسیار ضروری است.

در این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور با تأکید بر وحدت و همدلی قوای سه گانه برای پیشبرد اهداف نظام، خدمت به مردم و تحقق پیشرفت و عدالت گفت: کار کارشناسی، برنامه محوری، تحول گرایی، جوان گرایی، قانون گرایی، سعه صدر و بردباری، مردم محوری و خدمت به مردم، و عدالت محوری از مهمترین ویژگیهایی است که در میان خدمتگزاران مردم در دولت نهم نمود دارد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی آمارها و اعداد و ارقامِ مربوط به عملکرد دولت در بخش های مختلف افزود: در طول 3 سال گذشته زمان احداث طرحهای ملی، دو سال و نیم کاهش یافته است و در بخش واگذاریها نیز، تا پایان مرداد 87، سی و سه هزار و ششصد میلیارد تومان واگذاری انجام شده که بیش از 10 برابر واگذاریهای قبل از دولت نهم است.

آقای احمدی نژاد، رشد معاملات و رشد حجم بورس را تصاعدی خواند و گفت: شاخص کل بورس در سه سال گذشته، هشتاد درصد رشد داشته است.

رئیس جمهور طرح بنگاههای زودبازده را یکی از طرحهای مهم دولت در جهت عدالت و کاهش بیکاری برشمرد و افزود: رقم بیکاری که در سال 84، یازده و شش دهم درصد بود در ابتدای سال 87 به نه و شش دهم درصد رسید.

آقای احمدی نژاد با اشاره به سه برابر شدن بودجه بخش فرهنگی و افزایش 5/2 برابری دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رسیدن تعداد مقالات علمی نمایه شده به سیزده هزار مقاله خاطرنشان کرد: بودجه پژوهشی کشور به 2 برابر افزایش یافته و یک حرکت شتابان علمی در کشور آغاز شده است.

رئیس جمهور با یادآوری سفرهای استانی دولت نهم و ارتباط بدون واسطه دولت با مردم در سراسر کشور گفت: در 36 ماه گذشته، 43 سفر استانی انجام شده و علاوه بر این سفرها رئیس جمهور هفده سفر کاری هم به استانها داشته است ضمن آنکه وزرا و مسئولان نیز به طور متوسط بیش از 30 سفر استانی داشته اند.

آقای احمدی نژاد همچنین با اشاره به طرح تحول اقتصادی افزود: دولت و مجلس مصمم هستند با دقت، رعایت همه جوانب و پرهیز از شتابزدگی، این طرح را اجرایی کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر غالب بودن گفتمان انقلاب اسلامی در 3 سال گذشته و ایستادگی مسئولان بر آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست فعال خارجی دولت، فرصت های استثنایی را برای ملت ایران و سایر ملتها در عرصه جهان فراهم کرده است.

آقای احمدی نژاد افزود: در 3 سال گذشته با حدود 90 رئیس دولت در داخل و خارج از کشور دیدار و گفتگو شده است.

رئیس جمهور با اشاره به موقعیت مطلوب نظام اسلامی در عرصه جهانی برغم فشارهای سنگین سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، تأکید کرد: مسئولان نظام با آگاهی و ایمان عمیق و همبستگی ملی در دفاع از این نظام و ارزشهای اسلامی تا آخر ایستاده اند و حسرت عقب نشینی از اصول و ارزشها را بر دل استکبار خواهند نشاند.

در پایان این دیدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه حضرت آیت الله خامنه ای افطار کردند.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /