پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام تشكر به مناسبت برگزارى انتخابات رياست جمهورى‏

بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم

ملت عزيز ايران

حماسه ى حضور پرشور شما در انتخابات، صفحه ى تابناك ديگرى بر افتخارات بزرگ انقلاب افزود. يكبار ديگر آگاهانه و بهنگام، دفاع جانانه ى خود از نظام اسلامى را به همه نشان داديد و ياوه هاى دشمنان اين مرز و بوم را باطل ساختيد. يكبار ديگر بر وفادارى خود به قانون اساسى كه انتخاب رئيس جمهور را حق و تكليف شما دانسته است پاى فشرديد. يكبار ديگر بر سرپيچى خود از اراده ى مراكز استبكارى و مداخله جو اصرار ورزيديد و وسوسه ى شيطانى آنان را كه مى كوشيدند ملت را از حضور دركنار صندوقهاى رأى دلسرد كنند، نقش برآب كرديد. و بالأخره يكبار ديگر به اثبات رسانديد كه ايران اسلامى مى تواند باتكيه بر عزم ملت خود، راه استقلال و آزادى از چنبره ى سلطه ى بيگانگان را كه درس بزرگ اسلام است تا نقطه ى مطلوب بپيمايد.

اكنون رئيس جمهور كه مدير اجرائى كشور و مسئول پيشرفت مادى و معنوى است، با رأى و تشخيص شما انتخاب شده و نمونه ى اشكار مردمسالارى دينى در برابر چشم ملتهائى كه تشنه ى نظام اسلامى و مردمى اند، آشكار گشته است. اينجانب جبهه خشوع در برابر خداوند متعال بر خاك سائيده، اين توفيق بزرگ ملى را شكرگزارى مى كنم، و سپاس و تحسين خود را به پيشگاه ملت عظيم الشأن ايران تقديم مى نمايم.

به رئيس جمهور محترم، توفيق دوباره ى خدمتگزارى به مردم و كشور عزيز را تبريم مى گويم و ايشان را به وظيفه ى شكر الهى و قدردانى از ملت و اهتمام به وظائفى كه قانون اساسى بر عهده ى ايشان نهاده است و تلاش بى وقفه در راه رفع مشكلات كشور متذكر مى گردم.

از ديگر نامزدهاى محترم رياست جمهورى كه با حضور در صحنه و طرح مباحث اساسى، ذهن هاى جوينده به ويژه جوانان را به راهِ انديشيدن و تصميم گرفتن كشاندند و زمينه ى حضور حماسى مردم را فراهم ساختند تشكر مى كنم.

لازم مى دانم از مراجع معظّم تقليد و علماى اعلام و شخصيت هاى سياسى و فرهنگى و برجستگان حوزه و دانشگاه كه در تشويق مردم به شركت در انتخابات، نقش بزرگى ايفاء كردند و نيز از صدا و سيما كه با ابتكار و برنامه ريزى هوشمندانه ى خود انگيزه و شور و شوق را در مردم زمينه سازى كردند، صميمانه تشكر كنم.

همچنين قدردانى و تشكر خود را از شوراى محترم نگهبان و وزارت كشور و مجريان و ناظران كه در راه اين وظيفه ى بزرگ كوششى خستگى ناپذير نشان دادند، و نيز از نيروى انتظامى و ديگر كسانى كه به نحوى به اين امر كمك كردند، ابراز ميدارم و همكارى و همدلى آنان را در انجام دادن وظائفى كه قانون بر عهده ى آنان نهاده است انتظار مى برم.

از طرفداران انتخاباتى همه ى نامزدهاى محترم و نيز از دست اندركاران امور سياسى در همه جاى كشور مى خواهم كه قدر اين نعمت الهى را بدانند و با متانت و رفتار خردمندانه، از بروز هر آنچه خدا و خلق را ناخشنود مى سازد، جلوگيرى كنند. در تجربه ى افتخارآميز انتخابات مردمى همه ى ملت بَرنده اند. با طرح مسئله برنده و بازنده خواسته ى بدخواهان را كه به جز به شكستن وحدت ملّى نمى انديشند برآورده نكنيد و فضاى زندگى مردم را با غوغاهاى تحميلى آلوده نسازيد.

در پايان با اعتماد به فضل و رحمت الهى و اميد به توجّهات حضرت بقيةاللَّه روحى فداه توفيق مسئولان را در عمل به آنچه موجب رضاى او و صلاح ملت است، و توانائى و عزم آنان را در تأمين عدالت اجتماعى و نزديك شدن به رفتار علوى، از خداوند عزوجل مسئلت مى نمايم.

والسلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيدعلى خامنه اى - 19/03/1380

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /