پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظّم انقلاب اسلامي در ديدار امير قطر و هيأت همراه:

كشورهاي منطقه تلاش كنند تا خواسته بيگانگان عملي نشود

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر و هيأت همراه، روابط جمهوري اسلامي ايران و قطر را، يك روابط نمونه در منطقه خليج فارس خواندند و تأكيد كردند: منطقه خليج فارس، بايد با همكاري كشورهاي اين منطقه، به منطقه اي امن و آباد و محلي براي همكاري تبديل شود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش بيگانگان براي محقق نشدن اين موضوع افزودند: همه كشورهاي منطقه بايد تلاش كنند تا خواسته بيگانگان عملي نشود.
ايشان با قدرداني از مواضع دولت و امير قطر در جنگ 33 روزه لبنان، و جنگ 22 روزه غزه و مسائل بعد از آن، خاطر نشان كردند: در قضيه لبنان و غزه، انتظار اين بود كه دولتهاي عربي به لحاظ اسلام، عربيّت، و دفاع جوانان مؤمن لبنان و غزه از حق، در كنار آنها بايستند، متأسفانه برخي دولتهاي عربي موضع خوبي نگرفتند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به رابطه سياسي ممتاز ايران و قطر، و ديدگاههاي مشترك دو كشور در بسياري از مسائل، تأكيد كردند: در روابط اقتصادي نيز بايد تلاش بيشتري شود تا سطح همكاريها بيش از پيش گسترش يابد.
ايشان با ابراز خرسندي از گسترش روزافزون روابط جمهوري اسلامي ايران و قطر، افزودند: يكي از چندين دليل ارتباط نزديك دو كشور، وجود دشمنان مشترك براي امت اسلامي و مردم منطقه است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: دشمنان با به حاشيه كشاندن مسائل اصلي، موضوعات غير حقيقي را بعنوان مسائل اصلي مطرح و با تاكتيكي خاص، به نوبت، به سراغ كشورهاي اسلامي مي روند، بنابراين همه كشورهاي منطقه بايد اين موضوع را عميقاً درك كنند و همكاريهاي خود را افزايش دهند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامي،‌ از مواضع جمهوري اسلامي ايران در بسياري از مسائل اسلامي ـ عربي، بويژه موضوع فلسطين قدرداني كرد.
امير قطر با اشاره به پيوندهاي تاريخي ايران و قطر، و ديدگاههاي مشترك دو كشور در بسياري از مسائل، افزود: همه كشورهاي منطقه بايد با مقاومت در مقابل اختلاف افكني هايي كه از خارج تحميل مي شود، زمينه ثبات، امنيت و همكاري بيشتري را در اين منطقه فراهم كنند.
وي با اشاره به مذاكرات خود با رئيس جمهور ايران، اظهار اميدواري كرد: روابط ايران و قطر بويژه در عرصه مسائل اقتصادي شتاب بيشتري بگيرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /