پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام نوروزي به مناسبت حلول سال 1371

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام حلول سال نو، فرا رسيدن عيد سعيد نوروز و تقارن آن با ماه مبارك رمضان را به ملت ايران تبريك گفتند و ضمن اشاره به دستاوردهاي مهم جمهوري اسلامي ايران در سال گذشته،‌بر ضرورت حفظ وحدت ويكپارچگي مردم و مسئولين تأكيد كردند.
مقام معظم رهبري در آغاز اين پيام ازخانواده هاي معظم شهدا و مفقودين، جانبازان، اسرا، آزادگان و عموم رزمندگان اسلام تجليل كردند و سال نو را علاوه بر آحاد ملت بزرگ ايران به ملتهاي مسلمان منطقه بويژه مردم مسلمان در جمهوريهاي تازه استقلال يافته آذربايجان، تاجيكستان،ازبكستان و تركمنستان تبريك گفتند.
حضرت آيت الله خامنه اي با گرامي‌داشت ياد امام بزرگوار و فقيد جهان اسلام به تقارن بهار طبيعت با ماه مبارك رمضان اشاره كردند و اظهار اميدواري فرمودند كه تحويل سال نو با تحول اخلاقي و روحي و اعتلاي معنوي در آحاد مردم توأم باشد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخشي از اين پيام فروپاشي امپراطوري اتحاد جماهير شوروي را يك حادثه ي بزرگ تاريخي در سال گذشته توصيف كردند و فرمودند: اين حادثه به جهت آنكه كشورها و ملتهايي ازجمله ميليونها مسلمان منطقه و همسايه ما به استقلال و آزادي دست يافتند حائز اهميت زيادي است. در زماني كه صحنه‌ي جهاني و عرصه ي زندگي ملتها محل تاخت و تاز ابرقدرتهاست، اضمحلال ابرقدرت شرق مي تواند نور اميد را در دل ملتهاي ضعيف برافروزد و آنها را به آينده اميدوار سازد.
مقام معظم رهبري از بيداري مسلمانان و شدت گرفتن نهضت اسلامي در كشورهاي مختلف و نيز افزايش نفوذ و اعتبار جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان بعنوان حوادث شيرين سال گذشته نام بردند و فرمودند: در سالي كه گذشت كشور ما در تحولات بينالمللي نقش بارزي داشت و اين امر علاوه بر جلب توجه افكار عمومي جهان موجب بسط وتوسعه ي ارتباطات مثبت سياسي،‌اقتصادي و فرهنگي با كشورهاي سالم دنيا شد و ما اين موفقيتها را معلول فداكاري ها و تلاشهاي ملت بزرگ، ‌شجاع و آزاده ي ايران ومسئولان خدمتگزار نظام اسلامي مي دانيم.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اجراي طرحهاي عمده و اساسي در كشور فرمودند: در سال گذشته تلاش دولت و مسئولين براي بازسازي و انجام كارهاي زيربنايي در كشور بسيار محسوس بود.
اين طرحها باهدف آبادي و توسعه ي اقتصادي و ريشه كن كردن فقر و بيكاري در كشور به اجرا درآمده است و بهره برداري از اين طرحها در سالهاي آينده بسياري از مشكلات را حل خواهدكرد.
رهبر انقلاب اسلامي از برسميت شناخته شدن رژيم متجاوز عراق بعنوان آغازگر جنگتحميلي در سازمان ملل متحد،‌ بعنوان پيروزي بزرگ سياسي ملت ايران در سال گذشته ياد كردند و افزودند: هشت سال تلاش و مجاهدت مرارت بار ملت ما با گواهي آشكار رسمي ترين سازمان بين المللي،‌ رنگ و نماي ديگري در دنيا پيداكرد و اين پيروزي بزرگ سياسي شايسته ي ملتي است كه بيش از همه خود به حقانيت و مظلوميت خويش آگاه بود.
مقام معظم رهبري در بخش ديگري از پيام نوروزي، مردم و مسئولين را به حفظ وحدت و يكپارچگي و گسترش و تحكيم پيوندهاي صادقانه و دوستانه ي ميان يكديگر توصيه كردند و فرمودند: ملت عزيز ما بايد به حضور نيرومند و كارگشاي خود در صحنه هاي انقلاب ادامه دهد و حضور خود را در مراسم روز قدس و نيز انتخابات آينده مجلس بهنمايش درآورد. حضور مردم در انتخابات بسيار مهم و سرنوشت ساز است و نقش آنان دربازسازي و همكاريهاي گوناگون با دولت همچون گذشته تعيين كننده خواهدبود.
حضرت آيت الله خامنه اي در خاتمه پيام خويش لزوم پرهيز از اسراف و زياده روي در مصرف رامورد تأكيد قراردادند و شادكامي و خوشبختي ملت ايران در سال نو را از درگاه خداوند متعال مسئلت كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /