پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پیام رهبر معظم انقلاب بمناسبت هفتمین روز شهادت جمعی از مردم زاهدان:

دستگاههاي مسئول حكومتي موظفند فتنه‌گران را به سزاي اَعمال خود برسانند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت هفتمین روز شهادت جمعی از مردم مومن زاهدان در انفجار تروریستی مسجد جامع این شهر، پشتیبانی اصلی این جنایت را دستگاههای جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس دانستند و تأکید کردند: یکی از اهداف اصلی دشمنان، از این اقدام تروریستی اختلاف افکنی و فتنه انگیزی مذهبی است اما جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد ایادی استکبار جهانی به هدف خود برسند و همه دستگاههای مسئول در قوای سه گانه موظفند با دشمنانِ وحدت و امنیت کشور با قاطعیت و جدیت مقابله کنند و آنان را به سزای اعمال خود برسانند.
متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
هفتمين روز شهادت مظلومانه‌ي جمعي از هم ميهنان مؤمن و مخلص در زاهدان به دست جنايتكاران و تروريستهاي جرّار فرا رسيد. در اين حادثه‌ي خونين دست گنهكار و مُجرمِ منحرفان متعصّب وهابي با پشتيباني و فتنه‌انگيزيِ سازمانهاي جاسوسي بيگانه، دلهائي را داغدار و خانواده هائي را عزادار كرد كه فروغ محبت و ارادت به اهل بيت پيامبر عليه و عليهم‌السلام بر آن تابيده و پرتو معرفت و توحيد خالص بدان صفا بخشيده است .
متعصبان كور و جاهل و قاتل، دل گمراه و باطن ظلماني خود را به قدرتهاي فاسدي سپردند كه دشمني خود را با اسلام و مسلمين ، بارها و بارها نشان داده و هر جا و هر گاه توانسته‌اند عناد و بُغض خود نسبت به مسلمانان را آشكار كرده و ضربه‌ي خود را وارد ساخته‌اند. دشمني آنان با جمهوري اسلامي هم بخاطر پرچم برافراشته‌ي اسلام در اين كشور و دعوت هميشگي آن به اتّحاد و اقتدار و عزّت اسلامي است. در اين حادثه‌ي خونين و مشابهات آن ، يكي از هدفهاي دشمنان، اختلاف‌افكني ميان  مسلمانان است. جمهوري اسلامي كه دهها سال بزرگترين و مطمئن‌ترين حامي مسلمانان مظلوم در غزّه و فلسطين و افغانستان و كشمير و ديگر مناطق اسلامي بوده و هست، اكنون آماج اين توطئه‌ي خبيث از سوي دستگاههاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي و انگليس قرار ميگيرد تا به خيال خام آنان ، درگير فتنه‌ي مذهبي و نزاع شيعه و سني شود. غافل از آن كه اهل تسنن در ايران اسلامي نيز مانند برادران شيعه‌ي خود بارها وفاداري خويش را به اين نظام مقدس اسلامي ثابت كرده و مردانه و مؤمنانه در برابر استكبار و عوامل مزدورش ، به دفاع از جمهوري اسلامي و كشور عزيز ايران برخاسته‌اند. در منطقه‌ي ما پيدايش و رشد تروريزم وحشي و كور، از اساس ، زائيده‌ي سياست خباثت‌آلود آمريكا و انگليس و مزدوران دولتي و غير دولتي آنها است و بر همه‌ي مسلمانان واجب است كه با اين مولود شوم و نحس كه مصداق بارز افساد في‌الارض و محاربه با خدا است، ‌مقابله و مبارزه كنند.
همه‌ي فرقه‌هاي اهل سنّت در ايران و كشورهاي همسايه كه آبروي اسلاميِ آنان آماج اين سياست خبيث است، بخصوص علماء ديني و روشنفكران و دانشگاهيانِ آنان ، وظائف سنگين‌تري دارند. فرزانگان شيعه و سنّي در همه‌ي كشورهاي اسلامي و عربي بايد اغراض پليد دشمنان را در ايجاد و تقويت تروريسم فرقه‌ئي براي همگان تبيين كنند و آنان را از خطر بزرگ فتنه‌هاي مذهبي كه آرزوي بزرگ دشمنان اسلام است ، بر حذر دارند.
جمهوري اسلامي باذن‌الله‌تعالي اجازه نخواهد داد كه اَيادي استكبار جهاني زير نام وهابيت و امثال آن، ‌ميان برادران مسلمان اختلاف افكني كنند. دستگاههاي مسئول حكومتي موظفند در هريك از قواي سه‌گانه برابر مسئوليتهاي خود با اين دشمنان امنيّت و وحدت كشور با قاطعيت و جديّت، مقابله كنند و فتنه‌گران را به سزاي اَعمال خود برسانند. مردم مؤمن و پاك‌نهاد نيز بايد آرامش و بصيرت خود را حفظ كنند و با پرهيز از هر نوع حركت بي‌رويّه، مأموران و مسئولان كشور را در انجام وظائف خود ياري رسانند.
اينجانب بار ديگر به روح شهداي عزيز حادثه‌ي خونين زاهدان كه در سالروز ولادت حضرت سيدالشهداء عليه‌آلاف‌السلام و الثناء، به ديدار حق شتافتند درود ميفرستم و همدردي خود را با خانواده‌هاي عزيز و محترم آنان اعلام و صبر و آرامش و اَجر و پاداش الهي را براي آنان مسألت ميكنم و شفاي عاجل مجروحان و مصدومان مظلوم را متضرعانه از خداوند متعال استدعا دارم.

والسلام علي عبادالله‌الصالحين و رحمه‌الله و بركاته
سيّد علي‌خامنه‌اي
30/ تيرماه/ 1389
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /