پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام و سفیران کشورهای اسلامی:

دردهای ملتهای منطقه، با کوتاه کردن دست شیطان بزرگ از سرنوشت ملتها و کشورها، علاج خواهد شد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، با تبریک میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) و صادق آل محمد (ع)، بیداری برخی ملتهای منطقه را نشانه افزایش ظرفیت بشر برای بهره مندی از خورشید حیات بخش «اسلام و پیامبر گرامی اسلام» خواندند و تأکید کردند: دردهای ملتهای منطقه، تنها با کوتاه کردن دست شیطان بزرگ امریکا از سرنوشت ملتها و کشورها، علاج خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی، ولادت نبی مکرم اسلام را فجر درخشانی در زندگی بشر دانستند و افزودند: هر قدر معرفت بشر، عمیق تر و ظرفیت انسان در طول تاریخ بیشتر شود، برکات سعادت بخش بعثت پیامبر اسلام، در سرنوشت جوامع انسانی آشکارتر خواهد شد و امروز، نشانه های این حقیقت درخشان، در منطقه قابل مشاهده است.
ایشان، بیداری اسلامی در برخی کشورهای منطقه از جمله مصر و تونس را، نشانه ای از بستوه آمدن ملتها و تلاش آنها برای نجات از «تحقیر و ظلم و تاریکی» برشمردند و افزودند: تحمیلات و دخالتهای مستکبران و در رأس آنها امریکا در زندگی «اجتماعی – اقتصادی – فرهنگی و سیاسی» کشورها، ملتها را بستوه آورده و به فکر چاره انداخته است.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه با اشاره به نارضایتی قابل درک مردم کشورهای غربی از تمدن مادی خاطرنشان کردند: اگر مسلمانان بتوانند اسلام را با گفتار و رفتار خود به درستی به جهانیان معرفی کنند، مطمئناً گرایش عمومی به اسلام، جهان را دربر خواهد گرفت و این مسئله، وظیفه مسلمانان را در اصلاح بینش و رفتار خود سنگین تر می کند.
رهبر انقلاب اسلامی، ابراز بیزاری از حضور مستکبران را، از اولین نتایج بیداری برخی ملتهای مسلمان منطقه خواندند و خاطرنشان کردند: امریکایی ها تلاش فراوانی می کنند خود را از تیررس این حرکت عظیم دور نگه دارند اما ناکام خواهند ماند چرا که ملتها فهمیده اند: «سیاستهای امریکا و عواملش»، عامل اصلی تحقیر و اختلاف و دو دستگی در میان ملتهاست بنابراین کلید حل مشکلات مسلمانان در جمع شدن بساط امریکا در منطقه نهفته است.
حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد شکاف میان ملتها و دولتها را از دیگر پیامدهای سیاستهای خاورمیانه ای امریکا دانستند و افزودند: حضور ملتها در صحنه، تیغ زورگویی قدرتها را کُند می کند و اگر دولتها با خواستهای ملتها همراه شوند امریکا و هیچ سلطه گر دیگری نمی تواند اهداف خود را به آنها تحمیل کند.
ایشان، دولت جعلی صهیونیستی را غده ای سرطانی و عامل انواع بیماری و «آفت سیاسی – اقتصادی» در منطقه خواندند و افزودند: استکبار همه تلاش خود را برای حفظ این «غده جنگ افروز و اختلاف افکن» به کار گرفته اما تنفر ملتها از این غده سرطانی، امروز در منطقه آشکارتر شده است.
رهبر انقلاب اسلامی وظیفه عالمان دینی و نخبگان سیاسی – علمی و دانشگاهی را در هدایت موج رو به گسترش بیداری اسلامی در منطقه، بسیار سنگین دانستند و تأکید کردند: نخبگان کشورهای منطقه، نگذارند دستگاه استکبار با وسائل مختلف، قیام مردم را سرقت و حرکت عظیم ملتها را مصادره کند.
حضرت آیت الله خامنه ای، مراقبت و هدایت حرکت بیداری اسلامی را به سمت اهداف عالیه، زمینه ساز آینده روشن منطقه و امت اسلامی دانستند و با اشاره به ویژگیهای جمعیتی، جغرافیایی و منابع بیکران 5/1 میلیارد مسلمان افزودند: وضع کنونی امت اسلامی باید متحول شود و به فضل الهی و به برکت اسلام، این دگرگونی در آینده نه چندان دور حاصل خواهد شد.
ایشان با استناد به آیات قرآن مجید، «توکل و خضوع در مقابل پروردگار، مهربانی با برادران ایمانی و ایستادگی و استواری در مقابل مستکبران و ظالمان را» ویژگیهای یک انسان مسلمان و یک جامعه اسلامی خواندند و افزودند: ملت عزیز ایران، این راه سعادت بخش را به توفیق الهی، ادامه می دهد و دیگر ملتهای مسلمان نیز، آرام آرام به این سمت و سو در حال حرکتند تا وعده خدا محقق شود که: و العاقبه للمتقین
در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور با اشاره به صبر، مقاومت، عبادت، مردمداری، عدالت، دفاع از مظلوم و عزت و کرامت پیامبر بزرگوار اسلام گفت: تعالیم رسول الله به یک آرمان جهانی و مطالبه عمومی تبدیل شده است و برخی جوامع بشری در تکاپوی دریافت حقیقت، در مقابل تحقیرها و ظلم و غارت مستکبران ایستاده و قیام کرده اند.
آقای احمدی نژاد افزود: با وجود طراحی پیچیده مستکبران، ملتها در حال بیداری و گرایش به راه انبیاء هستند و نظام جمهوری اسلامی فریاد بلند دعوت الهی برای استقرار حکومت مصلح کل است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /