پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

حضرت آيت الله خامنه اي در بازديد از وزارت اطلاعات:

انقلاب اسلامي ايران الگوي بيداري اسلامي در منطقه است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در بازديد از وزارت اطلاعات ضمن حضور در نمايشگاه فعاليتها و پيشرفتهاي مختلف سربازان گمنام امام زمان(عج)، با مديران، كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات نيز ديدار كردند.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به محل وزارت اطلاعات بر مزار سه شهيد گمنام در اين وزارتخانه حضور يافتند و ضمن قرائت فاتحه ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند.
ايشان سپس با حضور در نمايشگاه فعاليتهاي وزارت اطلاعات، از نزديك در جريان اقدامات و پيشرفتهاي بخشهاي مختلف وزارت اطلاعات قرار گرفتند.
حضرت آيت الله خامنه اي امروز همچنين در جمع مديران، كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات، ضمن قدرداني از تلاشهاي مخلصانه و دلسوزانه سربازان گمنام امام زمان(عج)، اين وزارتخانه را از معدود دستگاههاي برآمده از انقلاب اسلامي خواندند و تأكيد كردند: وزارت اطلاعات به همت نيروهاي با ايمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابي خدمات بزرگي براي انقلاب انجام داده است و اكنون پايگاه عظيم مبارزه و جهاد در عرصة‌ جنگ  اطلاعاتي در دنياي امروز است.
ايشان با اشاره به نحوة شكل گيري دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران بدست جواناني مؤمن و انقلابي، خاطر نشان كردند: از امتيازات برجستة دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران، بومي بودن آن، و الگو نگرفتن از هيچ مجموعه اطلاعاتي در دنيا است.
رهبر انقلاب اسلامي، اين مجموعه برآمده از انقلاب اسلامي را تركيبي از تلاش و توكل خواندند و افزودند: با توجه به ويژگيهاي ممتاز اين مجموعه، وزارت اطلاعات بايد همواره در حد اعلاي پايبندي به اصول و مباني انقلاب و رعايت حدود شرعي و قانوني باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي پايبندي به قانون و ضوابط را بسيار مهم دانستند و تأكيد كردند: لازمة تعهد، تدين و تقوا، عمل به قانون و اميد به آينده است.
ايشان با تأكيد بر لزوم نگاه كلان، راهبردي و عميق وزارت اطلاعات خاطر نشان كردند: طرح هاي بلند مدت خوبي در وزارت اطلاعات تهيه شده است اما بايد طرح هاي جامع و راهبردي در ديگر موضوعات مهم تهيه و كامل شود زيرا اساسي ترين وظيفه اين دستگاه تهيه طرح هاي عميقِ بلند مدت است.
حفظ انسجام در وزارت اطلاعات، لزوم نگاه فرا جناحي و فراگروهي، و دقت، حساسيت در قبال نفوذ دشمن و جريانهاي معيوب فكري و سياسي و استفاده از تجارب نيروهاي مجرب از ديگر نكاتي بودند كه حضرت آيت الله خامنه اي به آنها اشاره كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در سخنان خود مديران، كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات را به اُنس با قرآن، نماز، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و اخلاق متكي بر مباني الهي توصيه كردند.
ايشان همچنين با قدرداني از وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنان خود، بيداري اسلامي روز افزون كنوني در منطقه را حادثه اي فوق العاده عظيم خواندند و افزودند: تحولات كنوني در منطقه قطعاً در آينده جهان تأثيرگذار خواهد بود، بنابراين بايد اين تحولات را فعالانه رصد و ابعاد مختلف آن را بررسي دقيق كرد.
ايشان بيداري اسلامي كنوني در منطقه را الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران و نتيجه ايستادگي ملت ايران دانستند و تأكيد كردند: جبهه استكبار و در رأس آن آمريكا به خوبي مي دانند كه الگوي اين حركت هاي مردمي، انقلاب اسلامي ايران است بنابراين تلاش دارند تا اين الگو را تجربه اي ناموفق و شكست خورده جلوه دهند در حاليكه در مقابل عظمت جمعيت ميليوني مردم در 22 بهمن درمانده ‌اند .
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات در سخناني با اشاره به موفقيت هاي سالهاي اخير وزارت اطلاعات آنرا نتيجه حضور نيروهاي مؤمن و جوان در كنار نيروهاي انقلابي و با تجربه دانست و گفت: پايبندي به ارزشهاي انقلاب اسلامي و بومي بودن دانش و تخصص، دو ويژگي بارز وزارت اطلاعات است كه موجب تحول در ابعاد مختلف فني و اطلاعاتي شده است. وي با اشاره به جنگ نرم دشمن و همچنين تحولات كنوني منطقه خاطر نشان كرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) اكنون از توان و ظرفيت بسيار بالايي برخوردار هستند و رويكرد پيش دستانه و تهاجمي در دستور كار وزارت اطلاعات است.
در اين ديدار نماز ظهر و عصر نيز به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /