پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در دومين روز از سفر به كرمانشاه:

جامعه بدون روحيه ايثارگري به عزت و عظمت نمي رسد

در دومين روز از سفر رهبر انقلاب اسلامي به كرمانشاه، صبح امروز(پنجشنبه) خانواده هاي معظم شهداء، ايثارگران و جانبازان در فضايي معطر به عطر شهداء و ياد و خاطره جانفشاني آنان، با حضرت آيت الله خامنه اي ديدار كردند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم، ديدار با خانواده هاي شهداء، ايثارگران و جانبازان را يكي از با عظمت ترين ديدارها خواندند و تأكيد كردند: روحيه ايثارگري نجات بخش يك كشور و ملت است و هيچ جامعه اي بدون روحيه ايثارگري به عزت و عظمت نخواهد رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه يكي از ابعاد و جهات روحيه ايثارگرانه، شناخت نياز لحظه و عمل به وظيفه است، افزودند: كيمياي هوشمندي و موقعيت‌شناسي شهداء و ايثارگران، نقطه برجسته اي است كه بعنوان يك درس بزرگ، همواره مورد نياز كشور است.
ايشان بروز غفلت در جامعه و تشخيص ندادن نياز لحظه را نتيجه استفاده نكردن از ظرفيت عظيم مردم دانستند و خاطرنشان كردند: حصار مستحكم در دفاع از هويت و عزت يك ملت و نجات كشور از توطئه ها، در گرو آگاهي مردم و نقش دادن آگاهانه به آنان است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: نظام ايران، جمهوري اسلامي بمعناي مردم سالاري اسلامي است كه لازمه آن نقش آفريني واقعي مردم در همه عرصه ها و استفاده غير صوري از ظرفيت مردم است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تجليل از صبر و بصيرت خانواده هاي شهداء، ايثارگران و جانبازان، خاطرنشان كردند: صبر و بصيرت يگانه عامل رسيدن به قله ها است و اگر ملتي داراي اين دو ويژگي ممتاز بود، قطعاً در تشخيص هدفها و مسير رسيدن به اين هدفها دچار ترديد و سردرگمي نخواهد شد.
ايشان با يادآوري نگاه بصير و نافذ امام راحل (ره) افزودند: هنگامي كه همه چيز در ظاهر نااميد كننده و غير قابل دست يافتني بود، امام بزرگوار (ره) سخن از اميد و پيشرفت و موفقيت مي گفتند و در نهايت هم، همه ناباورانه، شاهد تحقق اين سخنان بودند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيچيده تر شدن تحولات و مسائل، هوشمندي و وظيفه‌شناسيِ بهنگامِ نياز را بسيار ضروري خواندند و تأكيد كردند: به لطف خداوند امروز هوشمندي مردم متعهد، مؤمن و معتقد ايران و پايبندي آنان به آرمانها بسيار زياد است.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از خانواده هاي شهداء و جانبازان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، حماسه سرايان و فرزندان شهداء در استان كرمانشاه، مطالب، اشعار و دل نوشته هايي را در خصوص دوران دفاع مقدس و مقام شهداء قرائت كردند.
آقاي زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در اين ديدار گزارشي از شهداء، جانبازان و آزادگان استان كرمانشاه ارائه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /