پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان استان کرمانشاه مورد تاکید قرار دادند؛

ضرورت الگوسازی برای نسل جوان کشور در همه عرصه ها

صدها نفر از برگزيدگان و منتخبين علمي، فرهنگي، ادبي، هنري، ورزشي، اجتماعي و اقتصادي استان كرمانشاه صبح امروز(سه شنبه) و در هفتمين روز سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان، با ايشان ديدار كردند و به تبادل نظر در زمينه هاي گوناگون پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از شنيدن ديدگاهها و مطالب 13 نفر از برگزيدگان استان كه 1 ساعت و نيم به طول انجاميد، زمينه را براي حركت كاروان ملي ايرانيان به سمت اهداف و افق هاي درخشان فراهم خواندند و با تحسين اهداف بلند پروازانه جوانان در ترسيم افق آينده كشور تأكيد كردند: به ياري پروردگار و همت و تلاش عموم مردم به ويژه فرهيختگان و نخبگان، ملت عزيز ايران در آينده از ذخاير "علمي و فرهنگي و تمدني فراوان تري" برخوردار خواهد بود.
ايشان، با ابراز خرسندي از ديدار به يادماندني و پُر مغز با منتخبين استان كرمانشاه، اين استان را سينه ستبر و چهره زيباي ايران در عرصه هاي علمي، هنري، فرهنگي و ادبي خواندند و با اشاره به روحيه پهلواني و تلاش تحسين برانگيز انقلابي در استان افزودند: همه ويژگيهاي لازم و خصائل نيكو در اين استان نخبه پرور جمع شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري آشنايي ديرين خود با شماري از فرهيختگان و انديشمندان استان كرمانشاه، افزودند: متأسفانه چهره حقيقي علمي، ادبي و هنري اين منطقه، آنگونه كه بايد و شايد شناخته شده نيست و مراكز تبليغات و صدا و سيما بايد به كمك زبدگان منطقه، در اين زمينه تلاش كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، هدف اصلي از ديدار با برگزيدگان و منتخبين را "ترويج  تكريم نخبگان و صاحبان فكر و خلاقيت" ، خواندند و خاطر نشان كردند: قدرشناسي از برجستگان جامعه و احترام به آنها، بايد به عرف و عادتي همگاني تبديل شود.
ايشان، شناسايي و معرفي نخبگان و تكريم آنان را زمينه ساز الگوسازي در جامعه برشمردند و افزودند: انگيزه ديگر رهبري از حضور در چنين جلساتي، تأكيد بر ضرورت الگوسازي براي نسل جوان در همه عرصه ها و زمينه هاست.
ايشان، تلاش شبكه هاي رسانه اي نظام استبداد بين المللي را براي برجسته كردن الگوهاي منحرف و سخيف، برگرفته از اهداف خطرناك پروتكل هاي صهيونيستي دانستند و افزودند: اين الگوسازي شبكه اي، بر اساس سياست هاي مشخص و مدون صورت مي گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، آشكار شدن استعداد ذاتي ملت ايران را دومين هدف ديدار با منتخبان و نخبگان خواندند و با اشاره به سياست قديمي استعمار در تحقير و ناكارآمد جلوه دادن مردم ايران تأكيد كردند: جوانان و نخبگان ملت در 32 سال اخير بطلان اين سياست ضد ايراني را با پيشرفتهاي گاه اعجاب انگيز علمي و فناوري اثبات كرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي، بار ديگر، استعداد ايرانيان را از متوسط استعداد جهاني بالاتر خواندند و با يادآوري تاريخ و ميراث پر افتخار فرهنگي كشور افزودند: روزگاري كه غرب در تاريكي مطلق علمي به سر مي بُرد، ايران پيشتاز و پيشاني قافله برجسته علمي در كشورهاي اسلامي بود.
ايشان افزودند: اين واقعيات تاريخي، نشان دهنده استعداد برتر و ذخاير سرشار انساني در اين نقطه عالم است كه اين استعداد ذاتي و درخشان، بايد امروز، بار ديگر، آشكار شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اعلام نتايج تحقيقات مراكز جهاني مبني بر "چند برابر بودن سرعت و شتاب رشد علمي ايران در مقايسه با متوسط جهاني" افزودند: با تكيه بر باور جوان ايراني به استعدادهاي خود ضمن حفظ و افزايش اين شتاب اميدبخش، به مرزهاي كنوني علم مي رسيم و با پشت سر گذاشتن اين مرزها، افق هاي نوين علمي را در مقابل جامعه بشري خواهيم گشود.
رهبر انقلاب اسلامي، خدمت به تعالي انسان را هدف حقيقي و اصلي پيشرفتها و برجستگي هاي بشري دانستند و با اشاره به سوء استفاده زورگويان و سرمايه‌اندوزان جهاني از علم و هنر افزودند: هاليوود به عنوان مركز سينماي جهاني در خدمت انحطاط بشر است و نصيب ملتهاي افغانستان و عراق از علم غربي فقط بمب و سلاح شيميايي است.
حضرت آيت الله خامنه اي علم و هنر را در ذات خود، موهبت هاي الهي برشمردند و افزودند: ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي، اين پديده هاي متعالي را در خدمت اسلام و معنويت و تعالي بشر قرار خواهد داد.
ايشان در پايان سخنانشان، استفاده صحيح و برنامه ريزي شده از نبوغ و استعداد جوانان و نخبگانِ همه عرصه ها را، از واجب ترين وظايف مسئولان خواندند و تأكيد كردند: جريان نوآور و خلاق جاري در كشور، بايد تقويت شود تا انشاءالله  آينده درخشان ايرانيان را رقم زند.
در ابتداي اين ديدار جمعي از منتخبين استان كرمانشاه، مطالب مورد نظر فرهيختگان و برگزيدگان استان را با رهبر انقلاب اسلامي در ميان گذاشتند.
اسامي منتخبين و مهمترين محور سخنان آنها به اين شرح است:
ـ ماموستا ملا محمد محمدي امام جمعه اهل سنت كرمانشاه؛ بر وحدت سني و شيعه و استمرار حضور هموطنان اهل سنت در همه عرصه هاي دفاع از اسلام، انقلاب و ايران تأكيد كرد.
ـ پرفسور مجتبي شمسي پور، دانشمند برتر جهان اسلام و مؤلف كتاب سال؛ تبديل پيشرفتهاي علمي به فناوريهاي مورد نياز كشور را زمينه ساز شتاب بيشتر اقتدار علمي ايران خواند.
ـ استاد عبدالله جواري، استاد خوشنويسي و چهره ماندگار؛ پيشنهاد تأسيس دانشگاه هنر در استان كرمانشاه را ارائه داد
ـ مريم هاشمي فرود، بسيجي و برنده مدال طلاي وشوي مسابقات جهاني؛ ضمن تقديم مدال جهاني خود به رهبر معظم انقلاب گفت: استعداد جوانان لايق ايراني در عرصه هاي مختلف ورزشي، در صورت برنامه ريزي بهتر، درخشش و شكوفايي فراوان تري خواهد يافت.
ـ سيدقباد رهبر زاده دكتراي دندانپزشكي، برادر شهيد و از هموطنان اهل حق؛ شهيدان جامعه اهل حق را نشاندهنده همراهي هميشگي آنان با انقلاب كبير اسلامي دانست.
ـ اميرحسين نوروز نژاد، رتبه اول جشنواره خوارزمي و فرزند شهيد؛ خواستار حمايت بيشتر و برنامه ريزي شده مراكز مربوط از استعدادهاي جوان و تجهيز دانشگاههاي استان شد.
ـ زهرا جامه بزرگ، رتبه اول دكتراي دانشگاه علامه طباطبايي، توجه بيشتر به "تكنولوژي آموزشي" را در حل برخي مشكلات آموزشي ـ اجتماعي مؤثر دانست.
ـ جهانبخش رحمتي از سران و معتمدان ايل تركاشوند، گفت: عشاير به عنوان سربازان اسلام و ايران همچنان در صف مقدم همه عرصه هاي دفاع از انقلاب قرار دارند.
ـ استاد محمدعلي سلطاني، پژوهشگر و نويسنده اهل سنت، با اشاره به فرهنگ كهن و غني استان، روابط برادرانه پيروان همه مذاهب و اقوام مختلف در منطقه را نمونه خواند و اين استان را از پايگاههاي خدمات متقابل اسلام و ايران دانست
ـ آسياباني از فرماندهان و بسيجيان دوران جنگ تحميلي با خاطراتي از حماسه دفاع مقدس، فضاي جلسه را با عطر ايثار و استقامت رزمندگان و شهداء معطر كرد.
ـ هوشمند دولت ياري،كشاورز نمونه گندم كار و جوان برگزيده جشنواره علي اكبر، ايجاد تشكل هاي مردمي در بخش كشاورزي را باعث ثبات قيمت ها و توسعه صادرات كشاورزي استان دانست.
ـ مريم صحرارو، رتبه اول المپياد شيمي، تسريع در تكميل طرح پرديس غرب كشور را خواستار شد.
ـ اميد اسلام پناه، دبير نمونه كشور، زبان فارسي را داراي ظرفيت تبديل شدن به زبان مرجع علمي در جهان دانست و براي تحقق اين مهم پيشنهاداتي بيان كرد.
در پايان اين ديدار منتخبان و برگزيدگان استان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه كردند.

 

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /