پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

با حكم رهبر انقلاب؛

حجة الاسلام و المسلمين حاج شيخ محسن اراكی به دبيركلی مجمع تقريب مذاهب اسلامی منصوب شد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي حجة الاسلام والمسلمين محسن اراكي را به سمت دبيركلي مجمع تقريب مذاهب اسلامي و حجة الاسلام و المسلمين محمدعلي تسخيري را نيز به عنوان مشاور عالي رهبري در امور جهان اسلام منصوب كردند.
متن حكم رهبر انقلاب اسلامي براي حجة الاسلام و المسلمين آقاي اراكي به اين شرح است :
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجة الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ محسن اراكي دامت توفيقاته
اكنون كه جناب حجة الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ محمد علي تسخيري پس از يك دهه تلاش تحسين برانگيز از سمت دبيركلي مجمع تقريب مذاهب اسلامي استعفا كرده اند و با توجه به پيشنهاد شوراي عالي مجمع، جناب عالي را كه بحمدالله برخوردار از تجارب علمي و عملي فراوان هستيد به دبيركلي مجمع تقريب مذاهب اسلامي منصوب ميكنم.
در شرايطي كه بيداري اسلامي و تحولات خيره كننده ي پس از آن، جهان اسلام را در يكي از حساس ترين مقاطع تاريخ قرار داده، وحدت امت اسلامي و تقريب مذاهب اسلامي محوري اساسي براي تحصيل و حفظ پيروزي هاي اين حركت مبارك است.
از سوي ديگر دشمنان اسلام و امپراطوران كفر و نفاق به رهبري امريكا و اسرائيل مي خواهند معادله جهاد و مقاومت را تبديل به طرح تكفير و ترور فرزندان اسلام نموده و در يك كلام جنگ شيعه ـ سني را به مثابه ي دل مشغولي ملتهاي مسلمان، بر جهان اسلام تحميل كنند و به خيال خود از اين راه بر تمامي مقدرات مادي و معنوي جهان اسلام مسلط شوند.
از مجمع تقريب مذاهب اسلامي در اين برهه خطير و حساس انتظار مي رود با بهره گيري از تجربيات ارزشمند گذشته و نيز خلاقيت و ابتكارات مورد نياز شرايط كنوني،‌با همكاري و همدلي نخبگان جهان اسلام بويژه انديشمندان حوزه و دانشگاه «ديپلماسي وحدت اسلامي» را راهبرد خود قرار داده و پايه گذاري تشكيل امت واحد اسلامي را در مقابل اردوگاه استكبار به عنوان چشم انداز آينده ترسيم نمايد.
از خداوند متعال توفيقات جنابعالي و ديگر همكارانتان را مسئلت دارم.
سيّدعلي خامنه اي
20/تير ماه/1391
رهبر انقلاب همچنين ضمن تشكر از يك دهه تلاش تحسين برانگيز و خدمات بي شائبه جناب حجة الاسلام والمسلمين آقاي محمدعلي تسخيري ايشان را به عنوان مشاور عالي خود در امور جهان اسلام منصوب كردند. 
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /