پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

در ديدار نخست وزير عراق مطرح شد؛

تأكيد رهبر انقلاب بر ضرورت استفاده از ظرفيت اتحاديه عرب و جنبش عدم تعهد برای نقش آفرينی جدی در مسائل منطقه ای

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي در ديدار آقاي نوري مالكي نخست وزير عراق و هيأت همراه با اشاره به مسائل منطقه از جمله اوضاع سوريه و بحرين تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد و عراق به عنوان رئيس اتحاديه عرب،‌مي توانند از ظرفيت اين نهادها براي تأثيرگذاري جدي و صحيح در مسائل منطقه اي استفاده و نقش ايفاء كنند.
ايشان افزودند:‌ جنبش غيرمتعهدها بايد با ورود سياسي در موضوع سوريه، ابتكار عمل را به دست گيرد و به وضعيت كنوني پايان دهد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تبليغات سوء دشمنان براي القاي جنگ شيعه و سني در سوريه، خاطرنشان كردند: واقعيت قضاياي سوريه، يك جنگ نيابتي با دولت سوريه از طرف برخي دولتها به سردمداري امريكا و برخي قدرتهاي ديگر و با هدف تأمين منافع رژيم صهيونيستي و ضربه زدن به مقاومت در منطقه است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در اين ميان، مردم سوريه، وجه المصالحه و قرباني اين توطئه شده اند كه اين وضعيت بايد هرچه زودتر متوقف شود.
ايشان همچنين با اشاره به مسائل عراق، تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران، پيشرفت و اقتدار عراق را به نفع خود مي داند و معتقد است كه روابط دو كشور مي تواند يك الگو و نمونه در منطقه باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با اظهار خرسندي از همكاري و اتحاد گروههاي داخلي عراق افزودند: كشورهاي منطقه و همچنين همه گروهها و جريانهاي داخل عراق بايد بدانند كه امريكاييها شريك قابل اطميناني نيستند و هر زماني كه لازم بدانند، قطعاً تمام قول و قرارهاي خود را زيرپا خواهند گذاشت و خيانت خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: تنها دولتي كه امريكا براي آن شريك قابل اطميناني است، رژيم جعلي و غاصب صهيونيستي است.
آقاي نوري مالكي نخست وزير عراق در اين ديدار، ضمن بيان توضيحاتي از وضعيت داخلي عراق گفت: به لطف خداوند عراق توانسته است از بسياري از مشكلات عبور كند و در مسير بازسازي و پيشرفت قرار گيرد و در اين مسير احتياج به تجربيات جمهوري اسلامي ايران دارد.
وي با اظهار نگراني شديد از وضعيت سوريه و دخالتهاي بيگانگان و گسترش القاعده و جريان هاي تندرو در اين كشور و تأثير آن در كشور همسايه سوريه گفت: جنبش عدم تعهد بايد ابتكار عمل را در حل مسئله سوريه به دست بگيرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /