پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار كارگزاران‌ نظام‌ و نمايندگان‌ سياسي‌ كشورهاي‌ اسلامي‌

به‌ مناسبت‌ سالروز بعثت‌ مبارك‌ رسول‌ گرامي‌ اسلام‌، حضرت‌ محمدبن‌ عبدالله‌(ص‌) صبح‌ امروز، كارگزاران‌ نظام‌ اسلامي‌ و نمايندگان‌ سياسي‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ در حسينيه‌ امام‌ خميني‌(رض‌) با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ديدار كردند و اين‌ عيد بزرگ‌ را به‌ معظم‌ له‌ تبريك‌ و تهنيت‌ گفتند.
در آغاز اين‌ ديدار ابتدا آياتي‌ چند از كلام‌ الله‌ مجيد تلاوت‌ شد و سپس‌ آقاي‌ هاشمي‌ رفسنجاني‌ رئيس‌ جمهور در سخنان‌ كوتاهي‌ ضمن‌ تبريك‌ عيد مبعثت‌، گفتند: سالروز بعثت‌ پيامبر اكرم‌(ص‌) براي‌ تاريخ‌ بشريت‌، روز بزرگ‌ و مباركي‌ است‌. زيرا در اين‌ روز در حقيقت‌، بلوغ‌ انسان‌ براي‌ دريافت‌ پيام‌ جاويد الهي‌، جشن‌ گرفته‌ مي‌شود.
رئيس‌ جمهور از ايران‌ اسلامي‌ به‌ عنوان‌ شايسته‌ترين‌ كشور براي‌ برگزاري‌ اين‌ جشن‌ بزرگ‌ اسلامي‌ نام‌ بردند و اظهار داشتند: ايران‌، امروز پرچم‌ رسالت‌ شخصيت‌ ممتاز تاريخ‌ انسانيت‌ را بر دوش‌ گرفته‌ است‌ و ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ به‌ دنبال‌ همان‌ رسالتي‌ است‌ كه‌ پرده‌هاي‌ متراكم‌ ظلمت‌ را دريد و جهان‌ را نورافشاني‌ كرد.
پس‌ از سخنان‌ رئيس‌ جمهور، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، عيد مبعث‌ را به‌ امت‌ بزرگ‌ اسلامي‌، ملت‌ ايران‌ و مسئولان‌ نظام‌ تبريك‌ گفتند و از حادثه‌ بعثت‌ به‌ عنوان‌ يكي‌ از مسائل‌ مهم‌ تاريخ‌ بشريت‌ نام‌ بردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در تبيين‌ ارزشهاي‌ اسلامي‌ كه‌ سبب‌ جدايي‌ دوران‌ اسلام‌ از دوران‌ جاهليت‌ مي‌شود فرمودند: توحيد خالص‌ به‌ مفهوم‌ نفي‌ عبوديت‌ غيرخدا، فلاح‌ و رستگاري‌ حقيقي‌ را براي‌ دنيا و آخرت‌ انسان‌ به‌ ارمغان‌ مي‌آورد. تسليم‌ محض‌ خدا بودن‌ از نكات‌ برجسته‌ دعوت‌ اسلامي‌ است‌ كه‌ در مقابل‌ آن‌، عبوديت‌ نظامهاي‌ اجتماعي‌ غلط، عبوديت‌ خرافات‌ و عادات‌ و آداب‌ ناپسند، عبوديت‌ هواهاي‌ نفساني‌ و نيز عبوديت‌ زر و زور از ويژگيهاي‌ دوران‌ جاهليت‌ محسوب‌ مي‌شود.
حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي‌، ظلم‌، تبعيض‌ و زورگويي‌ قوي‌ به‌ ضعيف‌ را از ويژگيهاي‌ زندگي‌ جاهلي‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: اسلام‌ در مقابل‌ زندگي‌ جاهلي‌، استقرار عدل‌ را مطرح‌ مي‌كند. عدل‌، تنها يك‌ شعار نيست‌ بلكه‌ جامعه‌ اسلامي‌ بايد در پي‌ تأمين‌ آن‌ باشد. استقرار، ترويج‌ و بزرگداشت‌ عدل‌ و تبعيت‌ از آن‌ و نيز تقبيح‌ ظلم‌ در هر نقطه‌ از جهان‌، يكي‌ از خصوصيات‌ اسلامي‌ است‌ و حيات‌ مبارك‌ پيامبر عظيم‌الشأن‌ اسلام‌ و نيز بهترين‌ و سالمترين‌ دوران‌ تاريخ‌ اسلامي‌ حاكي‌ از همين‌ واقعيت‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ دعوت‌ به‌ مكارم‌ اخلاق‌ را يكي‌ از خصوصيات‌ بعثت‌ نبي‌اكرم‌ (ص‌) دانستند و فرمودند: در جامعه‌ اسلامي‌ كه‌ به‌ سمت‌ مكارم‌ اخلاق‌ حركت‌ مي‌كند، مردم‌، باگذشت‌، متفكر، اهل‌ خير و احسان‌ داراي‌ صبر و بردباري‌ هستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، محدود نشدن‌ همت‌ انسانها به‌ زندگي‌ دنيوي‌ را از ديگر ويژگيهاي‌ بعثت‌ برشمردند و با تأكيد بر نقش‌ نظام‌ اسلامي‌ ايران‌، در تأمين‌ ارزشها و خصوصيات‌ بعثت‌ پيامبر اسلام‌ فرمودند: امروز جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌، پرچم‌ اسلام‌ و پرچم‌ بعثت‌ را برافراشته‌ است‌ و براي‌ ترويج‌ توحيد به‌ معناي‌ حقيقي‌ كلمه‌ و تسليم‌ در برابر پروردگار، استحكام‌ بخشيدن‌ به‌ عدالت‌ در نظام‌ اجتماعي‌ و مبتني‌ كردن‌ نظام‌ اخلاقي‌ جامعه‌ بر فضايل‌ انساني‌، تلاش‌ مي‌كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر نيازمند بودن‌ جهان‌ به‌ ارزش‌هاي‌ اسلامي‌ فرمودند: برخورد جامعه‌ اسلامي‌ در مقابل‌ جامعه‌ جاهلي‌ بايد دلسوزانه‌ باشد اما كساني‌ كه‌ با دشمني‌ و ستيزه‌گري‌، مانع‌ از تحقق‌ اين‌ تحول‌ در درون‌ نظام‌ اسلامي‌ مي‌شوند، معارض‌ با اسلام‌ هستند و اسلام‌ با آنها برخورد معارضه‌آميز مي‌كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از پيام‌ بعثت‌ به‌ عنوان‌ پيامي‌ سازنده‌ نام‌ بردند و فرمودند: پيام‌ بعثت‌، پيامي‌ سازنده‌ و يك‌ حركت‌ است‌ و آحاد مردم‌ و بيش‌ از همه‌ مسئولان‌ نظام‌ بايد در اين‌ حركت‌ از يكديگر پيشي‌ بگيرند و همانند امام‌ بزرگوار كه‌ حقيقتا متأثر از اسلام‌ بود و خود را با معارف‌ اسلامي‌ و قرآني‌ تطبيق‌ مي‌كرد، اين‌ حركت‌ را با شدت‌ و قوت‌ ادامه‌ دهند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از بياناتشان‌ به‌ تبليغات‌ مسموم‌ رسانه‌هاي‌ خبري‌ دشمنان‌ اسلام‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: تبليغات‌ مسمومي‌ كه‌ با پولهاي‌ حرام‌ زرمندان‌ و زورمندان‌ جهت‌ داده‌ مي‌شوند، گوياي‌ حقد، حسد و بغض‌ دشمنان‌، نسبت‌ به‌ اسلام‌ و به‌ ويژه‌ ترس‌ آنان‌ از اسلام‌ است‌. هدف‌ دستگاههاي‌ تبليغاتي‌ دشمن‌، خلاف‌ واقع‌ نشان‌ دادن‌ مسائل‌ اقتصادي‌ كشور و نيز بزرگ‌ جلوه‌ دادن‌ مشكلات‌ و وانمود كردن‌ نااميدي‌ در مردم‌ است‌ اما مردم‌ روشن‌بين‌ ايران‌ در طول‌ 15 سال‌ گذشته‌ تا امروز به‌ وضوح‌ حضور خود را در صحنه‌هاي‌ انقلاب‌ نشان‌ داده‌اند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ سكوت‌ غربي‌ها در قبال‌ تضييع‌ حقوق‌ مسلمانان‌ در بوسني‌ و هرزگوين‌، فلسطين‌، لبنان‌ و چچن‌ را دليلي‌ بر دشمني‌ آنان‌ با اسلام‌ دانستند و بر بزرگي‌ و برتري‌ اسلام‌ به‌ رغم‌ تمامي‌ دشمني‌هاي‌ استكبار به‌ عنوان‌ يك‌ واقعيت‌ روشن‌ تأكيد كردند.
بنابر همين‌ گزارش‌ در اين‌ ديدار رئيس‌ جمهور، رئيس‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، حجه‌الاسلام‌ و المسلمين‌ حاج‌ سيداحمد خميني‌، اعضاي‌ شوراي‌ نگهبان‌ و مجمع‌ تشخيص‌ مصلحت‌ نظام‌، جمعي‌ از علماء و اعضاي‌ جامعه‌ روحانيت‌ مبارز و مجمع‌ روحانيون‌ مبارز تهران‌، نمايندگان‌ ولي‌ فقيه‌ و مسئولان‌ نهادهاي‌ انقلابي‌، نمايندگان‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، مسئولان‌ قوه‌ قضائيه‌ و قوه‌ مجريه‌، جمعي‌ از فرماندهان‌ نظامي‌ و انتظامي‌ و مسئولان‌ سازمانهاي‌ عقيدتي‌ سياسي‌، اعضاي‌ شوراي‌ عالي‌ انقلاب‌ فرهنگي‌، نمايندگان‌ سياسي‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ در تهران‌ و مسئولان‌ سازمانهاي‌ صداوسيما و خبرگزاري‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و روزنامه‌هاي‌ كثيرالانتشار حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /