پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع‌ زيادي‌ از روحانيون‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ قم

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار جمع‌ زيادي‌ از روحانيون‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ قم‌ با ايشان‌، طي‌ سخناني‌ از امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر به‌ عنوان‌ مسأله‌اي‌ حياتي‌ و مهم‌ در ايران‌ اسلامي‌ ياد كردند و مسئوليت‌ تمامي‌ آحاد جامعه‌ را در اين‌ زمينه‌ مورد تأكيد قرار دادند.
در اين‌ ديدار كه‌ به‌ مناسبت‌ روز نوزدهم‌ دي‌ ماه‌ مصادف‌ با هفدهمين‌ سالگرد قيام‌ خونين‌ مردم‌ قم‌ انجام‌ شد، مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از اين‌ روز به‌ عنوان‌ مبدا تحولي‌ عظيم‌ در تاريخ‌ ايران‌ نام‌ بردند و فرمودند: حادثه‌ نوزدهم‌ دي‌ ماه‌ ثمره‌ اراده‌ مردم‌ قم‌، فداكاري‌ و گذشت‌ مادران‌، نهراسيدن‌ جوانان‌ از رژيم‌ ستمشاهي‌، حضور تعيين‌كننده‌ روحانيون‌ در صحنه‌ و نقش‌ هدايتگر امام‌ خميني‌ (رض‌) به‌ عنوان‌ قطب‌ حيات‌ و محور حقيقي‌ حركت‌ ملت‌ ايران‌ بود و با آثار و جرياني‌ كه‌ از خود به‌ وجود آورد براي‌ هميشه‌ در تاريخ‌ ثبت‌ شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ سلاطين‌ قاجاريه‌ و پهلوي‌ در عقب‌ نگهداشتن‌ كشور ايران‌ فرمودند: ايران‌ زماني‌ در اوج‌ قدرت‌ سياسي‌، اجتماعي‌ و علمي‌ قرار داشت‌ . اما رفتارهاي‌ ظالمانه‌ سلاطين‌، بويژه‌ رژيمهاي‌ اختاپوسي‌، فاسد، ضد مردمي‌، ضد ديني‌ و سرسپرده‌ بيگانگان‌ در دوران‌ سلاطين‌ خبيث‌ و نفرت‌انگيز قاجاريه‌ و پهلوي‌، كشور ما را از هستي‌ ساقط كرد. اما ملت‌ ايران‌ با توكل‌ به‌ خدا و به‌ بركت‌ وحدت‌ كلمه‌ و برخورداري‌ از رهبري‌ آگاه‌، بصير و متكي‌ به‌ دين‌، كاري‌ بسيار بزرگ‌ و عظيم‌ را انجام‌ داد و ورق‌ را برگرداند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ اهميت‌ جاري‌ شدن‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر را در جامعه‌ اسلامي‌ خاطرنشان‌ كردند و فرمودند: امر به‌ نيكي‌ و صلاح‌ و نهي‌ از بديها، مفاسد و تخلفات‌ از نظر قرآن‌ كريم‌ و اسلام‌ تضمين‌ كننده‌ خط صحيح‌ و راه‌ راست‌ است‌. امروز هستند كساني‌ كه‌ اگر فرصتي‌ بيابند با عمل‌ و رفتار خود، ارتكاب‌ تخلف‌ و گناه‌، هتك‌ حرمت‌ احكام‌ الهي‌، زير سؤال‌ بردن‌ و ايجاد ترديد نسبت‌ به‌ مباني‌ انقلاب‌، قصد دارند پايه‌اي‌ از پايه‌هاي‌ نظام‌ اسلامي‌ را مورد تهاجم‌ قرار دهند اما در مقابل‌ آنها، توصيه‌ و نصيحت‌ مردمي‌، خط صحيح‌ را تضمين‌ مي‌كند و بر همين‌ اساس‌ هر كس‌ به‌ اندازه‌ وسعت‌ وجودي‌ و شعاع‌ قدرت‌ خود مسئول‌ است‌ و نبايد در مقابل‌ تخلفات‌، بدعت‌گذاريها، از ميان‌ رفتن‌ سنتها و زمينه‌سازيهايي‌ كه‌ براي‌ تهاجم‌ دشمن‌ صورت‌ مي‌گيرد، بي‌تفاوت‌ باقي‌ بماند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ آحاد ملت‌ ايران‌ را از به‌ فراموشي‌ سپردن‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر برحذر داشتند و فرمودند: نقش‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر در ايران‌ اسلامي‌ روز به‌ روز حياتي‌تر مي‌شود. خطاب‌ كردن‌ متخلف‌ و بهره‌ گرفتن‌ از زبان‌ در نهي‌ او از تخلف‌ و امر وي‌ به‌ معروف‌، يك‌ واجب‌ الهي‌ است‌. استفاده‌ از زبان‌ در انجام‌ اين‌ مهم‌، مبتني‌ بر حكمت‌ و مصلحت‌ است‌ زيرا اثر توالي‌ امر و نهي‌ زباني‌ در انسانها حتي‌ با زبان‌ خوش‌ همانند اثر توالي‌ قطرات‌ آب‌ در سنگ‌ و صخره‌ است‌ كه‌ در آن‌ نفوذ كرده‌ و سر انجام‌ به‌ درون‌ آن‌ راه‌ مي‌يابد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ بر نقش‌ نظام‌ اسلامي‌ و ملت‌ ايران‌ در ترويج‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر در مقياس‌ جهاني‌ تأكيد كردند و فرمودند: در مسائل‌ جهاني‌، ملت‌ ايران‌ و نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ موظف‌ به‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر هستند. راهپيماييهاي‌ ملت‌ ايران‌ كه‌ به‌ مناسبتهاي‌ مختلفي‌ نظير 22 بهمن‌ و روز جهاني‌ قدس‌ انجام‌ مي‌شود از جمله‌ كارهاي‌ مهمي‌ است‌ كه‌ ارزش‌ و عظمت‌ زيادي‌ دارد و از رهگذر اين‌ راهپيماييها دنيا فرياد بلند ملت‌ ايران‌ را در مورد مسائل‌ جهاني‌ دريافت‌ مي‌كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ مسأله‌ فلسطين‌، رژيم‌ غاصب‌ صهيونيستي‌ را فاقد قدرت‌ حقيقي‌ دانستند و فرمودند. كشورهاي‌ عربي‌ و همسايه‌ فلسطين‌ اشغالي‌ به‌ لحاظ نيروي‌ انساني‌ و توانايي‌ تسليحاتي‌ از قدرت‌ كافي‌ براي‌ مقابله‌ با رژيم‌ صهيونيستي‌ و درمان‌ اين‌ غده‌ سرطاني‌، برخوردارند. اما سلاطين‌ و رؤساي‌ كشورهاي‌ عربي‌ به‌ سبب‌ عدم‌ ايمان‌ به‌ خدا و متكي‌ نبودن‌ به‌ ملتها و فقدان‌ احساس‌ مسئوليت‌ صحيح‌ به‌ چنين‌ روزي‌ دچار شده‌اند .
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ برخورداري‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ از سلاح‌ اتمي‌ كه‌ با پشتيباني‌ آمريكا ممكن‌ شده‌ است‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: سلاح‌ اتمي‌ براي‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ قابل‌ استفاده‌ نيست‌ زيرا آنها در هر نقطه‌اي‌ از اين‌ منطقه‌ كه‌ بمب‌ اتمي‌ استفاده‌ كنند، خود از تبعات‌، تشعشات‌ و اثرات‌ آن‌ در امان‌ نخواهند بود، بنا بر اين‌ بمب‌ اتمي‌ براي‌ صهيونيستها قابل‌ استفاده‌ نيست‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ حضور گسترده‌ مردم‌ در مراسم‌ تشييع‌ پيكرهاي‌ مطهر چند تن‌ از سرداران‌ شهيد نيروي‌ هوايي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را از ويژگيهاي‌ مختص‌ اسلام‌ و حركت‌ عظيم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ دانستند و ضمن‌ تجليل‌ از مجاهدتها و فداكاريهاي‌ آنان‌ فرمودند: شهيد ستاري‌ در ميدانهاي‌ جنگ‌، بارها تا مرز شهادت‌ پيش‌ رفت‌ و پيوسته‌ در طلب‌ شهادت‌ بود.
او شب‌ و روز نمي‌شناخت‌ و تمامي‌ لحظات‌ زندگي‌ خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ اسلام‌ و نظام‌ اسلامي‌ كرده‌ بود. شهيد اردستاني‌ نيز يكي‌ از پاكترين‌، مخلص‌ترين‌ و مؤمن‌ترين‌ افراد در تمامي‌ قشرها بود. او عنصري‌ خدايي‌ و شهيدي‌ زنده‌ بود و وجود همين‌ ويژگيها در مسئولين‌ نيروي‌ هوايي‌ سبب‌ شد كه‌ مردم‌ در مراسم‌ تشييع‌ پيكرهاي‌ مطهر اين‌ شهيدان‌ از صميم‌ دل‌ و از روي‌ ايمان‌، احساسات‌ و عواطف‌ و محبت‌ خود را نسبت‌ به‌ آنان‌ ابراز كنند و اين‌ واقعيتي‌ است‌ كه‌ در هيچ‌ نقطه‌اي‌ از جهان‌، نظير آن‌ وجود ندارد.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌، پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ ايراني‌ نماينده‌ مردم‌ قم‌ در مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، قيام‌ خونين‌ مردم‌ قم‌ در نوزدهم‌ دي‌ ماه‌ را سر آغازي‌ براي‌ پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در 22 بهمن‌ ماه‌ سال‌ 57 خواند و بر تبعيت‌ كامل‌ مردم‌ قم‌ از ولايت‌ فقيه‌ و رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تأكيد كرد.
در اين‌ ديدار جمع‌ زيادي‌ از فضلا و طلاب‌ حوزه‌ علميه‌ و ائمه‌ جماعات‌ مساجد و قم‌ و مسئولان‌ ادارات‌ دولتي‌ و نهادهاي‌ انقلابي‌ اين‌ شهر و نيز شماري‌ از فرهنگيان‌، خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا، جانبازان‌ و آزادگان‌ و جمعي‌ از اقشار مختلف‌ مردم‌ حزب‌ الهي‌ قم‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /