پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر:

خشنودی صهيونيست‌ها از اوضاع ناگوار مصر، عراق و ديگر كشورهاي اسلامی درگير اختلافات

ملت مومن موحد و متحد ايران به شكرانه يك ماه روزه داري و عبادت پروردگار، نماز عيد سعيد فطر را با شكوه خاص در سرتاسر ايران پهناور و پر عظمت اقامه كرد.
در كانون اين دايره عظيم معنوي مردم خداجوي تهران، صبح امروز نماز مبارك عيد فطر را به امامت حضرت ايت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در دانشگاه تهران و كيلومترها از خيابانهاي اطراف اقامه كردند.
رهبر انقلاب در خطبه هاي نماز فطر با تبريك اين عيد خجسته به ملت بزرگ ايران و به همه مسلمانان عالم، عبادات و روزه داري مردم در روزهاي گرم و طولاني ماه مبارك رمضان را موجب جلب رضايت پروردگار و ايجاد احساس بهجت و مسرّت معنوي در مردم خواندند و ابراز اميدواري كردند: خداوند متعال توفيق حفظ دستاوردهاي تلاشهاي مجاهدانه رمضان را به همه ملت عطا فرمايد.
ايشان يكي از تلاش هاي مجاهدانه ملت در ماه رمضان را حضور سرافرازانه در راهپيمايي روز جهاني قدس برشمردند و افزودند: ملت ايران با اين راهپيمايي سراسري، زنده بودن و ايستادگي ملي را درباره يكي از مسائل مهم جهان و تاريخ اسلام، ثابت كرد و حقيقتا با هيچ زباني نميتوان اهميت اين حركت را توصيف كرد.
رهبر انقلاب گسترش سنت خوب افطاريهاي ساده در مساجد و خيابانها را از ديگر كارهاي بسيار شايسته در ماه مبارك رمضان برشمردند و با انتقاد اسراف و زياده روي در افطاريهاي بعضي از اشخاص افزودند: مناسب است سنّت دادن افطاري دادن هاي ساده در مساجد و معابر عمومي مورد توجه همه كساني قرار گيرد كه در ماه رمضان نيتِ بذل و بخشش و گشاده دستي دارند.
حضرت ايت الله خامنه اي در خطبه دوم نماز با دعوت همگان به پرهيزگاري در "رفتار" و "گفتار" و تقوا در موضع گيري هاي "اجتماعي، اقتصادي و سياسي"،‌ به تبيين برخي رويدادها و حوادث مهم ايران و منطقه اسلامي پرداختند.
ايشان تشكيل قوه مجريه جديد را حادثه اي مهم برشمردند و افزودند: به فضل پروردگار و با همت و تلاش همه جانبه، اين خواسته قانوني و سنت ملي به بهترين وجه انجام شد.
حضرت ايت الله خامنه اي با آرزوي توفيق براي رئيس جمهور محترم افزودند: انشاءالله به زودي و با انجام وظيفه مجلس شوراي اسلامي در انتخاب وزراي صالح، دولت جديد نيز تشكيل مي شود و با همراهي مردم كارهاي بزرگ، مهم  و دشواري را كه حاوي منافع بزرگي است به بهترين وجه انجام خواهند داد.
رهبر انقلاب در نوعي مقايسه ميان رويدادهاي ايران و كشورهاي شمال آفريقا و غرب آسيا افزودند: متأسفانه بر خلاف حوادث مسرت بخش ايران رويدادهاي منطقه اسلامي نگران كننده است.
ايشان با اشاره به استمرار ظلم و جور صهيونيست ها در حق ملت مظلوم فلسطين افزودند: از جمله مصيبت هاي دنياي كنوني حمايت مدعيان دروغين حقوق بشر و دموكراسي از جنايات آشكار رژيم غاصب صهيونيستي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به از سرگيري مذاكرات دولت خودگران و صهيونيست ها تأكيد كردند: يقينا اين گفتگوها مانند مذاكرات قبلي جز پايمال شدن حقوق فلسطيني ها و تشويق متجاوز به سركوب و جنايت بيشتر، نتيجه اي نخواهد داشت.
رهبر انقلاب با اشاره به ادعاي ميانجي گري آمريكا در اين مذاكرات افزودند: آمريكا آشكارا در طرف غاصبان صهيونيست قرار دارد و دست پخت استكبار مطمئنا به ضرر فلسطيني ها خواهد بود.
ايشان افزودند: دنياي اسلام در مقابل اين ستمِ متراكم، لحظه اي كوتاه نيايد و عمل گرگ هاي درنده صهيونيست و حاميان بين المللي آنها را محكوم كنند.
حضرت ايت الله خامنه اي همچنين با ابراز نگراني از اوضاع وخيم مصر افزودند: احتمال وقوع جنگ داخلي در اين كشور قوت گرفته و اين يك فاجعه است.
ايشان ملت بزرگ مصر، گروهها و نخبگان سياسي و علماي اين كشور را به تأمل در عواقب خطرناك اوضاع جاري فراخواندند و افزودند: آيا اوضاع سوريه، آثار بسيار خطرناك جنگ داخلي و پيامدهاي بسيار ناگوار حضور عوامل مزدور غرب و اسرائيل و تروريست ها در مناطق مختلف جهان اسلام، براي مصري ها قابل درك و عبرت نيست؟
حضرت آيت الله خامنه اي با محكوميت شديد كشتار مردم در مصر تأكيد كردند: زبان خشن گروهها در مقابل يكديگر مطلقا بي فايده است و اگر جنگ داخلي به راه افتد بهانه لازم براي دخالت قدرتهاي بيگانه ايجاد خواهد شد و بلاي بزرگي بر سر ملت مصر خواهد آمد.
ايشان با اشاره به لزوم توجه به دموكراسي و مردم سالاري افزودند: گره مصر را مردم، گروههاي سياسي ـ مذهبي، نخبگان و علماي اين كشور بايد باز كنند و اجازه دخالت به بيگانگان را ندهند.
رهبر انقلاب اوضاع عراق را نيز تأسف بار خواندند و افزودند: در عراق دولت و حكومتي بر سر كار است كه به آراي مردم اتكاء دارد اما ابر قدرتها و مرتجعان منطقه از دست آن ناراحتند.
ايشان افزودند: ترورها، حوادث و كشتار مردم در عراق يقينا با كمك مالي ـ سياسي برخي كشورهاي منطقه و فرا منطقه صورت ميگيرد تا آب خوش از گلوي مردم عراق پايين نرود و اين كشور روي آرامش و آباداني نبيند.
حضرت ايت الله خامنه اي در پايان با اشاره به خشنودي صهيونيست ها از اوضاع ناگوار مصر، عراق و ديگر كشورهاي درگير اختلاف و ناامني، افزودند: سياستمداران، گروههاي سياسي و قشرهاي مختلف مردم عراق اعم از شيعه و سني و كرد و عرب به عواقب خطرناك اختلاف داخلي توجه كنند و متوجه باشند جنگ داخلي زير ساختها را نابود و آينده ملت ها را تباه ميسازد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /