پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار دانش‌آموزان‌ شركت‌كننده‌ در المپيادهاي‌ علمي‌ جهان

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار دانش‌آموزان‌ شركت‌كننده‌ در المپيادهاي‌ علمي‌ جهان‌ با ايشان‌، طي‌ سخناني‌، درخشش‌ علمي‌ دانش‌ پژوهان‌ جوان‌ ايران‌ اسلامي‌ را در سطح‌ جهان‌، نشان‌ از تلاشي‌ مجدانه‌ در جهت‌ جبران‌ عقب‌ماندگيهاي‌ 150ساله‌ اخير دانستند و از آن‌ به‌ عنوان‌ ثمره‌ اتكاء ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ به‌ امكانات‌ ذاتي‌ خود ياد كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر نقش‌ اراده‌هاي‌ استوار، در كسب‌ موفقيتهاي‌ علمي‌ فرمودند: انجام‌ هيچ‌ كاري‌ بدون‌ اراده‌ و خواست‌ فعال‌ انسان‌ امكان‌پذير نيست‌. بنا بر اين‌ خوش‌ استعدادي‌ براي‌ كشف‌ پديده‌هاي‌ علمي‌ كافي‌ نيست‌ و براي‌ اين‌ منظور لازم‌ است‌ نيروهاي‌ با استعداد، به‌ خواست‌ و اراده‌ خود ترتيب‌ اثر بدهند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ سرمايه‌ اصلي‌ دانش‌ پژوهان‌ با استعداد و جوان‌ ايراني‌ را توكل‌ به‌ خدا و اخلاق‌ و رفتار اسلامي‌ و انساني‌ دانستند و فرمودند: نوابغ‌ برجسته‌اي‌ در دنيا وجود داشتند كه‌ خسارات‌ سنگيني‌ را براي‌ بشريت‌ به‌ وجود آوردند و ابزارهايي‌ را به‌ دست‌ قدرتمندان‌ دادند كه‌ امروز از آن‌ عليه‌ ملتها استفاده‌ مي‌شود. بنا بر اين‌ برجسته‌ بودن‌ علمي‌ تنها يك‌ شرط براي‌ صلاح‌ و فلاح‌ محسوب‌ مي‌شود و براي‌ رستگاري‌ بشريت‌ همراه‌ كردن‌ علم‌ با ايمان‌ به‌ خداوند متعال‌ و اخلاق‌ و رفتار انساني‌ ضرورتي‌ اجتناب‌ ناپذير است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در پايان‌ سخنانشان‌ از تلاشها و زحمات‌ مسؤولان‌ آموزش‌ و پرورش‌ و مربيان‌، استادان‌ و سرپرستان‌ گروههاي‌ دانش‌آموزي‌ شركت‌كننده‌ در المپيادهاي‌ علمي‌ جهان‌ تشكر كردند و فرمودند: موفقيتهاي‌ به‌ دست‌ آمده‌ از سوي‌ دانش‌آموزان‌، حادثه‌اي‌ خرسندكننده‌ و با ارزش‌ براي‌ ملت‌ سربلند ايران‌ است‌ و بايد مقدماتي‌ فراهم‌ آيد كه‌ شكوفايي‌ هر چه‌ بيشتر استعدادهاي‌ درخشان‌ ملت‌ ايران‌ را در پي‌ داشته‌ باشد.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ آقاي‌ محمد علي‌ نجفي‌ وزير آموزش‌ و پرورش‌ از دستاوردهاي‌ علمي‌ جوانان‌ ايران‌ در المپيادهاي‌ علمي‌ دانش‌آموزان‌ در سال‌ جاري‌ گزارشي‌ را ارائه‌ كرد و طي‌ آن‌ برنامه‌هاي‌ در دست‌ اجرا براي‌ فراهم‌ كردن‌ زمينه‌هاي‌ رشد هر چه‌ بيشتر استعداد دانش‌ پژوهان‌ جوان‌ را در سطوح‌ عالي‌ برشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /