پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع‌ زيادي‌ از دانشجويان‌ و دانش‌آموزان‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ صبح‌ امروز، در آستانه‌ روز ملي‌ مبارزه‌ با استكبار جهاني‌ در ديدار جمع‌ زيادي‌ از دانشجويان‌ و دانش‌آموزان‌ با ايشان‌ طي‌ سخنان‌ مهمي‌ ضمن‌ تشريح‌ ماهيت‌ نظام‌ سلطه‌ در جهان‌، ضرورت‌ برخورداري‌ قشر جوان‌ كشور از آگاهيهاي‌ سياسي‌ براي‌ بي‌اثر كردن‌ توطئه‌هاي‌ گوناگون‌ دشمن‌ از جمله‌ ضديت‌ با روحانيت‌ اسلام‌ را مورد تأكيد قرار داد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ نيروي‌ جوان‌ دانشجو، طلبه‌ و دانش‌آموز را قشر ممتاز و برگزيده‌ جامعه‌ اسلامي‌ ايران‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: جوانان‌ در هر كشور و در هر برهه‌اي‌ از تاريخ‌ مي‌توانند يكي‌ از مهمترين‌ اقشار سعادت‌آفرين‌ ملتهاي‌ خود باشند. زيرا جوان‌، برخوردار از طهارت‌ فكري‌ است‌ و جلوه‌ عنايات‌ و الطاف‌ الهي‌ بر دل‌ او مي‌تابد بنا بر اين‌ جوانان‌ ايران‌ اسلامي‌ در انجام‌ هر كاري‌ كه‌ عهده‌دار آن‌ هستند بايد مظهر پرهيز و استغفار از گناهان‌ باشند و با كسب‌ روحيه‌ معنوي‌ در صراط مستقيم‌ الهي‌ به‌ سوي‌ كمال‌ انساني‌ حركت‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ مصائبي‌ كه‌ نسل‌ جوان‌ امروز جهان‌ غرب‌ گرفتار آن‌ است‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: امروز انواع‌ بدبختيها، گريبانگير جوانان‌ و پدر و مادرها در جوامع‌ غربي‌ شده‌ است‌. آنان‌ چوب‌ دوري‌ از خدا و ناپرهيزي‌ از گناه‌ را كه‌ ظلم‌ به‌ نفس‌ انسان‌ است‌ مي‌خورند و ديري‌ نخواهد پاييد كه‌ سيلاب‌ گندابهاي‌ اخلاقي‌ در غرب‌، تمدن‌ و سعادت‌ كشورهاي‌ غربي‌ را كه‌ بر پايه‌ مادي‌گري‌ بنا شده‌ است‌ ويران‌ و نابود خواهد كرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ضرورت‌ حفظ روحيه‌ مبارزه‌ و ايستادگي‌ در برابر دشمن‌ را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: در دنيايي‌ كه‌ نظام‌ سلطه‌ براي‌ اعمال‌ حاكميت‌ خود مي‌كوشد، ادامه‌ نظام‌ مبتني‌ بر فضيلت‌، معنويت‌ و تسليم‌ ناپذيري‌ در برابر سلطه‌گران‌ مستلزم‌ مبارزه‌ و مجاهدت‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بيان‌ ماهيت‌ نظام‌ سلطه‌ فرمودند: نظام‌ سلطه‌ به‌ مفهوم‌ آن‌ است‌ كه‌ ملتها و دولتها بايد سلطه‌گر يا سلطه‌پذير باشند. نظام‌ سلطه‌، نظامي‌ غير انساني‌ و بر خلاف‌ فطرت‌ انسان‌ است‌ كه‌ در آن‌ قانون‌ جنگل‌ حاكميت‌ دارد و امروز هر ظلمي‌ كه‌ در دنيا به‌ وجود آيد، بخشي‌ از آن‌ به‌ عهده‌ آمريكاست‌ كه‌ مظهر نظام‌ سلطه‌ محسوب‌ مي‌شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ ماهيت‌ تروريستي‌ رژيم‌ غاصب‌ صهيونيستي‌ فرمودند: جوان‌ مؤمن‌ و مبارزي‌ كه‌ به‌ دست‌ صهيونيستهاي‌ جنايتكار به‌ شهادت‌ رسيد، جرمش‌ اين‌ بود كه‌ در برابر ظلم‌ و ستم‌ آنها ايستاده‌ بود و افتخار مي‌كرد كه‌ از اسلام‌ و حضرت‌ امام‌ (ره‌) تبعيت‌ مي‌كند.
و دردآور اين‌ است‌ كه‌ حتي‌ يك‌ نفر در دنياي‌ غرب‌ حركت‌ تروريستي‌ صهيونيستها در به‌ شهادت‌ رساندن‌ اين‌ مبارز فلسطيني‌ را محكوم‌ نكرد و اين‌ همان‌ چهره‌ زشت‌ نظام‌ سلطه‌ حاكم‌ برجهان‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از استقلال‌ به‌ عنوان‌ اساس‌ نظام‌ اسلامي‌ ياد كردند و فرمودند: در برابر نظام‌ سلطه‌، جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ مبناي‌ كار خود را بر مفاهيم‌ و ارزشهاي‌ الهي‌ و اسلامي‌ قرار داده‌ است‌ و تصميم‌ دارد كه‌ جامعه‌ را سعادتمند كند و اين‌ سعادت‌ نيازمند استقلال‌ در زندگي‌، انديشه‌، انتخاب‌ هدف‌ و سازندگي‌ است‌ و براي‌ تحقق‌ اين‌ مهم‌، مبارزه‌ و مجاهدت‌ اجتناب‌ ناپذير است‌ زيرا دشمن‌ سلطه‌گر تحمل‌ چنين‌ ملتي‌ را ندارد و انواع‌ توطئه‌ها را در زمينه‌هاي‌ فرهنگي‌، اقتصادي‌ و امنيتي‌ عليه‌ ايران‌ اسلامي‌ به‌ اجرا گذاشته‌ است‌ تا مانع‌ پيشرفت‌ ملت‌ ايران‌ شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر ضرورت‌ تعميق‌ بينش‌ سياسي‌ جوانان‌ ايران‌ فرمودند: قشر جوان‌ كشور بويژه‌ در محيطهاي‌ علمي‌ و تحصيلي‌ براي‌ آن‌ كه‌ بتواند در برابر توطئه‌ دشمن‌ بايستد بايد بيدار و هوشيار و داراي‌ قدرت‌ تحليل‌ سياسي‌ باشد، جبهه‌بندي‌هاي‌ دنيا را بشناسد و از موقعيت‌، هدف‌ و ابزار دشمن‌ آگاهي‌ پيدا كند و اين‌ مهم‌ نيازمند كار، مطالعه‌ و انجام‌ مباحث‌ سياسي‌ است‌. رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تهاجم‌ عليه‌ نظام‌ روحانيت‌ را در ايران‌، از جمله‌ اهداف‌ دشمنان‌ اسلام‌ در محيطهاي‌ دانشگاهي‌ برشمردند و فرمودند: از صد سال‌ پيش‌ تا كنون‌ هرگاه‌ مبارزه‌ يا تحولي‌ بزرگ‌ در ايران‌ اتفاق‌ افتاده‌ است‌، غالبا رهبران‌ آن‌ روحاني‌ بودند بنا بر اين‌ دشمنان‌ اسلام‌ مبارزه‌ ديرينه‌اي‌ را براي‌ از ميان‌ برداشتن‌ سازمان‌ روحانيت‌ شروع‌ كردند و دستگاه‌ حكومت‌ پهلوي‌ براي‌ قلع‌ و قمع‌ روحانيت‌ شيوه‌هاي‌ مختلفي‌ را بكار بست‌ اما از اين‌ تلاشها سودي‌ نبرد. حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ اين‌ كه‌ دشمن‌ براي‌ زدودن‌ ايمان‌ ديني‌ از جامعه‌ بهترين‌ راه‌ را حذف‌ روحانيت‌ مي‌داند، فرمودند: اساس‌ روحانيت‌ براي‌ حفظ دين‌ در جامعه‌ امر لازمي‌ است‌ و در راس‌ روحانيت‌ فقها و مراجع‌ بزرگ‌ تقليد هستند كه‌ دشمن‌ نمي‌تواند آنان‌ را از لحاظ علمي‌ و تقوايي‌ تخطئه‌ كند لذا مي‌كوشد بين‌ آنان‌ و قشر جوان‌ فاصله‌ بيندازد. روحانيت‌ اسلام‌ داراي‌ علم‌ فقاهت‌ و روش‌ استنباط دين‌ است‌ و استنباط از دين‌ كار عاميانه‌اي‌ نيست‌ بلكه‌ يك‌ روش‌ علمي‌ و كاري‌ تخصصي‌ است‌ كه‌ چنانچه‌ روش‌ فقاهت‌ را از ميان‌ بردارند، چيزي‌ از دين‌ باقي‌ نخواهد ماند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ علت‌ انحراف‌ گروههاي‌ به‌ ظاهر مسلمان‌ و روشنفكر را عدم‌ توان‌ علمي‌ لازم‌ براي‌ استنباط از دين‌ دانستند و فرمودند: وقتي‌ كه‌ دين‌ متولي‌ و مفسر رسمي‌ نداشته‌ باشد، عده‌اي‌ دين‌ را با تفكرات‌ ماركسيستي‌، سرمايه‌داري‌ و دموكراسي‌ غربي‌ تطبيق‌ مي‌دهند و اساس‌ آن‌ را به‌ انحراف‌ مي‌كشانند. رژيم‌ پهلوي‌ نيز پس‌ از شكست‌ طرح‌ حذف‌ روحانيت‌ به‌ عنوان‌ متولي‌ و مفسر رسمي‌ دين‌ در صدد بود تا عده‌اي‌ به‌ اصطلاح‌ روشنفكر را با پول‌ و پشتيباني‌، جهت‌ انحراف‌ دين‌ تربيت‌ كند ليكن‌ با قيام‌ و روشنگريهاي‌ امام‌ راحل‌ (ره‌) مراجع‌ تقليد و روحانيت‌ مورد تجليل‌ و تقديس‌ مردم‌ قرار گرفتند و روحانيون‌ متولي‌ وظيفه‌ اصلي‌ خود در هدايت‌ و اداره‌ جامعه‌ شدند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ توجه‌ نسل‌ جوان‌ كشور را به‌ فتنه‌اي‌ كه‌ براي‌ تحريف‌ حقايق‌ مربوط به‌ روحانيت‌ اسلام‌ صورت‌ مي‌گيرد جلب‌ كردند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: روحانيت‌ خدمتگزار مردم‌ و نهادي‌ كم‌توقع‌ است‌ كه‌ بناي‌ بر دنيا ندارد، بنا بر اين‌ هر كسي‌ كه‌ امروز با روحانيت‌ مقابله‌ كند بيش‌ از همه‌ دل‌ آمريكاييها و صهيونيستها را شاد كرده‌ است‌ و اينجانب‌ به‌ كساني‌ كه‌ حقايق‌ را وارونه‌ منتشر مي‌كنند نصيحت‌ مي‌كنم‌ كه‌ به‌ اين‌ فتنه‌ خاتمه‌ دهند چه‌ در صورتي‌ كه‌ اين‌ كار از روي‌ غرض‌ و سوء نيت‌ باشد، نظام‌ اسلامي‌ آن‌ را تحمل‌ نخواهد كرد .
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /