پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان‌، مسؤولان‌ و نيروهاي‌ سپاه‌ ، نيروي‌ انتظامي‌ و جانبازان‌ پاسدار

به‌ مناسبت‌ هفته‌ پاسدار و همزمان‌ با ميلاد پربركت‌ خورشيد عرصه‌ جهاد و شهادت‌، حضرت‌ سيدالشهدا حسين‌ بن‌ علي‌(ع‌) صبح‌ امروز هزاران‌ تن‌ از فرماندهان‌، مسؤولان‌ و نيروهاي‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و نيروي‌ انتظامي‌ و نيز جمعي‌ از جانبازان‌ پاسدار در حسينيه‌ امام‌ خميني‌(رض‌) با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا ديدار كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار، ميلاد فرخنده‌ و شريف‌ ابا عبدالله‌ الحسين‌(ع‌) و هفته‌ پاسدار را به‌ عموم‌ ملت‌ مؤمن‌ ايران‌ و پاسداران‌ و جانبازان‌ تبريك‌ گفتند و با اشاره‌ به‌ تأثير نام‌ امام‌ حسين‌(ع‌) در جذب‌ دلهاي‌ مسلمين‌ فرمودند: تأثيري‌ كه‌ خداوند متعال‌ در نام‌ حسين‌ بن‌ علي‌(ع‌) قرار داده‌ است‌، همواره‌ موجب‌ برانگيخته‌ شدن‌ عواطف‌ و احساسات‌ مسلمانان‌ با معرفت‌ مي‌شود و يك‌ حالت‌ معنوي‌ را در دل‌ و جان‌ آنان‌ به‌ وجود مي‌آورد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ همچنين‌ شخصيت‌ بارز امام‌ حسين‌(ع‌) را از ابعاد معرفتي‌ و تاريخي‌ مورد توجه‌ قرار دادند و با تأكيد بر لزوم‌ عبرت‌ گرفتن‌ از ماجراي‌ آن‌ حضرت‌ فرمودند: يك‌ عامل‌ اصلي‌ كه‌ ماجراي‌ امام‌ حسين‌(ع‌) را به‌ وجود آورد; رواج‌ دنياطلبي‌ و فساد و فحشايي‌ بود كه‌ غيرت‌ ديني‌ و حساسيت‌ و مسؤوليت‌ ايماني‌ را از مسلمانان‌ گرفت‌ و جامعه‌ آن‌ روز را تخدير كرد. همچنين‌ پيروان‌ حق‌ كه‌ ستونهاي‌ بناي‌ ولايت‌ و تشيع‌ محسوب‌ مي‌شدند از توجه‌ به‌ سرنوشت‌ دنياي‌ اسلام‌ اعراض‌ كردند و به‌ آن‌ اهميتي‌ ندادند و نتيجه‌ آن‌ شد كه‌ دشمن‌ آنها را مورد تاخت‌ و تاز خود قرار داد و اين‌ نيز يكي‌ ديگر از عوامل‌ مؤثر در به‌ وجود آمدن‌ ماجراي‌ امام‌ حسين‌ (ع‌) بود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از استمرار پايداري‌ در مصاف‌ با باطل‌ و خالي‌ نكردن‌ ميدان‌ به‌ عنوان‌ راز اصلي‌ بقاي‌ معارف‌ انبيا الهي‌ ياد كردند و فرمودند: امروز دنيا در زير پرچم‌ معارف‌ و تعاليم‌ انبيا الهي‌ قرار دارد و راز آن‌ نيز در خستگي‌ناپذيري‌ انبيا و حضور آنان‌ در ميدان‌ نبرد با دشمن‌ است‌. اين‌ تجربه‌ يكبار به‌ شكل‌ صحيح‌ مورد استفاده‌ قرار گرفت‌ كه‌ پيروزي‌ مطلق‌ را براي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در پي‌ داشت‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ خستگي‌ناپذيري‌ حضرت‌ امام‌ خميني‌(رض‌) در مبارزه‌ با دشمن‌ و راه‌ نيافتن‌ شكست‌ و ناكامي‌ در وجود آن‌ بزرگوار اشاره‌ كردند و فرمودند: امام‌ عظيم‌الشأن‌ در سخت‌ترين‌ شرايط نيز تصميم‌ به‌ عقب‌ نشيني‌ نداشت‌ و همانند كوه‌ استوار و پابرجا در مواضع‌ خود مي‌ايستاد.
حضرت‌ امام‌ در برابر تهديد آمريكا و شوروي‌، اتحاد دو ابرقدرت‌، تحميل‌ جنگ‌ هشت‌ ساله‌، حمله‌ آمريكا به‌ طبس‌ و نيز محاصره‌ اقتصادي‌، تبليغاتي‌ و سياسي‌ ايستادگي‌ كرد و هيچ‌ طوفاني‌ نتوانست‌ او را به‌ لرزه‌ درآورد. بنا بر اين‌ او پيروز و دشمن‌ مغلوب‌ انقلاب‌ اسلامي‌ شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ جنجالهاي‌ تبليغاتي‌ آمريكا و اظهارات‌ مقامات‌ رژيم‌ اين‌ كشور عليه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را نشانه‌ روشني‌ از پيروزي‌ ملت‌ ايران‌ و احساس‌ شكست‌ و ترس‌ آمريكا از ايران‌ دانستند و فرمودند: امروز در راس‌ قدرتهاي‌ جهاني‌، قدرتي‌ قرار دارد كه‌ به‌ فضيلت‌ حقيقي‌ و انساني‌ پايبند نيست‌ و سردمداران‌ توسعه‌طلبان‌، تنها در صدد گسترش‌ سلطه‌گري‌ خود بر ملتها هستند و هيچ‌ اصلي‌ از اصول‌ انساني‌ براي‌ آن‌ها اعتبار ندارد. كساني‌ كه‌ امروز در راس‌ قدرت‌ آمريكا قرار دارند، دموكراسي‌ را مادامي‌ كه‌ منافع‌ آنان‌ را تأمين‌ كند، قبول‌ دارند و در غير اين‌ صورت‌ هيچ‌ ارزشي‌ براي‌ دموكراسي‌ قائل‌ نيستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ تحولات‌ دنياي‌ امروز و جايگاه‌ و موقعيت‌ ملتها در مقابله‌ با سلطه‌طلبيهاي‌ آمريكا اشاره‌ كردند و فرمودند: كانونهاي‌ مقاومت‌ در برابر تحميلهاي‌ سياستمداران‌ زياده‌طلب‌، گستاخ‌ و بد اخلاق‌ آمريكا در حال‌ افزايش‌ است‌ و اروپا و كشورهاي‌ بزرگ‌ آسيا نيز به‌ آمريكا اجازه‌ نمي‌دهند كه‌ براي‌ آنها تكليف‌ تعيين‌ كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ اتكا به‌ نفس‌ و پرداختن‌ به‌ خود را براي‌ ملت‌ بزرگ‌ و برخوردار از استعدادهاي‌ درخشان‌ ضروري‌ دانستند و فرمودند: انقلاب‌ اسلامي‌ و ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ كانون‌ اصلي‌ مقاومت‌ در برابر آمريكاست‌ و بر همين‌ اساس‌ سردمداران‌ رژيم‌ اين‌ كشور از ملت‌ ايران‌ به‌ شدت‌ كينه‌ دارند. ملت‌ مؤمن‌ و انقلابي‌ ايران‌ همراه‌ با دولت‌ خدمتگزار به‌ تبعيت‌ از امام‌ خود همانند كوه‌ در مقابل‌ تحميلهاي‌ آمريكا ايستاده‌اند و اين‌ تنها راه‌ مقابله‌ با تهديدها، جوسازيها و اهانت‌ آمريكا به‌ ملت‌ و مسؤولان‌ ايران‌ اسلامي‌ است‌.
فرمانده‌ كل‌ قوا نقش‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را در مقابله‌ با تحميلهاي‌ آمريكا بسيار مهم‌ توصيف‌ كردند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: ملت‌ شجاع‌ ايران‌ و بويژه‌ جوانان‌ مؤمن‌ كشور كه‌ طعم‌ عزت‌ را در مقابله‌ با تحميلهاي‌ دشمنان‌ اسلام‌ چشيده‌اند، بايد در تمام‌ شرايط به‌ دشمن‌ تفهيم‌ كنند كه‌ از مواضع‌ اسلامي‌ و انقلابي‌ ذره‌اي‌ عقب‌ نخواهند نشست‌ و جوانان‌ با ايمان‌، پاسداران‌ سلحشور و متبحرين‌ در ميدانهاي‌ نبرد كه‌ فضاي‌ جهاد و شهادت‌ را درك‌ كرده‌اند به‌ اين‌ مهم‌ توجه‌ كنند كه‌ گفتار، رفتار و ظاهر و باطنشان‌ بايد سرشار از ايستادگي‌ و اقتدار باشد.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ موحدي‌ كرماني‌ نماينده‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در سپاه‌ پاسداران‌ و سردار سرلشكر محسن‌ رضايي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ هر يك‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ ميلاد خجسته‌ و با سعادت‌ حسين‌ بن‌ علي‌(ع‌) را به‌ معظم‌له‌ تبريك‌ گفتند و بر هوشياري‌ سپاه‌ پاسداران‌ در رديابي‌ حركتهاي‌ موذيانه‌ دشمنان‌ اسلام‌ و آمادگي‌ كامل‌ براي‌ مقابله‌ با آنان‌ تأكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /