پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع‌ زيادي‌ از اقشار مختلف‌ مردم‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ صبح‌ امروز در ديدار جمع‌ زيادي‌ از اقشار مختلف‌ مردم‌ با ايشان‌ كه‌ به‌ مناسبت‌ ميلاد مبارك‌ منجي‌ عالم‌ بشريت‌ حضرت‌ مهدي‌ موعود (عج‌) انجام‌ شد طي‌ سخناني‌ از اين‌ روز بزرگ‌ به‌ عنوان‌ يك‌ عيد حقيقي‌ براي‌ بشريت‌ و بويژه‌ انسانهاي‌ مظلوم‌ و عدالتخواه‌ در طول‌ تاريخ‌ نام‌ بردند و آثار و بركات‌ ناشي‌ از اعتقاد به‌ ظهور آن‌ حضرت‌ در جهت‌ تكامل‌ معنوي‌ و عروج‌ انسان‌ و نيز ايجاد اميد و نشاط در مبارزات‌ ملتها عليه‌ ظلم‌ و ستم‌ را برشمردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار ميلاد خورشيد عالم‌ تاب‌ عدالت‌ را به‌ ملت‌ ايران‌، امت‌ اسلام‌ و مستضعفان‌ جهان‌ تبريك‌ گفتند و در بيان‌ اهميت‌ اعتقاد به‌ ظهور امام‌ عصر (عج‌) فرمودند: مهدي‌ موعود (عج‌) مظهر رحمت‌ و قدرت‌ حق‌ و مظهر عدل‌ الهي‌ است‌ و كساني‌ كه‌ بتوانند با اين‌ كانون‌الشاع‌ و رحمت‌ و تفضلات‌ الهي‌ ارتباط روحي‌ و معنوي‌ برقرار كنند در تقرب‌ به‌ خداوند توفيق‌ بيشتري‌ مي‌يابند، زيرا نفس‌ توسل‌ و توجه‌ و ارتباط قلبي‌ با آن‌ حضرت‌ موجب‌ عروج‌ و رشد روحي‌ و معنوي‌ انسان‌ مي‌شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اعتقاد به‌ ظهور امام‌ زمان‌ (عج‌) را مايه‌ اميد منتظران‌ حضرت‌ دانستند و فرمودند: اميد موجب‌ تلاش‌، حركت‌، مبارزه‌ پيشرفت‌ و زنده‌ ماندن‌ انسان‌ مي‌شود. ملتي‌ كه‌ اميد روشني‌ در دل‌ داشته‌ باشد در برابر ظلم‌ و بي‌عدالتي‌ و هر قدرت‌ مسلط ظالمي‌ به‌ مبارزه‌ بر مي‌خيزد و راه‌ را براي‌ استقرار عدل‌ باز مي‌كند و با اين‌ اعتقاد و اميد، شيعه‌ تا كنون‌ از پيچ‌ و خمهاي‌ عجيب‌ و غريبي‌ كه‌ در سر راه‌ او قرار داده‌ بودند عبور كرده‌ است‌ و سر انجام‌ امروز پرچم‌ سربلند اسلام‌ و قرآن‌ در دست‌ ملت‌ مسلمان‌ و شيعه‌ ايران‌ قرار دارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تلاش‌ در جهت‌ بي‌اعتقاد كردن‌ ملتها به‌ ظهور منجي‌ عالم‌ بشريت‌ را يكي‌ از اساسيترين‌ فعاليتهاي‌ استعمار و استثمار دانستند و فرمودند: ايمان‌ و اعتقاد به‌ امام‌ زمان‌ مانع‌ از تسليم‌ شدن‌ است‌ و ملتهاي‌ با ايماني‌ كه‌ حضور قطب‌ عالم‌ امكان‌ را در ميان‌ خود احساس‌ مي‌كنند، از حضور او اميد و نشاط مي‌گيرند و براي‌ مجد و عظمت‌ اسلام‌ مبارزه‌ و مجاهدت‌ مي‌كنند و با تكيه‌ بر همين‌ اميد درخشان‌ بود كه‌ ملت‌ بزرگ‌ ايران‌ پرچم‌ اسلام‌ را به‌ اهتزاز درآورد و افتخار طول‌ تاريخ‌ بشر و تاريخ‌ اسلام‌ شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ به‌ پيشرفتهاي‌ ملت‌ ايران‌ در ابعاد مختلف‌ اشاره‌ كردند و با مفتضح‌ خواندن‌ تلاشهاي‌ اخير دستگاه‌ سياسي‌ آمريكا عليه‌ ايران‌ فرمودند:، قدرت‌، عزم‌ راسخ‌ و اميد ملت‌ مقتدر ايران‌ موجب‌ شده‌ است‌ كه‌ قدرتمندان‌ و سياستمداران‌ آمريكا در برابر ملت‌ و دولت‌ ايران‌ دست‌ به‌ انجام‌ اقدامات‌ نسنجيده‌ و ابلهانه‌اي‌ بزنند و بر اساس‌ قضاوت‌ دنيا، اقدام‌ مفتضح‌ آنان‌ در تصويب‌ بودجه‌ براي‌ انجام‌ اقدامات‌ خرابكارانه‌ عليه‌ ايران‌ اسلامي‌، به‌ ضرر آمريكا تمام‌ خواهد شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ فعاليتهاي‌ خرابكارانه‌ آمريكا عليه‌ ايران‌ طي‌ سالهاي‌ پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: مصوبه‌ آمريكا در مورد اختصاص‌ بودجه‌ براي‌ خرابكاري‌ در ايران‌ يك‌ داغ‌ باطله‌ خدايي‌ بر پيشاني‌ آمريكاست‌. از نظر انسانهاي‌ با فرهنگ‌ و سياستمداران‌ عاقل‌ و انديشمند در سطح‌ جهان‌، اين‌ تلاش‌ قبيح‌ و شرم‌آور سردمداران‌ آمريكا ناموفق‌ است‌ و بدون‌ آن‌ كه‌ بتوانند آن‌ را بفهمند، آمريكا در انزوا قرار گرفت‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ محكوميت‌ اقدام‌ آمريكا از نظر افكار عمومي‌ جهان‌ فرمودند: ايران‌ اسلامي‌ اجازه‌ نخواهد داد كه‌ اين‌ اقدام‌ سخيف‌ و رسواي‌ آمريكا به‌ فراموشي‌ سپرده‌ شود. مردم‌ دنيا و نسلهاي‌ آينده‌ بايد بدانند كه‌ وقاحت‌ رژيم‌ آمريكا در برهه‌اي‌ از زمان‌ به‌ حدي‌ رسيد كه‌ در برابر يك‌ دولت‌ و ملت‌ مقتدر و آزاد با صراحت‌ دست‌ به‌ زشت‌ترين‌ و محكوم‌ترين‌ كار ممكن‌ در مناسبات‌ بين‌المللي‌ زد. دولتمردان‌ آمريكا تصور مي‌كنند كه‌ دنيا تسليم‌ آنان‌ خواهد شد اما اين‌ تصور اشتباه‌ خسارت‌ فراواني‌ را براي‌ آمريكا به‌ دنبال‌ خواهد داشت‌ زيرا ملتهايي‌ كه‌ با استبداد داخلي‌ و رژيمهاي‌ مستبد مبارزه‌ كرده‌اند استبداد آمريكايي‌ را تحمل‌ نخواهند كرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ تسليم‌ناپذيري‌ دولتهاي‌ با شخصيت‌ اروپايي‌، آسيايي‌ و آفريقايي‌ را در برابر آمريكا مورد تأكيد قرار دادند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: ملت‌ مبارز و رشيد ايران‌ ميدانهاي‌ مبارزه‌ را تجربه‌ كرده‌ است‌، نيرومند است‌، قدرت‌ نظامي‌ خود را سنجيده‌ است‌ و دريافته‌ است‌ كه‌ چگونه‌ مي‌توان‌ در مقابل‌ دنياي‌ ظلم‌ و استكبار مبارزه‌ كرد بنا بر اين‌ در برابر چنين‌ ملتي‌ اگر آمريكا پا به‌ جلو بردارد، اين‌ ملت‌ مشت‌ محكمي‌ را بر دهان‌ او خواهد كوبيد. در دل‌ ملت‌ ايران‌ خورشيد اميد به‌ آينده‌ مي‌درخشد و در زندگي‌ به‌ لطف‌ و مدد الهي‌ اميدوار است‌، بر همين‌ اساس‌ مرعوب‌ و تسليم‌ آمريكا نخواهد شد.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، مهندس‌ غرضي‌ وزير پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ به‌ نمايندگي‌ از حاضران‌، ميلاد حضرت‌ بقيه‌ الله‌ الاعظم‌، مهدي‌ موعود (عج‌) را به‌ معظم‌له‌ تبريك‌ گفت‌ و اهم‌ برنامه‌هاي‌ اين‌ وزارتخانه‌ را براي‌ ارائه‌ خدمات‌ هر چه‌ بيشتر و بهتر به‌ مردم‌ يادآور شد.
اين‌ گزارش‌ همچنين‌ حاكيست‌ كه‌ در اين‌ ديدار جمعي‌ از مديران‌ و كاركنان‌ وزارتخانه‌هاي‌ پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌، جهاد سازندگي‌، تعاون‌ و اداره‌ كل‌ بازرگاني‌ استان‌ تهران‌ به‌ همراه‌ وزراي‌ پست‌ و تلگراف‌ و تلفن‌، جهاد سازندگي‌ و تعاون‌، نماينده‌ ولي‌فقيه‌ در جهاد سازندگي‌، گروهي‌ از بسيجيان‌ ادارات‌، اقشار مختلف‌ مردم‌ شهرستان‌ نجف‌ آباد اصفهان‌ همراه‌ با امام‌ جمعه‌ اين‌ شهر، گروهي‌ از مددجويان‌ كميته‌ امداد امام‌ خميني‌ (رض‌) از شهر دامغان‌ و جمعي‌ از خانواده‌هاي‌ مفقودين‌، اسرا و گروهي‌ از آزادگان‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /