پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت آغاز سال نو

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در آغاز سال نو طى پيامى، توجه دولت و ملت ايران را به ضرورت و اهميت پرهيز از اسراف در استفاده از ثروت عمومى و منابع مالى و طبيعى كشور و نيز اهتمام به انجام كارهاى سازنده، صحيح و منطقى در جهت مبارزه با دشمن جلب كردند و از مسؤولان دولتى خواستند كه به نحوه شايسته نسبت به اخذ ماليات از ثروتهاى كلان و بادآورده اقدام كنند.
مقام معظم رهبرى در اين پيام، عيد سعيد نوروز را به آحاد ملت ايران و به ملتهاى فارسى زبان تبريك گفتند و عيد نوروز را عاملى در جهت همبستگى هر چه بيشتر ملتهاى برادر، همسايه و مؤمن دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اى سال گذشته را براى انجام كارهاى بزرگ، سالى پركار و پربار دانستند و فرمودند: در سالى كه گذشت دولت و مجلس توانستند برنامه دوم را آغاز كنند و كارهاى مهمى را در جهت پيشرفت امور كشور و پيشبرد امور زيربنايى و سازندگى به انجام برسانند. دستگاه قضايى اقدامات اميد بخشى را در مبارزه با فساد و افراد فاسد و نيز محاكمه كسانى كه دست چپاول و سوء استفاده به سوى بيت المال دراز كرده بودند به عمل آورد و خائنين به سزاى خود رسيدند و اين همان هنر بزرگ قوه قضاييه است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از حضور مردم در صحنه انقلاب و سازندگى و نيز كمك به دولت تمجيد كردند و فرمودند: حضور، همت و خواست مردم موجب تشويق مسؤولين و انجام كار بهتر، بيشتر و جدى تر مى شود و بدون حضور و كمك مردم هيچكس نمى تواند در اين كشور كار مهمى را با موفقيت به انجام رساند. مردم در سال گذشته با حضور عظيم خود در راهپيمائيها و بويژه در امر انتخابات، دشمن را در اهداف تبليغاتى خود ناكام گذاشتند و انتظار مى رود كه مردم ايران مرحله دوم انتخابات مجلس شوراى اسلامى را نيز به بهترين وجه ممكن برگزار كنند زيرا به اين مهم آگاهند كه سرنوشت كشور بسته به اراده و همت و ايمان آنان است.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از پيام نوروزى خود ضرورت رعايت استفاده از منابع مالى كشور را به مسؤولين دولتى و مردم گوشزد كردند و فرمودند: ايران، كشور ثروتمندى است و مى تواند علاوه بر اداره وضع امروز خود، برنامه هاى آينده را نيز پى ريزى، تضمين و تأمين كند و اين مهم به پرهيز از اسراف و زياده روى در استفاده از منابع ثروت بستگى دارد. اسراف از نظر شرعى گناه و حرام است و از نظر منطق عقلانى و اداره كشور نيز يك كار ممنوع و زشت محسوب مى شود بنا بر اين مسؤولان دولتى و همه كسانى كه مأمور انجام وظايفى در امور دولتى هستند و همچنين آحاد مردم وظيفه دارند كه از اسراف در ثروت عمومى و موجوديهاى كشور، اسراف در منابع طبيعى و زياده روى در مصرف نان، آب، انرژى و نيروى انسانى پرهيز كنند و براى اين منظور مسؤولين دولتى موظف به برنامه ريزى هستند.
حضرت آيت الله خامنه اى اهميت انجام كارهاى سازنده، صحيح و منطقى را به عنوان حركتى در جهت مبارزه با دشمن مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: تلاش براى كسب علم و افزايش ثروت ملى و نيز تلاش براى اداره كشور و پيشبرد امور مردم، مفهومى جز مبارزه با دشمن و انجام يك كار سازنده ندارد و بر همين اساس مردم و مسؤولين در هر بخش كه مشغول به كار هستند بايد وظايف خود را به نحو صحيح و سازنده به انجام رسانند تا براى كشور و آينده ملت مفيد و مؤثر باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ضرورت اخذ ماليات از ثروتها و درآمدهاى كلان تأكيد كردند و فرمودند: افراد بسيارى هستند كه ثروتهاى بادآورده اى دارند و ماليات آن را كه متعلق به مردم است نمى پردازند، بنا بر اين دولت بايد به نحو شايسته ماليات، يعنى حق مردم را از كسانى كه ثروتهاى زيادى را كسب كرده اند اخذ كند. گرفتن ماليات و نيز ادا كردن آن يك وظيفه است و بايد در اذهان و افكار جامعه اين مسأله مهم جا بيفتد كه منع ماليات و منع اداى حقوق عمومى دولت و ملت يك عمل خلاف و گناه است.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از اين پيام، حضور جوانان در مجالس دينى، مساجد و نمازهاى جماعت را نشان از توجه جدى تر و بيشتر آنان به معنويات دانستند و فرمودند: حضور جوانان در اجتماعات دينى و عبادى و نيز توجه آنان به امور دانشجويى و پيشرفت علم در كشور به هيچ وجه براى دشمنان اسلام خوشايند نيست زيرا و جود انبوهى از جوانان دانشجو و طالبان علم، آينده كشور را تضمين و تأمين مى كند. همچنين درخشش جوانان در مسابقات علمى جهانى و نيز موفقيت آنان در عرصه هاى ورزشى، در واقع مبارزه با استكبار و كمك به آينده كشور محسوب مى شود و بر همين اساس جوانان ما بايد حضور برجسته خود را در صحنه هاى علمى، معنوى، عبادى، اجتماعى و ورزشى ادامه دهند و بر افتخارات كشور و ملت خود بيفزايند.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان اين پيام اهميت شركت گسترده مردم را در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراى اسلامى خاطر نشان كردند و فرمودند: مردم بايد به كسانى رأى دهند كه به آنها اعتماد و اطمينان دارند و مى دانند كه دچار انحراف و فساد نخواهند شد و براى اسلام، پيشبرد اهداف انقلاب و گسترش و تعميق ارزشهاى انقلابى و نيز رفاه مردم كار و تلاش خواهند كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /