پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد از نمايشگاه بين‏المللى كتاب تهران

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز از نهمين نمايشگاه بين المللى كتاب تهران بازديد كردند و از نزديك با تازه هاى كتاب آشنا شدند.
در اين بازديد كه آقاى ميرسليم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى مقام معظم رهبرى را همراهى مى كرد، رهبر معظم انقلاب اسلامى در مقابل هر يك از غرفه هاى نمايشگاه، ضمن مرور عناوين تازه ترين كتابهاى منتشره، با نويسندگان، مترجمان و ناشران كتابها به گفتگو پرداختند.
در جريان اين بازديد مسؤولين برگزارى نهمين نمايشگاه بين المللى كتاب تهران، توضيحاتى در خصوص ويژگيهاى نمايشگاه كتاب امسال به استحضار مقام معظم رهبرى رساندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان بازديد 4 ساعته خود از نمايشگاه بين المللى كتاب تهران، در يك گفتگوى راديويى، برگزارى نمايشگاههاى بين المللى كتاب را بهار كتاب ناميدند و اظهار اميدوارى كردند كه گروههاى زيادى از مردم بويژه جوانها و دوستداران كتاب بتوانند در طول سال از چنين نمايشگاههايى استفاده كنند.
مقام معظم رهبرى كشور ايران را داراى تمدن، تاريخ و فرهنگ كهن دانستند و اظهار داشتند: توقع من از همه مردم اين است كه كتاب و كتاب خوانى را جدى بگيرند و از همه اوقات ضايع شونده خود مثلا در تاكسى، اتوبوس و يا موارد ديگر استفاده كنند و به مطالعه و كتابخوانى بپردازند. چرا كه اگر مردم عادت كنند تا از اينگونه اوقات خود بخوبى براى مطالعه استفاده كنند، جامعه به پيش رفته و ترقى خواهد كرد. كشور ما در مسائل فرهنگى زمينه بسيار خوبى براى پيشرفت بيشتر دارد و تنها به مقدارى همت و تدبير و برنامه ريزى احتياج دارد . و مقدارى هم خود مردم بايد شوق و اشتياق نشان بدهند.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنان خود تقارن شروع كار نمايشگاه كتاب با عيد سعيد غدير را مايه بركت براى مردم و اين نمايشگاه دانستند و از مسؤولان وزارت ارشاد اسلامى در برگزارى نهمين نمايشگاه بين المللى كتاب تهران تشكر كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /