پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بازديد از منطقه عملياتى مانور عظيم ولايت

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا صبح امروز با حضور در منطقه عملياتى مانور عظيم "ولايت" بر چگونگى اجراى مراحل مختلف اين مانور نظارت كردند و فرماندهان عاليرتبه نظامى، گزارشهاى مربوط به جزئيات آن را به استحضار رساندند.
عمليات اين مانور در ساعت 30/8 دقيقه صبح امروز با حملات پى در پى جنگنده بمب افكنهاى نيروى هوايى ارتش جمهورى اسلامى ايران به مواضع دشمن فرضى آغاز شد و همزمان با آن خطوط استقرار نيروها و تجهيزات دشمن به مدت پانزده دقيقه با آتش تهيه سنگين توپخانه و تانك در هم كوبيده شد و ستونهاى عظيمى از دود و آتش منطقه عملياتى را فراگرفت.
در مرحله بعدى اين مانور هليكوپترهاى هوانيروز به هدفهاى از پيش تعيين شده حمله كردند و در پى آن صدها دستگاه تانك و نفربر زرهى تحت پوشش هوايى هليكوپترهاى جنگى از چند محور دست به پيش روى زدند و پس از پانزده دقيقه خاكريزهاى دشمن را پشت سر گذاشتند.
فرمانده كل قوا از محل ديدگاه و با استفاده از دوربينهاى قوى نظامى تمامى اين مراحل را به دقت زير نظر داشتند و سرتيپ دادبين فرمانده نيروى زمينى، توضيحاتى را در مورد چگونگى انجام مراحل اين مانور به استحضار رساند.
بر پايه همين گزارش، پس از دستيابى واحدهاى زرهى به اهداف مورد نظر، نيروهاى پياده از مواضع و سنگرهاى خود خارج شدند و براى تصرف مواضع دشمن اقدام به پيشروى كردند.
همچنين دهها فروند هليكوپتر كار هلى برد نيروها و تجهيزات خودى را به پشت خطوط دشمن فرضى به انجام رساندند و به دنبال آن صدها تن از نيروهاى رزمنده طى دو مرحله با استفاده از چتر در محدوده وسيعى از منطقه عملياتى فرود آمدند و مأموريت خود را با موفقيت به انجام رساندند.
آخرين مرحله اين مانور عظيم كه تحت نظارت فرمانده كل قوا انجام شد به عمليات حمايتى واحدها و يگانهاى پشتيبانى كننده اختصاص داشت كه طى آن ادوات فنى و مهندسى و نيز دهها دستگاه تانك و نفربر حركت خود را به سمت خطوط محل استقرار رزمندگان اسلام آغاز كردند.
در پايان اين مانور گسترده كه حدود دو ساعت به طول انجاميد حضرت آيت الله خامنه اى فرمانده كل قوا از فرماندهان ارتش جمهورى اسلامى ايران بويژه فرماندهان نيروى زمينى به سبب موفقيت آميز بودن اين مانور عظيم تقدير و تشكر كردند و از آنان خواستند كه دستاوردهاى مانور "ولايت" را براى ارتقاء كيفيت هر چه بيشتر اين نيرو به بهترين وجه مورد استفاده قرار دهند.
در جريان اجراى اين مانور، سرلشكر فيروزآبادى رئيس ستاد فرماندهى كل قوا، سرلشكر شهبازى رئيس ستاد مشترك ارتش جمهورى اسلامى ايران و گروه مشاوران نظامى فرماندهى كل قوا، حضرت آيت الله خامنه اى را همراهى مى كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /