پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نمايندگان فرهنگى جمهورى اسلامى ايران در خارج از كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار نمايندگان فرهنگى جمهورى اسلامى ايران در خارج از كشور با ايشان طى سخنانى از اشاعه فرهنگ مقدس اسلام و قرآن به عنوان سنگين ترين و ارزشمندترين مسؤوليتهاى نظام اسلامى ياد كردند و كيفيت برخورد سياسى با اين مسأله را در دنيا بسيار حائز اهميت دانستند.
مقام معظم رهبرى تشخيص دقيق و صحيح اهداف و شكل مطلوب انجام هر كار را لازمه به سامان رسيدن آن كار توصيف كردند و فرمودند: سفراى فرهنگى جمهورى اسلامى ايران در خارج از كشور براى موفقيت در انجام وظايف خود بايد با ماهيت، اهميت و ارزش كار فرهنگى و نيز چگونگى به انجام رساندن اين مسؤوليت سنگين دقيقا آشنا باشند تا براساس آن شتاب و جهتگيرى حركت خود را تنظيم، تصحيح و تكميل كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى ضرورت توجه نمايندگان فرهنگى جمهورى اسلامى ايران را به محتواى فرهنگ ايران اسلامى و نيز ابزار انتقال آن مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: فرهنگ ايران اسلامى نمايشگر آن روح و محتوايى است كه انقلاب اسلامى به ارمغان آورد و ملت ايران آن را با دل و جان پذيرفت و براى آن تلاش كرد. اين مجموعه را بايد فرهنگ قابل انتقال و تبيين و تبليغ به حساب آورد و در ارائه و انتقال آن حتى ابزارها را نيز مورد توجه قرار داد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از ترويج زبان فارسى در هر نقطه اى از دنيا به عنوان يك كار بسيار مهم فرهنگى نام بردند و خطاب به نمايندگان فرهنگى ايران در خارج از كشور فرمودند: در هر جاى دنيا كه هستيد بايد نسبت به ترويج زبان فارسى اهتمام كنيد زيرا براى رساندن پيام انقلاب و تفكر اسلام انقلابى كار برد زبان فارسى در حال حاضر بيشتر از كاربرد هر زبان ديگر است. گسترش زبان فارسى به هيچ وجه به مفهوم ناسيوناليسم ايرانى نيست و كسى كه در هر نقطه اى از جهان زبان فارسى را فرابگيرد قادر به درك صحيح و دقيق مفاهيم برجسته، قوى و عميق انقلابى در ايران اسلامى خواهد بود و به اين ترتيب محتوا و قالب پيام انقلاب اسلامى ايران به ذهن مخاطبان خود منتقل خواهد شد.
مقام معظم رهبرى در بخش ديگرى از سخنانشان به علل به وجود آمدن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى اشاره كردند و فرمودند: اين سازمان با هدف ايجاد تمركز در فعاليتهاى فرهنگى و تبليغاتى و گسترش دايره تبليغ در خارج از كشور به وجود آمد بنا بر اين آنچه كه امروز اين سازمان در خارج از كشور انجام مى دهد بايد از لحاظ حجم و كيفيت نسبت به گذشته برترى داشته باشد زيرا در اين صورت است كه اين سازمان حقانيت و ضرورت خود و صحت فكر پديد آمدنش را اثبات خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى وجود يك مجموعه متفكر و طراح در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى را براى ايجاد يك روال منظم و ساماندهى به امور محوله را ضرورى خواندند و فرمودند: در اين سازمان كارهاى بسيار خوب و با ارزشى به انجام رسيده است اما در عين حال لازم است مركز متفكرى در آن به وجود آيد كه مسؤوليت هدايت كلى و تغذيه فكرى نمايندگان فرهنگى را در خارج از كشور بر عهده داشته باشد و ابتكارات شخصى را نيز تشويق كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ظرافت كار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى را در انجام وظايف تبليغى دستگاههاى تلفيق شده با رعايت اهداف اين دستگاهها يادآور شدند و در پايان سخنانشان اظهار اميدوارى كردند كه اين سازمان بتواند وظايف بزرگى را كه بر عهده گرفته است به نحو مطلوب به انجام برساند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى ميرسليم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى وجوه مختلف فرهنگ جمهورى اسلامى ايران در ارتباط با خارج از كشور را برشمرد و سپس حجت الاسلام والمسلمين محمدعلى تسخيرى رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامى گزارش كوتاهى از برگزارى گردهمايى نمايندگان فرهنگى ايران در 63 كشور جهان را ارائه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /