پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

كمك به منظور شتاب بيشتر در روند توسعه و محروميت زدايى استان آذربايجان غربي

در پى سفر مقام معظم رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى به مركز استان آذربايجان غربى و تأكيدات ايشان به منظور شتاب بيشتر در روند توسعه و محروميت زدايى از برخى مناطق محروم اين استان بيش از 376 ميليارد ريال اعتبار براى اجرا و تكميل 1120 پروژه اختصاص يافت.
آقاى ميرزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه در پايان سفر مقام معظم رهبرى به استان آذربايجان غربى، با اشاره به اين مطلب گفت: اين استان كه از ويژگيهاى خاص استراتژيك برخوردار است و داراى استعدادهاى بالقوه اى است كه با اجراى طرحهاى زير بنايى مى توان ضمن سرعت بخشيدن به روند توسعه، گام مؤثرى در جهت محروميت زدايى نيز برداشت.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با تأكيد بر اين كه سفر مقام معظم رهبرى به آذربايجان غربى منشأ يك تحول اساسى در امور اقتصادى - اجتماعى و فرهنگى است افزود: براى اجراى طرحهاى در نظر گرفته شده مبلغ (يكصد و بيست) ميليارد ريال از محل بودجه عمومى دولت حدود (نودوسه) 93 ميليارد ريال از محل اعتبارات سيستم بانكى، (يكصد و هيجده) 118 ميليارد ريال از منابع داخلى دستگاههاى اجرايى -اشاره كرده 16 ميليارد ريال از محل اعتبارات دفتر مناطق محروم و(سى)30 ميليارد ريال از سوى دفتر مقام معظم رهبرى اختصاص يافته است.
آقاى ميرزاده همچنين گفت: با اختصاص اين ميزان اعتبار كار اجراى طرحهاى گاز رسانى (ده) به 10 شهر و برق رسانى و آبرسانى به بيش از 210 روستا نيز و عمليات ساخت 200 كيلومتر راه روستايى و مرزى، بيش از 300 كتابخانه در مدارس و مساجد- يكصد خانه بهداشت و بيمارستان و پستهاى قرنطينه دامى و صدها كلاس درس و كارگاه فنى و حرفه اى آغاز مى شود.
معاون رئيس جمهور اضافه كرد علاوه بر احداث و تجهيز چند كارخانه توليد قند- كنسانتره ميوه و كشتارگاه بهداشتى و صنعتى عمليات ساختمانى واحدهاى مسكونى براى ايثارگران و قشرهاى آسيب پذير نيز آغاز خواهد شد.
وى اضافه كرد بنا به تأكيدات مقام معظم رهبرى مبنى بر توجه بيشتر به امور جوانان امسال مبلغ 50 ميليارد ريال و براى سال آينده مبلغ 100 ميليارد ريال به اين امر اختصاص يافت. وى در پايان افزود: علاوه براين دهها طرح عمرانى و اقتصادى نيز با مشاركت مردم و سرمايه گذارى بنياد مستضعفان و جانبازان اجرا مى شود، و با اجراى اين طرحها كه بخش زيادى از آن طى 18 ماه آينده به مرحله بهره بردارى مى رسد (پنج هزار)5 شغل جديد در منطقه ايجاد مى شود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /